![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Akk Akk, ja da var 2 1/2 ukes ferie og kos over, og jeg er atter igjen i tjeneste....
Her oppe på GM laver snøen ned som aldri før, og brøytetogene på plassen kjører i ett... Selv drar jeg om en 2-3 timer hjem for å måke meg inn til inngangsdøra...igjen...trodde det holdt med den snøen som kom for 14 dgr siden ![]() Er eller sjeleglad for å inngått leiekontrakt av garasjeplass til bilen min i Asker, som vil bli flittig brukt når jeg skal på jobb ![]() Ha en strålende dag i snøen alle sammen ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fortell meg om snøvær på Gardermoen.
Er ikke noe bedre her oppe i Maura. Måtte tidlig opp i dag, for å kjøre min søster ned til flyplassen. Om ikke lenge, sitter hun ombord i et fly til Madeira sammen med reiselivsklassen sin, og da stiller selvfølgelig storebror opp med bil og snømåke klokken 04:30. Og jeg som ikke begynner på jobb før 12. Håper på litt mindre snø da.. Ellers ønskes alle en god dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har vel kommet ca. 30 cm i natt pluss de 20 cm som kom i går... Snakk om vinterstemning - men et gammelt værtegn sier at om det er mye sne i dag så blir det en laang vinter... Nå er det ukens eneste dag på kontoret - fra i morgen farter jeg sydlige deler av skandinavia rundt...som avsluttes med fly og vin på sørlandet... Ha en bedre mandag og en enda bedre uke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon vaerlden!
Smaakyligt i Monaco i morse. Termometern vid busshaallplatsen visade +6 grade. Riviera Radio varslar om strax oever 10 strecket till lunch. Det blir tvaa foerelsaensingar idag och sedan en massa jobb. Njut av starten paa vekcan. Bara 4 arbetsdagar till helg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ahhh!! Masse deilig snø!! Statet dagen med å måke trappen for snø, og så forsøkte jeg meg på litt brøyting (med feiekosetn i pulversnøen) til postkassen, men ingen avis der (ikke noen overraskelse, avisbudene tåler ikke mer enn 10 cm snø i Asker). Satte ny (negativ) rekord Asker-Sandvika i dag: 45 minutter!!! Selv med brøytet E18 (dagens honnør går til brøytebilskjørerne - de står på og jobber og får sjenden annet enn kjeft. la oss hylle de gutta i dag!), kjører folk som de ikke hadde sett snø før. I morgen blir det (om væregudene og SAS-pilotene vil) første morgenfly til BOO og to dager ved "HQ North" og kanskje en tur innom flymuséet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Alta
Her meldes det om -13 grader og relativt sterk vind. Ikke kommet noe mer snø her i helgen, men vi har så vi klarer oss etter snøfallet forrige uke. Helgen gikk stort sett med til seriemesterskapet i bridge i Tromsø. Ser ut som vi klarte å spille oss ned fra 3. divisjon til 4. divisjon med knappest mulig margin.
![]() |
#7 |
Superflyer
|
![]()
God morgen fra Tromsø
Tur til Barcelona unnagjort ( trip-report lagt inn ) og jobb i gang. Trøtt i dag , men flyene skal avgårde. Ha en god mandag ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ah, endelig en ny uke med forhåpentligvis med mer tid til søvn - oppholdet i England uka som gikk har definitivt tatt på
![]() I går ble flere spesielle fly observert på STN, men flyplassen er jo ikke den beste for å spotte - her er en liten illustrasjon hvor du kan noen bra bilder nær terminalen: ![]() Oppholdt meg på punkt 1 et par timers tid, men når jeg hadde tatt toget ut til gate 5 fikk jeg se denne: ![]() Spørsmålet er så hvor lenge de varer i følge de lokale spotterne?
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Det eneste som er verre enn sne paa Galemoen, er antagelig sne paa Hartsfield .... Her spaas det sludd paa morran og i kveld, og siden jeg skal fly til Houston i kveld, kan dette bli morro .... holder fingrene krysset for at dritten holder seg unna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mens andre ser ut til å elske snø, så gjør jeg det ikke! Derfor er det en gledens dag her i Molde... det styrtregner og den snøen som var her har nå tatt turen ned elvene og ut i fjorden
![]() ![]() Fatter bare ikke hva som er så flott med å måtte måke all H2Oen, for så å skli og bryte av bein og armer, biler som står fast og lager kø, fly som blir forsinket, osv osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og her i Strängnäs har snøen også meldt sin ankomst.. heldigvis ikke i CM-klassen... skal visstnok vente en hel del snø i Östersund i morgen og Trondheim på onsdag..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]()
Ugg .....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og her i gården blei man snytt for en helikopter tur, pga dårlig vêrmeldinger går vi til lands... Det blir dermed å gå ned landgangen i motsetning til at det blei bytte med helikopter.... Pokker og!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God mandags morgen | LN-BLO | Flyforum | 14 | 09-04-2012 20:49 |
God Mandags Morgen | sirpjalle | Flyforum | 19 | 31-05-2010 16:51 |
God Mandags morgen.... | FestiVal | Flyforum | 18 | 13-07-2009 19:57 |