![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lørdag 5 mai skulle jeg reise til Århus for å overvære Giro d`Italia som startet i Danmark. Tok taxi hjemmefra kl 0350 til Lysaker for å få første flytog til Gardermoen. Skulle ha fly kl 0620. Det var et forferdelig snøvær på flyplassen. Men innsjekking og sikkerhetskontroll gikk greit.
Flyet som tok meg fra Oslo til København var en MD81, kult å fly en av disse flotte cigarene. Første bilde er tatt av flyet på Gardermoen. Det måtte til avisning, nokså spesielt med avisning 5 mai vil jeg si. Knyttnevetesten viste at det var god beinplass på flyet. Bilde 2. Til tross for avisning så landet vi i København etter ruteplanen. Og når vi skulle av flyet opplevde jeg for første gang i mitt liv å måtte gå ned hønsestigen. Bilde av fly med hønsestigen er nr 3. Så hadde jeg litt tid på Kastrup, fikk spist et rekesmørbrød, og ellers kikket rundt. Grunnet at Cimber Sterling akkurat hadde gått konk var det svært liten innenrikstrafikk fra Kastrup og det førte til at innenriksterminalen tydligvis var stengt og vår avgang gikk fra Pir A i stedet. En avgang som egentlig skulle vært fløyet med en CRJ200 fra Cimber, men siden SAS selv måtte står for flygningen ble det i stedet en vanlig Airbus A319. Bilde 4. Det var god benplass knyttnevetesten bilde nr 5. Det var en rask og behaglig tur over Danmark i klart vær og fin utsikt. Rapport fra resten av turen kommer i morgen. Beklager litt merklige bilder, men måtte beskjære dem kraftig for å få lasta dem opp. Vil være veldig glad for kritikk. Dette er min første rapport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Stod ved trappen, da du landede i AAR...
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aha ja var vel ikke mange landinger den lørdagen. Litt synd at jeg ikke fikk opplevd CRJ200 maskinen men. Så du jobber på AAR du altså. Veldig koslig flyplass forøvrig med fin kafe med flott belligenhet. Og ikke minst den lille hagen man kan gå ut i og trekke frisk luft etter sikkerhetskontrollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var på Jylland for å overvære Giro d`Italia som startet med 3 etapper der. Etter å ha sjekket inn på hottellet (fikk rom kl 1100) stor takk til Cabinn hotell i Århus for den servicen. Bar det med tog til Herning for å se prologen. Det gikk ikke så bra med de norske men stor stemning og 140K tilskuere langs løypa. Her er bilde av en fontene som byen hadde farget rosa i anledningen bilde nr 1. Hele byen var pyntet i rosa. Her kan dere se Denifl fra Vacan Soleil på startstreken Bilde nr 2. Og bilde av folkelivet som nr 3 her. Og på bilde 4 har vi nordmannen Alexander Kristoff som sykler for Katusha.
Dagen etter var det tid for å reise til Struer, her hadde man satt opp storskjerm på torget. Det var og underholdning og servering. Flott med storskjerm slik at vi kunne følge løpet hele tiden. Var tross alt bare et kort øyeblikk de passerte oss. På mandag reiste jeg til Horsene, en by som var i sorg etter at byens borgermester hadde død av hjerteatakk under et mosjonsritt dagen før. Dog ble Giroen gjennomført som planlagt, men det meste andre ble avlyst. Her stod jeg et lite stykke utenfor sentrum ved en hovedvei hvor syklistene passerte hele 4 ganger. Først en gang ganske tidlig på etappen så tre runder til slutt. Også her var det storskjerm og serveringsboder. Veldig flott lagt opp vil jeg si. På bilde nr 5 ser dere meg i full mundur. På bilde nr 6 er det en liten dansk gutt som virkelig har pyntet seg for anledningen. Og siden dette tross alt er et flyforum tok jeg på bilde nr 7 med helikopteret som filmet luftbilder av løpet. Det var heftig å se hvordan det svingte at og frem særlig under prologen på lørdag. Og på bilde nr 8 ser dere de 6 utbryterne, de var i ferd med å bli hentet inn. Da de passerte oss neste gang ca 14km senere var de innhentet. På det 9 og siste bilde så ser dere bilkollonen som følger feltet. Først er dommerbilen og bak den alle servicebilene til de forskjellige lagene. Den kollonen er faktisk ganske så lang. Dett var dett, reisen hjem kommer i morge. Blir veldig glad for tilbakemeldinger. Er som sagt første gang jeg prøver på slik rapport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for rapporten fra Jylland! Ser frem til hjemreiserapport. Tips angående bilder: Photobucket.com.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, utmerket dette - ellers setter noen av oss pris på mat- og drikkebilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Da begynner jeg på hjemturen, tirsdag formiddag slappet jeg av på hotellet frem til jeg måtte sjekke ut kl 1100. Så var det bare å bevege seg til Sentralstasjonen hvor flybussen gikk utifra. Kom til Aarhus lufthavn ca kl 1300 og flyet mitt gikk først kl 1555. Så hadde god tid til å slappe av, spise et rekesmørbrød og nachos i kafeen med flott utsikt over flyplass og rullebane. Kom så tidlig at jeg så på det flyet som skulle til København et par timer før meg. Dette var et CRJ900 fra SAS samme type fly som jeg skulle med. På bilde 1 ser vi folk gå ombord. Mens jeg gikk og ventet fikk jeg se dette flyet fra Sun Air med BA maling som litt senere enn meg skulle avgårde direkte til Oslo bilde 2. Og så ble det tid for ombordstigning i mitt fly til København bilde nr 3. Som atlså var en CRJ900 fra SAS. Veldig behaglig flymaskin med god plass og veldig store vinduer. Den slags liker mann. Så kom jeg til Kastrup, ble tid til å hive i seg en enkel nuddelrett på et spisested. Og fikk tatt dette bildet av andre fly som stod oppmarsjert der. Bilde nr 4. Etterhvert ble det tid for ombordstigning i flyet som skulle ta meg hjem til Oslo en B737-700 fra SAS bilde nr 5. Dette flyet var meget trangt og knyttnevetesten gikk dårlig . Bilde nr 6. Som dere kanskje ser jeg fikk ikke plass til knyttneven der engang. Det ble en begivenhetsløs tur hjem. Det var en kjempefin tur som jeg hadde stor glede av. Håper dere har likt rapporten min |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sun Air skal fly AAR-CPH-AAR i April | Trdfly | Flyforum | 1 | 19-03-2014 13:00 |
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH | Dash | Flyforum | 35 | 23-02-2013 08:28 |
OSL-CPH tur/retur med et sjeldent fugl | aleksanderl | Bilder & foto | 1 | 22-07-2012 14:11 |
Aar's lokale lufthavn hedder CPH! | Jan | Flyforum | 6 | 10-02-2009 23:08 |
SAS øger på AAR-CPH | Jan | Flyforum | 5 | 05-03-2008 20:30 |