![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg planlegger for tiden min aller første ordentlige interkontinentale flyreise. Jeg skal til New York og det eneste som er sikkert er at jeg skal fly direkte. Altså to alternativer. Både CO og SK frister.
Akkurat nå heller jeg kanskje litt mot SK, særlig fordi jeg synes eco extra-prisen deres ikke var alt for avskrekkende. Ser også at WIAS tillater å kombinere SK og CO med en vei med hvert selskap. Men mitt lille spørsmål var i hovedsak beliggenheten av eco extra-setene hos A330 hos SAS. Ut fra det jeg ser på Seatguru kan det se ut som nesten hele denne kabinen er plasser over vingen med dertil redusert utsikt. Og akkurat litt utsikt er svært høyt prioritet for meg på min første laaange flyreise og første tur til USA. Er dette riktig?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du bør ha god utsikt fra rad 14 og 15 ihvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er utsikten fra rad 17:
![]() Helt grei utsikt fra denne raden også, men 14 og 15 er nok det beste. Rad 16 mangler ett av to vinduer, så den vil jeg kanskje ha unngått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88217. Jeg ville kanskje prøvd å få sete på høyre side vestover om dette er din første tur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så heter det UA nå, CO finnes ikke lenger (desverre).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Du får 37" på UA også med god utsikt på Economy Plus mot å betale litt ekstra på økonomiprisen, og ha veldig mye mer penger til oppholdet..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men fortsatt normale seter (ikke at SKs Extra-seter er så mye å skrive hjem om, men de har nå en fotskammel) og economy service. Dog enig om at det prisen tatt i betraktning kan være et godt produkt og tross alt ikke så langt unna SK. (Nå gir vel Eco Extra også businessinnsjekk, fast track osv også, og selvsagt en separat kabin, men er ikke så mye å skrive hjem om. Noen extra inches hos UA kan være alt som skal til, men det spørs jo hva man er ute etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg takker veldig for disse rådene dere kommer med!! For meg er det å både bestille og reise til USA litt "fjernt". Når jeg i mai endelig skal få besøke USA og New York, det er på tide, er det helt klart et must å ha litt god utsikt.
Derfor er særlig rådet fra FlightDeck om hvilken side man bør sitte på turen vestover notert. Jeg må si jeg har litt beslutningsvegring for om det blir UA eller SK. Edit: For en som ikke er vant til å bestille IC-reiser var det også loitt overraskende å se at SKs pris i eco extra hoppet opp over 5000 kr dersom jeg endret hjemreisen fra søndag til lørdag og dermed ikke var over natten lørdag-søndag. Trodde personlig ikke business og eco extra-prisene også ble påvirket av dette. Men man lærer... ![]()
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) Last edited by litt-amatør; 12-03-2012 at 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS har discounted business pris i Z og eco extra i B som har sunday-rule. Dermed tenker jeg du får B-cl med retur søndag eller senere og S-cl lørdag eller tidligere.
Støtter opp om sete på høyre side på vei vestover. Da er det bedre mulighet for å se Island og Grønland, i tillegg vil solen være i sør og være litt skjemmende på venstre side. Med tanke på å se Manhattan før landing er nok venstre side best da man kommer nordfra over fastlandet. Ang. UA eco plus vs SK eco extra er setekomforten bedre på SK med bredere sete og recline. Første måltid på SK er lik som på vanlig eco, men med to valgmuligheter, mens andre måltid på SK eco extra er bedre enn på eco. I tillegg er all drikke gratis inkl. champagne. På UA koster vel all alkohol penger og av hva jeg skjønner er andre måltid skuffende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eco Extra og Business tilbud fra USA | darkcho | Reiseforum | 11 | 09-09-2012 15:19 |
KL: "A la carte" blir standard i eco | Flying-news | Småprat | 25 | 15-08-2012 18:37 |
SAS A330 EWR-CPH "diverted to Bangor Int`l due to smoke in Cockpit" (20 juni) | HS-TLD | Småprat | 7 | 22-06-2012 09:30 |
Raskt SAS-spm.: Endring eco-eco extra | litt-amatør | Reiseforum | 3 | 23-01-2012 00:25 |
Blue1 med "Economy Extra Holiday" | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 17-05-2010 00:17 |