![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Liker å reise på de britiske øyene, men begynner å bli tom for inspirasjon til nye destinasjoner. Har besøkt:
Aberdeen Belfast Bath Birmingham Blackpool Bray Bistol Cambridge Canterbury Cardiff Chester Chesterfield Conwy Dover Dublin Edinburg Exeter Falkirk Giants Causeway Glasgow Incholm Isle of Wight Isles of Scilly Jersey Lacock Lancaster Leeds Lincoln Liverpool Llandudno Lyme Regis London Manchester Newcastle upon Tyme Nottingham Oxford Penzance Portsmouth Roslin Sheffield St Austell Stonehaven Stonehenge Stratford upon Avon Tynemouth Windsor York Har fortsatt på todo-listen: Cork Guernsey Hastings Inverness Isle of Man Orkenøyene Shetland Har jeg noen åpenbare forglemmelser eller hull?
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
https://www.snowdonrailway.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ser ut til å kunne bli kombinert med en tur til Portmeirion.
BTW, du trenger ikke quote så mye...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du mangler Barra, en ø i Hebriderne. Du kan vist flyve med Loganair
fra GLA. Man lander på en strand, så det er en speciel oplevelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Derby!!!
En perle
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har vært ved Snowden når jeg var mindre. Da var togturen dessverre for dyr så fikk aldri tatt den.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Her er noe som står på min to-do liste, men jeg vet ikke om dette er noe som interesserer deg?
http://www.jaguar.co.uk/experience-j...urs/index.html
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Berwick-Upon-Tweed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mine skotske venner skryter voldsomt av Skye, skal visst være helt fanastisk natur der.
https://expertvagabond.com/isle-of-skye-road-trip/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skellig Michael står på min to-do liste. Står på verdensarvlisten og etter at siste star wars kom ut så har det kommet mye turister dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Anglesey, en øy i Nord-Wales skal visst være riktig vakker. Jeg har ikke være der selv.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med Lindisfarne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Problemet med Lindisfarne er tidevandet! Desuden skal man helst komme
i sommersæsonen, da mange cafeer og butikker ellers kan være lukket. Jeg overvejede en tur dertil for et par år siden ( i maj) og undersøgte mulighederne, men der var simpelthen for mange usikkerhedsmomenter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke mange steder i Scotland ennå ser jeg.
Da har du mange flottet steder du ikke har vært ennå, særlig om du er glad i whisky. Alle de større whisky stedene er i så tilfelle et must. Kan nevne for eks Elgin, Huntly, Dufftown eller Keith om du er i Speyside området. Ellers er en tur opp forbi Invergordon eller Dornoch også en fin tur. Men det er jo avhengig av hva du er ute etter da. Islay som nevnt tidligere er jo også en fin tur, eller eventuellt Arran eller Campbeltown? Av de litt større byer i Scotland har du jo allrede vært i Aberdeen, Edinburgh og Glasgow, samt planlegger en tur til Inverness. Da er kanskje neste by av litt størrelse Stirling? Det er masse flotte steder i Scotland, men de fleste byene/stedene er relativt små, men til gjengjeld masse sjarm ( Og ja, jeg er skikkelig Scotland fan! ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Free Luigi
|
![]()
Galway? .....
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et sted som jeg har fått anbefalt fra en tidligere kollega er en som har studert og undervist der: Durham.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for gode tips. Har nå mer enn nok til å fylle 2018 og har også fått forlenget listen av steder jeg allerede har besøkt:
Aberdeen Aran Islands Belfast Bath Birmingham Blackpool Bray Brighton Bristol Cambridge Canterbury Cardiff Chester Chesterfield Conwy Dartmouth Dover Dublin Eastbourne Edinburg Exeter Falkirk Galway Giants Causeway Glasgow Hastings Incholm Isle of Wight Isles of Scilly Jersey Lacock Lancaster Leeds Limerick Lincoln Liverpool Llandudno Lyme Regis London Manchester Newcastle upon Tyme Nottingham Oxford Paignton Penzance Plymouth Portsmouth Roslin Sheffield St Austell Stonehaven Stonehenge Stratford upon Avon Torquay Totnes Tynemouth Windsor York Men flere tips til destinasjoner er likevel velkommen. :-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til Kroatia? | robertaas | Reiseforum | 12 | 17-09-2023 20:58 |
Flyplasser som gir flere destinasjoner? | robertaas | Reiseforum | 42 | 05-08-2018 15:30 |
BA vurderer flere USA-destinasjoner fra LCY | Øivind | Flyforum | 24 | 07-09-2010 09:28 |
Pakkereiser med flere destinasjoner | Trety | Reiseforum | 0 | 25-04-2010 17:16 |
Booking til flere destinasjoner | Wiggo Hovde | Reiseforum | 3 | 02-12-2009 16:42 |