![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmmm,
Dette må jeg jaggu investere i en dag... Noen som har prøvd dette? http://www.dinside.no/php/art.php?id=287444 ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er headsetet jeg bruker når jeg er på tur, funker like bra på buss og fly. Det reduserer både jetlag og man er mye mindre sliten i hodet etter en lang tur.
Tidligere hadde jeg et Phillips ANR set, som kostet ca halvparten og fungerte like bra. Nå sikler jeg på Bose Quietcomfort2 til 300 dollars. Etter ett år med Bose Aviation X har jeg veldig tro på det merket. Til alle som reiser mer enn en flight pr mnd, ANR headset er virkelig en god investering! Tror forresten prisen i annonsen er litt overdrevet, mener å huske å ha sett den annonsert til ca 1000 i Norge og 80 dollar her borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ikke prøvd akkurat den du refererer til, men jeg har et par Bose Quiet Comfort 2 med noise cancellation, og de er kjempebra!
![]() Bruker dem både til ipod og bærbar PC. Man kan også bruke bare støydempingsfunksjonen hvis ønskelig. Men prisen er jo helt klart en del høyere enn Sennheiser. Jeg betalte ca 3.400 i nettbutikk for mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eg kjøpte den Sennheiser modellen på en KLM flygning i høst. 130 Euro var vel dyrt, men måtte bare ha den når eg så den i Holland Herald.
Den fjerner alle de lavfrekvente lydene fra motorene + og en del pax støy. Får mye bedre lydkvalitet på underholdningssystemet ombord. Skulle ønskt den dekket bedre rundt ørene. Vet at Sony har en ANR som dekker rundt hele øret. Anbefales ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har brukt en Sennheiser ANR til tusenlappen i flere år, på alle langruteturer, og på mange kortere turer. Nå sammen med en iPod med blant annet flere av NRKs utmerkede podcasts, samt noen fra BBC. For de av oss som ikke har hørt på radio på noen år, er det mye bra å høre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, jeg har allerede slitt ut flere par .... Gaar ogsaa og sikler paa Bose ... de er megabra, men dyre ... for tiden har jeg et par fra Maxell som er OK, men ikke mer .... litt blikkboks .. skal oppgradere naar jeg faar raad.
NRK's podcasts er fine greier. Satt paa flyet i natt og lyttet paa blodfersk Nyhetsmorgen fra P2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Husker ikke hva jeg fikk på Concorden, men det holdt take off støyen unna på en eksemplarisk måte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Støy i kabin | RJon | Småprat | 2 | 14-04-2014 11:37 |
Støy i ATR-72 | Tjab | Småprat | 6 | 21-03-2012 13:33 |
Støy og flytyper. | SAS-Steward | Flyforum | 5 | 03-06-2011 19:37 |
Er billig-pax fullverdige pax eller | Trash2000 | Flyforum | 33 | 02-08-2007 09:56 |
Støy i DH3 | LN-FHU | Flyforum | 35 | 08-07-2006 23:32 |