![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Javel. Siden fruen skulle reise vekk i deler av påsken mens jeg skulle jobbe lå det an til at mye av fritiden kunne tilbringes i områdende som omkranser den lokale aerodromen. Selskapenes vårprogrammer hadde jo "slått inn" i tillegg til at man viste at det kom til å bli noen spesielle gjester ettterhvert. Og noen visste man ikke om. Forøvrig, var det en hyggelig med-spotter som viste meg en ny spotteplass på fredagen. Veldig kjekt å finne seg nye plasser å ta bilder. Nye vinkler, ny inspirasjon osv. Nuvel. Her kommer en del bilder.
Fredag 30. april var jo starten på påskeferien for mange og det var som flere ganger før tid for en bibelcharter til TLV. Så vidt jeg husker kom maskinen tom inn fra SXF. Var ihvertfall det jeg fikk opplyst om. Mulig jeg kan ta feil også. 4X-EBV var maskinens kjennetegn og dette er en Boeing 757-200. Det var altså en ELAL-maskin som fløy på Arkia flightnummer. ![]() 4X-EBV - Boeing 757-200 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Som vi ser på første bildet var ikke været helt på topp den dagen men vi tar med et bilde av avgangen likevel. Den stakk til TLV med flightnummer IZ5846. ![]() 4X-EBV by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Så forflytter vi oss over til dagen etterpå. 31. mars var været definitivt mye bedre. Kommer nødvendigvis ikke beskrivelser på alle bildene men du finner som regel registrering og flytype under bildet. Men her kommer hvertfall en S-92. ![]() LN-ONR - Sikorsky S-92 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Veldig godt å se BMI med Airbus på Sola igjen. Håper virkelig at BA/IAG tar til fornuften og beholder ruta til LHR etter at oppkjøpet er unnagjort. ![]() G-DBCJ - Airbus A319 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
31.mars var en lørdag og på lørdager er det jo en del syden-fly. Dette var en av de tre som stakk til LPA.
![]() LN-DYI - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Jeg liker KLM og særlig de største variantene av grisene deres. Dette er en 737-800. Har fortsatt til gode å få en av deres 900-maskiner på brikka. ![]() PH-BXK - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Selv om Lufthansa har redusert kapasiteten en del ved å bruke mindre fly en før nå ved sommerprogrammets start synes jeg vi skal være glad for at vi har dem her. I tillegg liker jeg veldig godt disse CRJ maskinene. ![]() D-ACPH - Bombardier CRJ-700 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Norwegians LN-DYW kom inn fra AGP som DY1765. ![]() LN-DYW - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter at OY-VKT har vært fast maskin på Thomas Cook sin charter-avgang til LPA i hele høst og vår var OY-VKA en kjærkommen forandring. Kjekt med et nytt fly i loggen.
![]() OY-VKA - Airbus A321 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr DYW dro sørover igjen, denne gangen til Alicante. ![]() LN-DYW - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Søndag 1.april var det dessverre litt gråere i været igjen. Men ut måtte man okke som. ![]() PH-BXF - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr ![]() G-MIDO - Airbus A320-232. by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Wizzair startet opp en ny rute til Stavanger denne søndagen. Og Katowice var den nye destinasjonen. HA-LWI fikk æren av å fly første rundtur,. ![]() HA-LWI - Airbus A320 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten Airbus fra Kastrup.
