Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2012, 19:39   #1
Fred
ScanFlyer Blue

Default Har 100k EB points o brenne bort, hvor skal jeg dra??

Hallo folkens. Har ca 100k EB points jeg tenkte jeg o fruen skulle sløse bort på en liten tur, er bare usikker på hvor vi skal dra :-) Da tenkte jeg at sikkert noen av dere reisevante kunne komme med gode tips, takk på forhånd :-)
Fred is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 17:07   #2
SE-AER
ScanFlyer Blue

Default Re: Har 100k EB points o brenne bort, hvor skal jeg dra??

Når går poengene ut på dato? Personlig hadde jeg heller spart opp til 145 000 poeng slik at en kan fly i første klasse til Nordamerika med noen av de andre star alliance-selskapene. Se i sånn fall til å velge en rute til vestkysten, slik at flyturen blir så lang som mulig. Det er nesten bortkastet å reise en relativt kort flytur til f eks New York i F.

Ellers koster det akkurat 100 000 poeng å reise til USA med SAS i business class, men da har du kun New York, Chicago eller Washington å velge mellom.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 17:15   #3
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Ellers koster det akkurat 100 000 poeng å reise til USA med SAS i business class, men da har du kun New York, Chicago eller Washington å velge mellom.
Men ikke for to, slik han hadde tenkt!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 17:25   #4
hstad
geocaching traveler

hstad's Avatar

100 000 får dere vel til Spania, Italia, Hellas eller lignende tenker eg. Så da er det jo bare å vurdere om de er verdt å bruke opp i mot evt lavprisbilletter hos andre selskaper.
Evt kan dere kjøpe billige flybilletter og bruke poeng på hotellovernatting. Finnes mange fine hotell du kan bruke eurobonus på
hstad is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 17:29   #5
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Hva med Faro(Algarvekysten) fint sted til 80k poeng for 2. Da har dere 20k til litt mat og champagne på flyet
Old 21-05-2012, 17:55   #6
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Men ikke for to, slik han hadde tenkt!
Oops, det fikk jeg ikke med meg! I sånn fall kan, som en del allerede har nevnt, en tur i Economy Extra til sone EU2 være en god deal.

Sone EU2 er:
Croatia, France (Marseille and Nice), Georgia, Greece, Iceland, Israel, Italy, Kosovo, Malta, Portugal, Spain and Turkey
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 18:04   #7
Fred
ScanFlyer Blue

Smil Re: Har 100k EB points o brenne bort, hvor skal jeg dra??

Takk for bra tibakemeldinger her, ser jo at jeg har veldig god tid med poengene (http://prntscr.com/9ichh) og da er det vel bare og fortsette og spare til en "fetere" tur til meg og fruen. Har skaffet meg Amex kortet men har desverre ikke brukt så mye der så det spøker vel for en eventuel CT ticket. Atter en gang takk for tilbakemeldinger
Fred is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 18:12   #8
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fred View Post
Takk for bra tibakemeldinger her, ser jo at jeg har veldig god tid med poengene (http://prntscr.com/9ichh) og da er det vel bare og fortsette og spare til en "fetere" tur til meg og fruen. Har skaffet meg Amex kortet men har desverre ikke brukt så mye der så det spøker vel for en eventuel CT ticket. Atter en gang takk for tilbakemeldinger
Å spare til en interkontinental tur, gjerne i høyere klasser, er nok kanskje den beste bruken av poeng, in my opinion.
Old 21-05-2012, 18:17   #9
TommyL
Trangsynt

Quote:
Å spare til en interkontinental tur, gjerne i høyere klasser, er nok kanskje den beste bruken av poeng, in my opinion.
Enig med JoeW. Å bruke dem på noe annet er egentlig bare dumt, så billig økobilletter er idag...hvis man ikke må pga utløpsdato selvfølgelig...
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 18:21   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

St.Petersburg er knallfjongt!!! Brukte nettopp et knippe poeng dit selv og kan varmt anbefale.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 18:34   #11
ILS2
ScanFlyer Gold

Innen Europa:
Vent til det dukker opp 'Points bargains' og fly Business Class til attraktive destinasjoner med inntil 50% rabatt.

Interkontinentalt:
Spar til du har råd til å fly minst Business Class for begge to. Å bruke poeng på å fly Economy er i disse dager relativt dårlig utnyttelse av poeng.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 20:13   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty

Eventuelt er vel fortsatt standby-oppgraderinger hos SAS også god bruk av poeng?
Old 21-05-2012, 20:27   #13
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Eventuelt er vel fortsatt standby-oppgraderinger hos SAS også god bruk av poeng?
10.000 til Y+ er i mine øyne bedre utnyttelse enn 30.000 til C. SAS' Business-produkt begynner å bli nokså nedslitt og utdatert (AVOD og seter).
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2012, 20:35   #14
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
10.000 til Y+ er i mine øyne bedre utnyttelse enn 30.000 til C. SAS' Business-produkt begynner å bli nokså nedslitt og utdatert (AVOD og seter).
Jeg har aldri klart å reise M hos SAS, men med en del ganger i Y+ så synes jeg ikke det er noe voldsomt -- det er helt klart et economy-produkt i mine øyne, og selvom jeg er enig i at 10,000 poeng er verdt oppgraderingen, synes jeg heller det ikke det er verdt mer...
Old 21-05-2012, 21:10   #15
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Selv liker jeg å boltre meg, med mindre du får bulkhead synes jeg det er lite gevinst med å punge ut ekstra for Y.

Et godt alternativ er om du får to IC billetter til en nice price og oppgradere til C den ene og til Y den andre veien. Da får du fyrt av (30´+30´)+(10´+10´)=80´poeng. Men selvsagt, ingen garanti for at oppgradering er tilgjengelig.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2012, 00:56   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Man kommer jo billig til Svalbard for poengog det er en destinasjon alle bør få med seg.

Selv vil jeg anbefale å reise dit i mai. Det er fortsatt nok sne til snescooterturer og midnattsolen har kommet.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules