![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har noen venner som ble sjekket inn, og ble nektet ombordstigning av Qatar Airways i dag. Dette på grunn av en betennelse i et øye. (Naturligvis meget rødt og synlig) Avgjørelsen ble tatt i samråd med lege har jeg blitt fortalt.
Nå får de beskjed om å betale 3000 kr hver for endring av billetten. Er dette vanlig praksis ? Leste gjennom Contract of carriage hos QR, men ble ikke mye klokere egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette må da være en sak for reiseforsikringen i etterkant?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja, tenkte også det, men er det ikke slik, at når man først har blitt akseptert og så blir man nektet å gå ombord at man har litt andre rettigheter. Jeg bare spør ettersom disse vennene spør meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det er sjeldent jeg hører at man går så langt, så jeg antar at de må ha gjort en utførlig vurdering. Hvis en lege har vurdert vedkommende som ikke egnet til å fly, så er det så vidt jeg vet ingen lover eller regler som plikter selskapet til å befordre vedkommende ved en annen anledning. Man kan argumentere for at det burde vært gjort, men det blir opp til selskapet. Hva slags strekning gjelder dette?
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis de vurderer vedkommende til å ha f.eks. 'pinkeye', så er jo denne også veldig smittsom. Og ingen vil ha smittefarlige personer i en flykabin.
Last edited by LN-MOW; 04-01-2013 at 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor skjedde dette? I hvertfall fra Europa heter det at man har krav på omruting så snart som mulig samt kompensasjon ved denied boarding. Hvis det er selvforskylt (typisk fulle personer) står man imidlertid på bar bakke. Syns det høres rart ut hvis noen mener at sykdomssymptomer er selvforskyldt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sykdom er noe for reiseforsikring el.l., neppe noe for selskapet. Om man skulle få denied boarding-kompensasjon pga. sykdom skulle det blitt mye lettjente penger å hente.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
"denied boarding’ means a refusal to carry passengers on a flight, although they have presented themselves for boarding under the conditions laid down in Article 3(2), except where there are reasonable grounds to deny them boarding, such as reasons of health, safety or security, or inadequate travel documentation;"
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Har QR egen lege på flyplassen for å vurdere slike saker??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Hvor står det at det er QR's lege?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nei, det kunne jo være de hadde med en privatlege på turen?
![]() Hvem skulle ellers ha nektet dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var i Colombo, og det var visst en lege stasjonert på flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Denied Boarding Vouchers fra LH | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 31-01-2009 21:09 |
Noen spørsmål ang. booking hos KLM | K3nn7 | Reiseforum | 5 | 14-06-2008 20:34 |
Denied boarding | jb1 | Flyforum | 61 | 10-08-2006 11:31 |
Denied Boarding Compensation i USA | LCH | Flyforum | 2 | 21-03-2006 09:19 |
Denied boarding p.g.a. vär | jb1 | Flyforum | 0 | 12-03-2006 15:46 |