![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Følgende mail dumpet ned i mailboksen min tidligere i dag:
Quote:
De sier ingenting om den faktiske endringen eller om dette påvirker andre enn TPI/TPC-kunder (fikk to mail, en for hvert produkt), men det er jo lov å håpe at dette betyr en vesentlig opprustning av websidene til SAS - om ingenting annet på baksiden for å sikre bedre stabilitet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Hvis alle de gamle SAS-systemene nå går over i historien får vi håpe at noen husker å ta vare på gammel dokumentasjon og annen arkivalia for fremtiden. Mange bedrifter som har gjennomført sånne skift og som mister mye historie på den måten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er dette en løsning hvor SAS må skreddersy all funksjonalitet selv over tid, eller tilbyr denne løsningen mer standard funksjonalitet som bare må skinnes og konfigureres for SAS sitt bruk? Har respekt for at gamle (tunge) systemer tar tid å erstatte, men det hadde vært interessant å vite litt mer om mulighetene og tidsaspektet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man får fortsette å slette cache en gang i blant for å minnes det gamle systemet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.flyertalk.com/forum/sas-e...g-numbers.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kort fortalt er vel Amadeus Altea et system som rommer "alt" (nå er det vel teknisk splittet mellom blandt annet reservation og checkin/departure control riktignok) -- ergo ingen suppe av ulike systemer. I tillegg skal jo "alle" selskaper over på dette, så det må jo ha en del fordeler, samtidig som det ikke krever for mye skreddersøm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og overgangen har noen ringvirkninger:
Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Tja, høres nesten ut som business as usual ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk begge to! Etter litt googling og lesing er jeg noe klokere! Da blir det spennende å se hvordan denne endringen påvirker SAS IT fremover.
En ting er sikkert.. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå noen bookinger et par dager etter oppgraderingen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men, "lykke til med den nye løsningen". Ingenting om hva som skulle bli så bra. "Javel?...?.!%??..." - tenkte jeg egentlig
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
...og TPI-bookingen kan gjerne dø umiddelbart. Jeg har ikke tall for antall bookinger med problemer (registrert som boardet før jeg har ankommet flyplassen, ikke mulig å sjekke inn, seter som forsvinner etc) Quote:
Utrulling tar tid, flytting av data tar tid, reindeksering tar tid og backup tar tid. Når man (forhåpentligvis) samtidig skal sanere et stort volum av obskure støttesystemer blir det ganske hårete. Jeg er glad for at de beregner god tid - det viser at de har en relativt forsvarlig utrullingsplan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Overgangen til EN plattform vil skje natt til søndag 26/2 for alle SAS-gruppeselskapene. Da stenges alt av booking ned i noen timer. I løpet av neste uke kommer det litt mer kommunikasjon om dette, men her velges det en tidsperiode hvor det normalt er minimalt med trafikk, slik at de aller fleste vil ikke merke noen verdens ting;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skulle SGS trenge hjelp på OSL, er det bare å ringe. Jeg er på Train-the-Trainer kurs i Altea CM nå. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke cutover på checkin foreløpig . .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
![]() Men back on topic. Datoene kunne vel vært litt bedre plassert. Det er jo midt i vinterferieukene, men men, er jo ikke den store trafikken natt til søndag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS trafikktall for september 2012 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 05-10-2012 17:33 |
SAS trafikktall i februar 2012 | FlightDeck | Flyforum | 6 | 07-03-2012 16:22 |
SAS Kalender 2012 | FlyHi | Samlerhjørnet | 14 | 17-12-2011 18:02 |
NSFF åpner plattform på flishaugen | putzmeister | NSFF-forum | 27 | 10-06-2011 22:06 |