![]() OY-KBR - Airbus A319 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Videre til dagen etterpå. 2. april. Dette bildet har jeg tatt den kunsteriske frihet å gitt en kunstnersk tittel. «Helge Ingstad and the birds» ![]() "Helge Ingstad and the birds". by Nils Østerhus Salthe, on Flickr En maskin til fra Lufthansa Cityline. Denne har jeg faktisk vært passasjer i selv. Tilbake i oktober 2007. D-ACPA. Kjekt å se den igjen. ![]() D-ACPA - Bombardier CRJ700 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Videre til neste dag. 3.april. Dagens høydepunkt ble observert på radaren et stykke ut i Skagerak med stø kurs mot Stavanger og man skjønte etterhvert at den skulle nedom en tur da den begynte å gå nedover i høyde. PH-MEX er reg og maskinen skal tilhøre et foretak som kaller seg «Solid Air» Fortsatte på tur sørover igjen etter en kort stopp. ![]() PH-MEX - Cessna 650 Citation by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Helikopter-innslag. ![]() DSC_0033 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() OY-KFC - Bombardier CRJ900 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Da man stod på denne haugen man hadde blitt vist tidligere i uken kom denne lille tassen flyvende rett i mot, skulle få stifte litt bedre bekjentskap med denne litt senere i uken faktisk. ![]() LN-ACZ - Cessna U206G by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Onsdag før skjærtorsdag ble det også litt spotting. Da fikk man prøvde enda noen nye plasser å spotte på også gitt. Først: KLM med en litt mindre gris. En 737-700. ![]() PH-BGN - Boeing 737-700WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Den lille tassen jeg snakket om tidligere fikk jeg på litt nærmere hold. Ganske så fornøyd med dette bildet. De små fuglene er stilige de også. Særlig denne. Har skjønt at det skal være en ganske så kraftig plugg. ![]() LN-ACZ - Cessna U206G by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Et av onsdagens andre høydepunkt var nok Sky Airlines. Nytt flyselskap og ny reg på brikka. Ankomst fra Antalya som ZY1271. ![]() TC-SKI - Airbus A321 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr ![]() D-ACPN - Bombardier CRJ700 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr En Mooney Bravo.... ![]() LN-LFB - Mooney Bravo by Nils Østerhus Salthe, on Flickr ![]() PH-BGN - Boeing 737-700WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Fikk også stifte bekjentskap med DAT sin OY-RUW som ble «vraket» fra Lofoten-opplegget. Den har flydd en del på Rygge-ruta i stedet. ![]() OY-RUW - Dash 8-100 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Etter at Sky Airlines hadde fått tømt seg for passasjerer og bagasje fortsatte den sin ferd mot Rygge med flightnummer ZY1272. ![]() TC-SKI - Airbus A321 by Nils Østerhus Salthe, on Flickr Dette er nok bare litt av det jeg så i løpet av flere timers spotting hver dag siden fredagen. Avslutter med et bilde av en ganske så vanlig NAX-maskin som kom seilende inn etter en flight fra der det er «vått og kaldt og Breiflabb over alt». Nå begynner påskehøytiden for alvor. For noen (inkludert meg) er det en viktig høytid. Nå er det tid for å slappe av. Reflektere over livet og bruke tid med venner å familie. Så med dette ønsker jeg dere alle en riktig god påsketid. ![]() LN-NOT - Boeing 737-800WL by Nils Østerhus Salthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
(Meget mulig det dukker opp noen "bonus-bilder" mot slutten av påsken. Man vet aldri hva jeg kommer over.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
LIKER!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder med variert og fin bakkgrunn.
God Påske til deg og dine også! Vidar
Kaffe er viktig ! <a href="http://www.airliners.net/search/photo.search?usersearch=133386" target="_blank">My photos on airliners.net</a> <a href="http://www.airpics.net/results/sKeywords/vidar_ringstad" target="_blank">My photos on airpics.net</a> <a href="http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php?tag=Vidar+Ringstad" target="_blank">My photos on planespotters.net</a> |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Likte bildene godt. Mange fine motiver og da spesielt SKY A321 maskinen
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Flotte påskebilder! Legg gjerne ut noen bonusbilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tusen takk for hyggelige kommentarer. Veldig kjekt!
