![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Ser at flere regner med at det kommer en ny innenriks aktør i løpet av 2006/7 og da lurer jeg litt på om hvem derer tror kommer? Eller hvilken type som kommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg regner med at Sterling er den mest opplagte aktøren, eventuelt et fusjonert Sterling/EZY. Alternativ to er en helt ny norsk-eid aktør - kanskje Morten Andersen har noen gamle business planer liggende i en skuff....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Vel Ryanair har jo lukta på det norske markedet mer en 1 gang.
Ryanair på intraskandinavisk ? Å herrefred.. da får forbrukermyndighetene nok å gjøre i allefall :P
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Kommer FRmed base til Rygge som er så nær området Oslo/Oslo øst og Østfold, er der ikke umulig. Kun til BGO, SVG og TRD, ev TOS en gang om dagen.
I Italia begynte de i det små også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Men vil ikke eierstrukturen på flyplasser i norge være det største hideret for at Ryanair skal komme? Det er vel bare torp og rygge som vil kunne være villige til å gi lave nok priser. Resten er vel eid av Avinor og lar seg vel ikke sålett presse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Color Air 2
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Mest nærliggende ville vel være noe ala Danish, men kanskje fra et 'billigere' land.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Hørte nettopp Hans Erik Jakobsen i First Securities på Dachsnytt atten; han mente at det er helt utelukket at det kommer en ny aktør. Han beskrev lønnsomheten til DY som dårlig, BUSK sin som ganske OK men bør bli bedre - da regner han vel neppe med at noen tar sjansen på å brenne av gryn for å komme inn på et marked som neppe gir lønnsomhet for tre aktører uansett.
Personlig tror jeg ikke noen vil ha interesse av å være tredje aktør, men det kan jo hende at NB eller EZY vil prøve å bli nr 2 ved å overta DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mitsubishi SpaceJet - nok en aktør i RJ-markedet | CK | Flyforum | 58 | 09-03-2023 20:06 |
Air Pacific: Ny aktør som gir opp 787 og går for A330 istedet | Someone | Flyforum | 0 | 25-10-2011 13:38 |
Rygge jobber med enda en aktør - Nettverksselskap offentliggjøres innen kort tid? | Herlov | Flyforum | 13 | 17-08-2009 14:32 |
Ny aktør til Rygge! | Herlov | Flyforum | 3 | 21-08-2007 05:38 |
Ny aktør på KSD-CPH ? | The Ticketor | Flyforum | 2 | 24-03-2006 17:15 |