![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jag har en fråga kring något jag stört mig på ett bra tag nu.
![]() Innan pir F byggdes planerade man att anlägga en ny byggnad mellan nuvarande T2 och T4, dvs där T3 ligger idag. I den byggnaden skulle det inhysas en ny gemensam incheckning och bagagehantering för de tre nuvarnande terminalerna. Samtidigt skulle terminalområderna döpas om till terminal Nord och Syd samt att alla pirer skulle få en bokstav från A till F, därav namnet "pir F". Varför har detta fortfarande inte skett och finns det planer för detta i "pipen"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Qwerty
|
![]()
Kan det inte vara så att man har tänkt om kring konceptet Nord/Syd? Döpa om terminalerna tror jag man har skrotat helt.
Men det säger sig själv att sinom tid är man tvungen att uppgradera/bygga till nuvarande terminaler. T3 kan jag inte tänka mig får vara kvar den dagen kapaciteten i terminalerna slår i taket.. Flygtrafiken växer ju, om inte i den takt man för över tio år sen förutspådde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Som det ser ut nu är det rörigt och vid första anblick rätt torftigt när inte ens namnen är baserade på logik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Qwerty
|
![]() Quote:
Quote:
Den där känslan av helhet som man kan få av nybyggda flygplatser är nog bara att glömma i ARNs fall. Utformningen av flygplatsen är för hopplös för att jag ska våga tro på något mer strömlinjeformat. Men det kan förhoppningsvis bli bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aksjeeierrabatt på SAS - nån som prøvat? | bhen | Småprat | 14 | 30-11-2015 22:10 |
Arlandas historia berättad genom vykort | HansJ | Flyhistorisk forum | 1 | 01-12-2008 14:23 |
Vet du något om Braathens verksamhet i Malmö? | HansJ | Flyhistorisk forum | 0 | 05-12-2007 18:09 |
Arlandas flygledarbrist kan skada Sverige | TG923 | Flyforum | 4 | 08-04-2007 15:58 |
SK1632 FRA-AAL-GOT, nån som vet varför? | Pedro | Flyforum | 2 | 24-03-2005 19:17 |