Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-07-2012, 14:23   #1
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

KLM CPH-AMS-ALA

Jeg rejste til Kazakhstan i starten af juni hvor jeg hermed har lavet en trip report.

Beklager på forhånd at jeg ikke fik taget billeder.

---------------------------------------------------------
9 juni 2012
11.45-13.10
KLM - KL 1128
København-Amsterdam
Boeing 737-800WL - Economy

Kørte den lille time ind til Kastrup for at parkere og smed bagagen i droppen. Alt gik smertefrit - også i security. Jeg kom ind i transitten og havde godt 1 1/2 time inden afgang. Jeg fandt et sted med en kop kaffe og lidt morgenbrød. Kastrup er jo en skøn lufthavn at flyve fra, så det gik alt sammen super!

Jeg skulle flyve med en Boeing 737-800WL som er et rigtig fint fly. Selv foretrækker jeg KLM Cityhoppers Fokker-fly da de er dejlige rummelige, men det betød ikke rigtig noget på en så kort strækning.

Jeg vil tro pax var 50%. Boarding gik også smertefrit og vi kom på flyet og rullede ud mod startbanen et par minutter før planmæssig afgangstid.

Servering startede omkring 20 minutter inde i flyvningen og den gik ret hurtigt. Vi fik tilbudt en kold sandwich med laks, juice og kaffe eller te. Smagte faktisk udmærket.

Vi begyndte så småt nedstigningen mod AMS og landede ind i ret dårligt vejr med blæst og overskyet godt 20 minutter før tid. Det betød endnu mere tid i Amsterdam inden afrejse mod Almaty.

9 juni 2012
15.25-02.00
KLM - KL 409
Amsterdam-Almaty
Airbus A330-200 - Economy

Efter længere stop i AMS var det tid til flyvning mod ALA. Boarding gik rigtig hurtigt, og jeg vil tro at pax var 30%. Faktisk var vi klar til flyvning 25 minutter før planmæssig afrejse.

Pushback skete og efter en laaang taxi-tur ud til banen var vi klar godt 5 minutter før planmæssig afrejse. Vi kom afsted og servering startede godt 40 minutter inde i flyvningen hvor vi fik tilbudt noget at drikke. 15 minutter efter fik vi serveret mad hvilket var en form for kylling-pasta med asparges og spinat. Smagte rigtig godt faktisk. Dessert stod på en mousse med blåbær - også helt ok.

Inden landing fik vi serveret endnu et måltid - en slags natmad, vil jeg tro. Portionen var i hvertfald ikke til andet. Lunt brød, smør, og flere slags pålæg. Helt ok også.

Vi landede 01.27 Almaty-tid, hvilket jo var en halv time før planmæssig ankomst.

Jeg vil tro at det hele ud af lufthavnen tog 20 minutter.

Turen gik hjem 4 dage efter, samme service, helt ok.

KONKLUSION:
Turen her var en typisk KLM-flyvning. Jeg har aldrig rigtig noget at sætte på KLM, deres flyvninger fungerer bare på en rigtig fornuftig måde, maden er ok, og servicen er også i en helt ok standard. Hvis du ønsker high-end service får du det ikke hos KLM, men en fornuftig flyvning med en lufthavn i verdensklasse som transit, så vælg KLM. Jeg finder tit KLM billigst på de afgange jeg skal på og her kan de deres job helt fint.

Igen beklager jeg for manglende billeder :-(.

Tak for jeres tålmodighed.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 15:43   #2
Kanon
ScanFlyer Molded

Default Re: CPH-AMS-ALA

Ingen bilder fra Kazakhstan, det er nesten utilgivelig
Men fin lesning var det iallefall
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 17:17   #3
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue