![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hørte på nyhetene idag at Widerøe ønsker å bruke DASH-8 i kystovervåkningen,som et supplement til Orion og F-16.De kunne fly i 7 timer uten å fylle drivstoff,og på den tiden dekke et område like stort somSør Norge(hvis jeg husker rett)Dette må vel være noe for "NILS"?For ellers trenger vel Widerøe alle de DASH-8 ene de allerede har for å få ruteopplegget sitt til å gå rundt.
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Jeg husker at naar jeg jobba i SVG for WF, saa handla vi en Australsk DHC-8-200. Var fullstappa med datautstyr. De floey i 1500 fot hoeyde og lagde kart over havbunnen. Maatte ta med vannvogna ut dit paa kvelden saa de kunne spyle vann inn i motoren mens starteren gikk. Maatte faa ut saltvannet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den australske Dash'en kommer visst tilbake i år.
Et delt opplegg med Dash 8 med egnede sensorer og P-3C til "langt til havs"-operasjoner kan være interessant for kystvakt og kystovervåkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() AndersP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er straks en ett år gammel post, men jeg tillater meg å trekke den frem i lyset!
Er det noen som fikk med seg om Norge hadde besøk av en slik Dash som nevnes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok, takker!
Du har ikke mulighet til å finne ut reg også? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mener å ha sett bilde av denne australske Dhc-8 i Bodø
Et søk i airpics resulterte kun i VH-LCL, kunne det være denne ? http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=20636 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
LCL var stasjonert blant annet her på Sola og Værnes en periode i 2002.
Hvis flyet i Bodø var blått og hvitt var det nok LCL. Andre kandidater er ZZA, ZZB eller ZZC, alle tre er røde og hvite, ala LN-SFT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg har hørt om dette opplegget før. Så et prospekt (om det heter det) laget av Widerøe (mener jeg det var). Spennende opplegg forsåvidt. DHC8 kan jo dekke sørnorge opp til Bodø, og Orion kan dekke resterende av kysten I TILLEGG til å drive langt ute til havs. CFM på dette forum kan jo nevne hvor lang tid Orion har vært airborne. Han har førstehåndskilder som referanse
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke fremtidige registreringer vil DY bruke? | DY_ENZV | Småprat | 6 | 01-02-2014 22:29 |
Qatar, hvilken bane vil den bruke? | ENGM 911 | Flyspotting | 4 | 04-10-2011 21:48 |
Delta vil bruke $1b på oppgraderinger | LN-MOW | Flyforum | 4 | 26-01-2010 15:12 |
Eidesvik og Seglem vil bruke penger på Karmøy | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 13-12-2007 13:18 |
Vil bruke 350 mill på Evenes | THS | Flyforum | 2 | 09-08-2006 22:14 |