![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
85 personer var om bord i Austrian Airlines-flyet som kom fra Wien og skulle lande på Stockholms flyplass Arlanda ved 10.30-tiden i dag, skriver Aftonbladet.
Problemene begynte da pilotene oppdaget at de ikke fikk ut landingshjulene. En nødmekanisme på flyet, der hjulene blir slått ned ved hjelp av sin egen kraft, måtte benyttes. Det ble slått full alarm på flyplassen da problemene ble oppdaget. For å være på den sikre siden fløy flyet, en Fokker 70, lavt over flyplassen før landingen, sånn at de ansatte i kontrolltårnet kunne sjekke at hjulene var ute. - Hjulene så ut til å være ute, og flyet fikk tillatelse til å lande, sier pressesjef Niclas Härenstam i det svenske Luftfartsverket til nyhetsbyrået TT. Ved landingen skrapte lukene til landingshjulene ned i bakken, noe som skapte røykutvikling i flyet. Ingen av de 82 passasjerene eller mannskapet ble skadet. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112193 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,660
|
![]()
Flydrama, ja.... akkurat.... Selv om det aldri er trivelig for dem som er involvert.
Men at dørene skraper nedi burde vel ikke være nødvendig? Det betyr altså at F70/100 ikke har det wire-arrangementet for å sveive dørene litt inn for å unngå at dørene fikk bakkekontakt etter en "Alternate extension" som i hvert fall BU's F28'er hadde? Jeg vet heller ikke om Linjeflyg/SAS' F28 hadde dette. Det er vel noen her med SK/LF F28-erfaring som vet? mvh Stein |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
For å spare vekt?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Dét, eller vedlikeholdskostnader kanskje. Ble nok foretatt en costbenefit analyse
![]() edit: too late |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Solbakken i flydrama | Thomas | Flyforum | 4 | 26-07-2007 09:09 |
FLYDRAMA!!! "trodde vi skulle dø!!!" | CK | Flyforum | 37 | 06-07-2007 20:40 |
Flydrama i Tromsø | C172 | Flyforum | 3 | 28-12-2006 18:02 |
Flydrama på Sola | LN-RKF | Flyforum | 4 | 20-10-2006 18:35 |
Gamst'en i "flydrama" | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 11-04-2006 14:00 |