![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hallo folkens. Har ca 100k EB points jeg tenkte jeg o fruen skulle sløse bort på en liten tur, er bare usikker på hvor vi skal dra :-) Da tenkte jeg at sikkert noen av dere reisevante kunne komme med gode tips, takk på forhånd :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når går poengene ut på dato? Personlig hadde jeg heller spart opp til 145 000 poeng slik at en kan fly i første klasse til Nordamerika med noen av de andre star alliance-selskapene. Se i sånn fall til å velge en rute til vestkysten, slik at flyturen blir så lang som mulig. Det er nesten bortkastet å reise en relativt kort flytur til f eks New York i F.
Ellers koster det akkurat 100 000 poeng å reise til USA med SAS i business class, men da har du kun New York, Chicago eller Washington å velge mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
geocaching traveler
|
![]()
100 000 får dere vel til Spania, Italia, Hellas eller lignende tenker eg. Så da er det jo bare å vurdere om de er verdt å bruke opp i mot evt lavprisbilletter hos andre selskaper.
Evt kan dere kjøpe billige flybilletter og bruke poeng på hotellovernatting. Finnes mange fine hotell du kan bruke eurobonus på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
|
![]()
Hva med Faro(Algarvekysten) fint sted til 80k poeng for 2. Da har dere 20k til litt mat og champagne på flyet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oops, det fikk jeg ikke med meg! I sånn fall kan, som en del allerede har nevnt, en tur i Economy Extra til sone EU2 være en god deal.
Sone EU2 er: Croatia, France (Marseille and Nice), Georgia, Greece, Iceland, Israel, Italy, Kosovo, Malta, Portugal, Spain and Turkey |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for bra tibakemeldinger her, ser jo at jeg har veldig god tid med poengene (http://prntscr.com/9ichh) og da er det vel bare og fortsette og spare til en "fetere" tur til meg og fruen. Har skaffet meg Amex kortet men har desverre ikke brukt så mye der så det spøker vel for en eventuel CT ticket. Atter en gang takk for tilbakemeldinger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trangsynt
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
St.Petersburg er knallfjongt!!! Brukte nettopp et knippe poeng dit selv og kan varmt anbefale.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Innen Europa:
Vent til det dukker opp 'Points bargains' og fly Business Class til attraktive destinasjoner med inntil 50% rabatt. Interkontinentalt: Spar til du har råd til å fly minst Business Class for begge to. Å bruke poeng på å fly Economy er i disse dager relativt dårlig utnyttelse av poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Eventuelt er vel fortsatt standby-oppgraderinger hos SAS også god bruk av poeng?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Et godt alternativ er om du får to IC billetter til en nice price og oppgradere til C den ene og til Y den andre veien. Da får du fyrt av (30´+30´)+(10´+10´)=80´poeng. Men selvsagt, ingen garanti for at oppgradering er tilgjengelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Man kommer jo billig til Svalbard for poengog det er en destinasjon alle bør få med seg.
Selv vil jeg anbefale å reise dit i mai. Det er fortsatt nok sne til snescooterturer og midnattsolen har kommet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bruker man 100k UA-miles? | Thomas | Reiseforum | 23 | 23-08-2012 00:21 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |
Hvor skal vi dra? | Mchansern | Reiseforum | 11 | 16-07-2010 04:01 |
Hvor skal jeg på ferie? | tosfreight | Flyforum | 14 | 24-03-2005 23:47 |