Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2006, 21:20   #1
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Enda en nær miss i Phuket..

http://www.airliners.net/open.file/995911/L/

__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 21:31   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Ouchhh.. Det er på slike avganger at man IKKE vil ha kamera ved nesehjulet som kan ses i kabinen...
Godt at det gikk bra det der. Hva kan det skyldes at de ikke er i lufta før ?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 21:58   #3
M609
ScanFlyer Silver
 
M609's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Hva kan det skyldes at de ikke er i lufta før ?
Ubrukelige russiske crew som ikke kan å beregne riktig, eller som driter i å regne på det punktum.
Ref diverse hårete avganger man har sett i Norge de siste 15 årene av crew fra tidligere Sovjetrepublikker. (Ex: AN-124 tar av fullastet på bane 28 på Bardufoss, var vel optil flere meter klaring mellom flyet og BDF DVOR..........)
__________________
Monster in a cave
M609 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 22:22   #4
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'



Dette må vel kalles motor og fuelsparing....utnytter rullebanen maksimalt. Men den er nok blytung, på vei til Russland med charterpax.

IL86 er forsåvidt en rå maskin men den har ikke noe voldsom rekkevidde.

IL86
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 22:37   #5
M609
ScanFlyer Silver
 
M609's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Dette må vel kalles motor og fuelsparing
Hjelper lite det......dem er jo like forbanna daue om en hårføner stopper ved V1!
__________________
Monster in a cave
M609 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 10:36   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Idiotsik!

Uansett likte kommentaren: "They paid for the runway and used every bit of it!"


Uansett saa er faktisk noe av det kuleste med Il-86 den lille trappem som gaar via lasterommet opp til kabinen.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 12:01   #7
Andreas.E
ScanFlyer Blue
 
Andreas.E's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 151
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

http://www.airliners.net/open.file/312682/L/

Från samma plats.....
Andreas.E is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 12:27   #8
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Originally posted by Andreas.E


http://www.airliners.net/open.file/312682/L/

Från samma plats.....
Dette er en IL96, mye mer avansert enn forgjengeren IL86. IL96 har glascockpit og er Russlands første fly by wire aircraft.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 13:24   #9
Andreas.E
ScanFlyer Blue
 
Andreas.E's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 151
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

I know :

Vill bara visa att det inträffat tidigare....
Andreas.E is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 15:31   #10
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Originally posted by M609
Ubrukelige russiske crew som ikke kan å beregne riktig, eller som driter i å regne på det punktum.
Ref diverse hårete avganger man har sett i Norge de siste 15 årene av crew fra tidligere Sovjetrepublikker. (Ex: AN-124 tar av fullastet på bane 28 på Bardufoss, var vel optil flere meter klaring mellom flyet og BDF DVOR..........)
Man skal være litt mer forsiktig med språkbruken når man er flygeleder. Da sitter man som kjent i glasshus.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2006, 23:12   #11
LN-ATC
ScanFlyer Silver
 
LN-ATC's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Originally posted by LN-KOG
Man skal være litt mer forsiktig med språkbruken når man er flygeleder. Da sitter man som kjent i glasshus.
Noen som vil utdype hva KOG mener her?
LN-ATC is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2006, 23:28   #12
atck
ScanFlyer Gold
 
atck's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Originally posted by LN-ATC


Quote:
Originally posted by LN-KOG
Man skal være litt mer forsiktig med språkbruken når man er flygeleder. Da sitter man som kjent i glasshus.
Noen som vil utdype hva KOG mener her?
Jeg tror han referer til at vi sitter i kontrolltårn, altså glasshus. Ikke helt sikker på hvorfor vi ikke kan fortelle om observert flyging, eller referere til SHT-rapporter som er skrevet opp gjennom årene.

Forøvrig kan jeg bare bekrefte det M609 sier, at de mest hårete takeoffs man har sett, med fingeren på crashalarmen, har som oftest svingt mot øst etter avgang.
Ryktene vil ha det til at russiske flygere fra gammelt av blir lært opp til å holde maskinen på bakken så lenge som mye for å bygge opp fart. Jeg har en Tu154 i Tromsø friskt i minne. Den viste 220KT på radaren mens den enda var på bakken. Mener å huske at vi sendte ut en bil for å sjekke om localizermonitoren fremdeles satt fast..
atck is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2006, 23:36   #13
BU9001/V2.0
ScanFlyer Gold
 
BU9001/V2.0's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,117
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Bortsett fra det ser det ut som bildet er en fake.

Litt mye flaps for takeoff kanskje?
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2006, 09:24   #14
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Enda en nær miss i Phuket..'

Quote:
Originally posted by atck
Jeg tror han referer til at vi sitter i kontrolltårn, altså glasshus.
Du tok den, du! :smokin
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Vindfull near-miss i Salzburg... Polaris Småprat 6 04-11-2017 00:07
Rygge - enda, enda flere bilder... Seabee Bilder & foto 1 26-08-2007 21:41
OT: Miss You More Than Anything LCH78 Flyforum 2 08-12-2006 23:51
Near miss. panadol Flyforum 15 20-11-2006 20:20


All times are GMT +2. The time now is 13:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.