![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei !
Mitt navn er Ruben Husberg, forumets "ferskeste" medlem. En ting jeg savner er en intro om de forskjellige : navn, hvor, hvilke fly interesser etc. En del av dere kjenner vel hverandre godt, men for andre kan det være greit å se hvem en har noe felles med, eller hva ??. Jeg får vel introdusere meg selv først...... 42 år gammel og bosatt i Tananger, 7 min ifra SVG og nabo med OJB "den vestlige". Det var forøvrig han som fikk meg til å begynne å fotografere i 1984. Jobber på 18de året som kokk for Statoil offshore, på Haltenbanken. I tillegg til å fotografere, er jeg en ivrig modellbygger med 400 modeller og 900 sivile dekaler på lager. Er også aktiv i Jaguar klubben. Bruker kun Kodakchrome slides. Gikk litt lei av slides i 2000 og solgte 2/3 deler av samlingen min på 19000 slides for å finansiere min første Jaguar (1968 E-type). Startet på igjen med slides 6 mnd senere.. og har nå ca 27000 orginale slides, så jeg har nok å holde på med, i tillegg til å gnikke på min nåværende 1958 XK-150 FHC 3,4S og prøve å få ferdig noen modeller. Hilsen Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Velkommen!!! Vi har en tråd her på forumet hvor de fleste har skrevet litt om seg selv. Håper vi kan få hjelp til å finne frem den igjen... Da blir du fort "kjent" med de fleste her...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Velkommen hit Ruben !
![]() Får håpe vi hører ofte fra deg her på forumet ! -Og del gjerne noen av dine bilder med oss...... Vi har forøvrig møtt hverandre for endel år siden ! Du fikk også "husets vafler".... hehe ! (Servere en kokk vafler,- jaja...) Hadde jo vært kjekt å møtes igjen,- så bare si fra hvis du reiser ut fra BGO ! Jan Einar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann, siden jeg ikke var med på den første tråden legger jeg inn min profil her;
Navn: Dag Johnsen Alder: 44 Sivilstand: Gift med Valerie og en datter Kirsten Nasjonalitet: Norsk (fortsatt... etter over 23 år i USA) Bosted: Houston, Texas siden 1989. Bodde tidligere i Los Angeles, California fra 1982 til 1989, men er opprinnelig fra Lier. Språk: Norsk, Engelsk og som de fleste "gymnas" Tysk Yrke: Utdannet Aerospace Engineer og jobber som Engineering Manager i Continental Airlines. Har jobbet der siden 1987 og var tidligere innom PeopleExpress et par år. Tilbrakte også et par år ved Luftforsvarets Befalsskole i Stavern. Sertifikat: PPL Single Engine Land og Single Engine Sea... og må få rota meg til en instrument rating. Nærmeste flyplass: Intercontinental Airport Houston (KIAH) Favoritt reisemål: Alle steder vi flyr, men liker Østen! Fikk flyinteresse: Fra barnommen, da min far var jagerflyger og senere mange år i Braathens. Spesialinteresser: God vin, privat flygning og spesielt sjøfly, seiling, dykking... og nevnte jeg god vin? Dag
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dag og Ruben - hvis dere 'klipper og limer' innleggene deres over i den gamle traaden, saa har vi alt samlet paa ett sted!
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=655 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehey Ruben.
Det var da lenge siden. Godt me någen skikkelige vestlendinger her inne! Eg har'kje laga någen profil ennå, men får vel hiva meg rundt i den andre tråen. Og med det minna du meg på at eg må få skanna di grekerbildene eg fekk a deg. Kyrre Waaaay up north |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg glemte vel å si at det er bushplanes, spesielt Otter, Beaver
og Norseman som er favorittene mine. Har nesten 1400 slides og søker aktivt flere. Mye av samlingen min kan sees på : http://www.dhc-2.com/current_cover_page.htm og http://www.dhc3otter.com/page1.htm Jeg drar tilbake til Alaska for nye to uker i August (fjerde gang).. Hilsen Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TUI selger Corsair til Intro Aviation | Someone | Flyforum | 2 | 19-03-2019 14:24 |
En intro til nybegynnere om flymodeller | Discus | Samlerhjørnet | 14 | 11-11-2011 11:21 |
Sola intro dag | Norwegian15 | Bilder & foto | 7 | 28-06-2010 11:18 |