Som sagt. Blitt mye spotting i første del av påsken så jeg kommer nok til å ta det med ro å bruke tid med familien. Men skal altså ikke se vekk i fra at jeg får knipset et bonusbilde eller to. Vi får se. Hvis ikke skal jeg skal se om jeg får redigert ferdig noen av de andre 315 bildene jeg har tatt i løpet av dagene siden fredag..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nydelige bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mange fine bilder. Sky-maskinen er stilig, og noen i Wizzair liker tydeligvis lilla i forskjellige nyanser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Wizzair har stilige farger ja. Sky Airlines har faktisk forskjellige fargeskjema på maskinene sine. Vet ikke om det er bevisst eller om det bare tar tid å lakkere om maskinene til et fast fargeskjema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte påskebilder, selv om flyene ikke er gule
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fine bilder
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tenker at det er sikkert helt greit at jeg legger ut noen bonusbilder. Så here goes. Alle følgende bilder er tatt 3.april.
Vi tåler en -500 gjør vi ikke. Faktisk så er vel disse på vei ut av tjeneste om ikke så mange årene så jeg synes de fortjener en skikkelig takk for lang og tro tjeneste. Dette er LN-BRX: ![]() LN-BRX - Boeing 737-500 by nosalthe, on Flickr KLM har vi mye av på Sola. Her er en til. Har en drøm om at en vakker dag med veldig mye trafikk kan vi se f.eks en A330 på Sola. Men det blir nok bare med drømmen. Men vi er da så glade i grisene våre er vi ikke det? ![]() PH-BGP - Boeing 737-700WL by nosalthe, on Flickr ![]() LN-RNN - Boeing 737-700 by nosalthe, on Flickr LN-WDL, en av de nyeste Q400-maskinene til Widerøe. Lang og lekker. Har til gode å fly med en slik en... ![]() LN-WDL - Bombardier Dash 8-Q400 by nosalthe, on Flickr Så noen bilder som nødvendigvis ikke er så veldig bra i kvalitet. Men i stedet viser den noen av de fantastiske omgivelsene som omslutter SVG. ![]() SAS foran rusegropa. by nosalthe, on Flickr En eldre Norwegian-maskin. I bakgrunnen ligger flotte Sola Strand Hotel. Fantastisk beliggenhet. Utvider stadig. Har en flott spa-avdeling. Ikke minst har de fantastisk god mat der. For eksempel har de noen fantastiske koldtbord f.eks ved juletider. ![]() LN-KKL - Boeing 737-300 by nosalthe, on Flickr Vi får ta med oss en av de maskinene som bråker mest på Sola. Mad-Dog'ene er vakre fugler som kommer til å bli savnet når de etterhvert takker av. ![]() LN-RML - MD80 by nosalthe, on Flickr Farvel! ![]() Goodbye for now! by nosalthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Måtte ut en kjapp tur ut 2.påskedag. Lufthansa har tydeligvis hatt god load i de siste dagene. For det har mye Airbus-materiell på Stavanger-ruten om dagen. Både i form av 319, 320 og 321-maskiner. Jeg hadde noen timer til rådighet i dag så da fikk jeg hvertfall tatt bilde av en av dagens maskiner. D-AIBD opererte dagens LH874 og LH875. Før det hadde den gjort en rundtur FRA-ZRH-FRA.
Ankomst. ![]() D-AIBD - Airbus A319 by nosalthe, on Flickr Avgang. ![]() D-AIBD - Airbus A319 by nosalthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Mange flotte bilder her, Nils
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
På an igjen... Twin Otter på gutt(e)tur. 2012-edition. | Twin Otter | Reiseforum | 12 | 11-07-2012 23:08 |
OSL 18.05.2012 samt Dreamlineren 01.05.2012 | enerfre | Bilder & foto | 9 | 20-05-2012 12:14 |
Den store "hva kan en turist gjøre i Stavanger"-tråden(2012) | robertaas | Reiseforum | 14 | 18-02-2012 10:16 |
Den store norske vinterværtråden 2011-2012 | Someone | Småprat | 127 | 28-01-2012 00:57 |