![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Det hørtes fryktelig mye ut, men dette blir spennende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
50st 737-800W till Skandinavien låter väldigt mycket.
Kan FR vara påväg att inleda en storsatsning i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Saken er vel at Ryanair for et par år siden prøvde å kjøpe 300 fly fra enten Boeing eller Airbus. Sist Ryanair hadde en storordre (de 200 737-800 de flyr nå) fikk de antagligvis meget billig pris. Dengangen var de få flyselskap som nyinvesterte og Ryanair var en av de få som la inn storordrer. O'Leary skrøt hemningsløs hvordan de presset Boeing til gi bort priser.
Så for 2 år siden gikk han tilbake og ba om ytterligere 300 fly. Da ble han nok tilbudt helt andre priser og O'Leary formidlet i store ord sin frustrasjon. Han prøvde å latterliggjøre Boeing og ba dem dra til h... med sine priser og fly. Nå vet må tydligvis O'Leary gå til helt andre fabrikker for å billig nok fly. Fordi denne gangen er det kinesiske COMAC C919 eller Irkut MS-21 han "skremmer" med å kjøpe. Begge flykonseptene er kun på idestadiet og som neppe kommer i luften før nærmere 2020. Og vil det styrke Ryanair's allerede slitte renome å tilby flytypen Irkut MS-21? Neppe. http://http://www.check-in.dk/newsel...rticleID=53529 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Joda, Ryanair er kjempestor og har suksess med sitt alternative produkt. De er selfølgelig en stor og viktig konkurent for alle andre mer tradisjonelle flyselskap. Men nå har Ryanair vokst ifra seg i denne omgang. Flåteleveransene er komplett.
Hadde de, som O'Leary ønsket, kommet med nye 300 stk 737 i de nærmeste årene ville det vært en stor hodepine for det Europeeiske fly markedet. Nå vil ikke det skje, selv om Ryanair prøver å fremstille det slik. Det Ryanair ser ut til å håpe er 300 kinesiske/russiske Lada-737 i 2020. Det er godt nytt for konkurentene som synes nåværende 300 Ryanair fly i markedet er mer enn nok. At de planlegger å fly russisk i fremtiden er sikkert noe konkurentene liker å høre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Naja, FR og slin Bla-Bla... Det ene er a kjöpe 300 fly, det andre er a finne nok ruter hvor man kan syssel-sette disse fly.
Ogsa MoL merker at han ikke kan flomme marked med sine -8AS, fordi det finnes rett og slett for mye nye fly som tilbys. Og dermed kan hans flateplan av tidlig retirements ved C5/C6 sjekk gar i dass...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Siste fra Ryanair er at de ikke planlegger nye flykjøp før tidligst 2015. Så tror man inntil videre kan si farvel til denne satsningen. Det er ihvertfall tydelige tegn på at Boeing og Airbus ikke lenger vil legge seg på rygg for FR
http://www.rte.ie/news/2012/0419/rya...fter-2014.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
50 fly er nesten like mange fly som Norwegian har idag... for å satse så mye regner de nok med en konkurs.
Det blir fantastisk for forbrukerne i Norge om det slår til. Prisene vi ser nå med Norwegian blir bare barnemat. Når det er sagt vil nok mange også foretrekke etablerte selskaper i norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Det hadde vært like truverdig om den fyren der hadde sagt at han kan kommunisere med blomster. Punktum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Ifølge en analyse fra anna.aero øker Ryanair med 13 ukentlige avganger fra Norge i sommer, noe som vel tilsvarer 7-8 %.
__________________
You are not a real country unless you have a beer and an airline - Frank Zappa |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Radar man
Join Date: Jul 2008
Location: Stockholm
Posts: 406
|
![]()
Och på skavsta drar Ryanair ner med ca 15%. Man drar ner från 6 till 5 flygplan.
http://www.reseforum.se/forum/flygre...a-skavsta.html
__________________
Flightradar24 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair inntar Skandinavia | C130 | Flyforum | 11 | 19-02-2019 08:21 |
LO: Ikke fly med Ryanair - vinn en tur med Ryanair! | Wig-wag | Flyforum | 2 | 25-10-2010 10:39 |
Dyr på fly (Skandinavia) | sirpjalle | Reiseforum | 8 | 04-08-2010 22:53 |
Ryanair leter etter en ny base i Skandinavia | Bll spotter | Flyforum | 56 | 03-11-2009 09:19 |
Ryanair vokser seg inn i øst europa fra Skandinavia. | MartinL | Flyforum | 6 | 16-07-2008 23:42 |