![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
|
![]()
Naa faar det f*** meg holde! Dette er totalt sinnsykt!
Quote:
Skal det vaere slik er ingen tjent med at SAS i det hele tatt eksisterer som en skandinavisk treenighet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Ja for BUSK har jo en -800 maskin stående på lur hele tiden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Dette er vel et resultat av omorganiseringen i SAS-konsernet. Jeg tror sikkert at vi vil se flere slike episoder. Ikke spesielt fornuftig organisering i en konsern som fortsatt synes å opptre som et nettverksselskap og som utad opptrer som en enhet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
SAS Braathens kansellerer jo aldri av kommersielle årsaker, sier de.
SAS DK gjør tydeligvis det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Vil vel kalle det kommersielt når de kunne ha gjennomført flygningen men valgte å la være pga prisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
Internfakturering er alltid goy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
|
![]() Quote:
Les hva som staar: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Edit , Nov/Des var vel også de månedene som SKBU fikk mest kritikk for å kanselere osv grunnet mangel på Crew/Maskiner/++ i forhold til oppplæring på nytt AOC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Jeg ser ikke problemet. Tvilsomt om SAS ville ha sendt flyet selv om alt sammen hadde vært i samme selskap, for man tenker uansett kost/nytte. SAS ville nok hatt mye større problemer enn de har dersom de uansett pris hadde valgt å skaffe et ekstra fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Dette viser jo i realiteten at SAS ikke lenger er det de prøver å fremstå som, nemlig et samarbeid mellom de tre skandinaviske landene. Nå er de tvert imot selvstendige nasjonale selskaper i Norge, Sverige og Danmark som i fremtiden kommer til å konkurrere mot hverandre i stedet for å utnytte hverandre til selskapets og kundenes beste (litt satt på spissen). Har SAS utspillt sin rolle som skandinavisk flyselskap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() Quote:
ARN-OSL-ARN och ARN-CPH-ARN är väl fina exempel på detta och jag tror att det kan bli mer av den varan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Nå er det jo ikke uvanlig at man bruker intern prising for å finne ut om dette vil være til beste for konsernet og gjøre denne flygningen. Det koster jo litt å fly ned og tom oppigjen også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,349
|
![]()
Klart SAS DK må betale for 737`n med mannskap - det skjønner vel alle... Men at dansker har lyst på å betale minst mulig er da ingen nyhet!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Edit: Kanskje man også fra SAS Braathens side så muligheten for å ombooke noen passasjerer som skulle ut i Europa via CPH over på direkteruter ut fra OSL (kanskje skulle noen reise til MAN via CPH osv.). Om ikke dette var tilfellet denne gangen så kan man definitivt se for seg slike problemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Godt å høre at en økonom har en sunn tilnærming til dette problemet...
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
SAS stjeler 700 mill fra SAS Braathens | LN-MOW | Flyforum | 4 | 28-08-2006 08:33 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? | EB | Flyforum | 8 | 17-11-2004 12:31 |