![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mitt fly har fått ny tid ca en time etter rute har man da rett på noen form for kompensasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei. Generelt så begynner det (Care/Compensation) fra 2 timer og oppover...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser det er mange som ber om compensation om dagen , helnorsk fenomen?, fra mangel på F til noen minutter forsinket fly... NAV er i vinden om dagen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Erstatning (compesation på engelsk) har man krav på hvis andre påførere deg er tap. Du må f.eks. kjøpe ny ting fordi andre har ødelagt den, du har blitt påført reparasjonskostnader, du har helt eller delvis fått redusert inntektsmuligheten (ved skade, forsinkelse eller manglende levering) eller du har allerede betalt for noe du ikke har fått eller bare delvis fått. I så fall er det selvsagt legitimt å be om erstatning eller tilbakebetaling. Også innen luftfart. Det er faktisk selskapet som har risikoen for feil, mangler og forsinkelser, ikke passasjeren. Stadig mer effektiv drift betyr ofte mindre marginer som igjen betyr mindre fleksibilitet. Det øker risikonen for uregelmessigheter som manglende eller mangelfull levering. Tilbyderen må bære omkostninger ved slik drift, ikke bare høste gevinst og velte omkostningene over på andre. Last edited by RWY 24; 08-03-2012 at 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sjekket dette bare av nysgjerrighet i reiseforsikringen jeg har gjennom jobben.
Her får jeg: "Dersom reisearrangørens transportmiddel er forsinket mer enn 4 timer, erstatter Selskapet kr. 200 pr. person pr. påbegynt time fra og med 5. time, maks kr. 2.000 pr. person" Greit å vite ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men reiseforsikringen dekker vel faktiske utgifter, og er ingen ren ''erstatning''?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Min gamle reiseforsikring hadde time-for-time kompensasjon, som ikke var knyttet til faktiske utgifter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og kompensasjonen du kan regne med å få ved to timer er en mealvoucher (matkupong), men ikke dersom dette vil forsinke avgangen ytterligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Tid til overs" - Sola 14.Aug | Toby91 | Bilder & foto | 14 | 06-09-2010 21:49 |
OSL og spørsmål om "all time high" | sail4fun | Flyforum | 0 | 02-12-2008 06:29 |
Fin klausul i Air Asias "On-Time Guarantee" | Falcon | Flyforum | 13 | 23-06-2008 19:42 |