![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 121
|
![]()
Shit happens sies det!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Location: Rogaland
Posts: 1,200
|
![]()
Sånt som kan skje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
"Dyttetraktor"
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Er vel noen som mener dette er en nyhet, må være lite som skjer i lokalsamfunnet. Spennende alt som har med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
LN-MOW, hvor har du fra at det ser ut som man har svingt for mye?
Bildet er nok bare et standard bilde, men hvis ikke boltene på staget er skikkelig festet, skal det ikke mye til før det går galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Det står at staget kom skjevt ut, og hvis maksvinkelen overskrides, kan 'shear pin' ryke. Har sett dette skje før ved 'dårlig' pushing ..
Men bevares - ingen konklusjon - det kan like være feilsitat - pinna kan også være forvekslet med bolten.. Last edited by LN-MOW; 03-11-2011 at 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Jeg var bare høflig ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Stavanger
Posts: 202
|
![]()
Det var vått og glatt ute på tarmac. Da den "lille" traktoren skulle pushe ut fikk den sleng, som gjorde at svingradiusen ble for stor. Stagene er jo laget slik at dersom svingradiusen blir for stor skal festet knekke for å unngå skade på flyet. Det gjorde det i dette tilfellet og flyet begynte å rulle nedover mot traktoren. Det tok dessverre litt tid før cockpit fikk satt på bremser og dessverre ikke nok tid til å få rygget traktoren godt nok vekk. (Det er nedover bakke) Skaden var en et lite kutt under nesetippen hvor malingen ble skrelt vekk, i tillegg til et lite kutt i materialet. Ingen skade som gikk gjennom, altså ingen hull. Mekaniker og kaptein valgte å kansellere avgangen.
Dette kunne gått mye verre hadde ikke SGS teamet vært årvåkne og satt traktoren i revers og fått gitt beskjed om "breaks on" til cockpit! Safety comes first!
__________________
The airport runway is the most important main street in any town... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Sitat: "dersom svingradiusen blir for stor skal festet knekke"
Jeg håper inderlig du mener: "dersom svingradiusen blir for LITEN skal festet knekke" (pirke-pirke) ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med SGS? | Tally-Ho | Flyforum | 7 | 08-06-2009 16:35 |
SGS med bakkeskade på Sola | Whatever | Flyforum | 13 | 15-12-2008 22:50 |
Novair fortsetter med SGS | SK931 | Flyforum | 0 | 26-06-2006 14:11 |
forlenger avtalen med SGS | Hurum | Flyforum | 1 | 24-02-2006 09:14 |
SGS ansatte må kutte lønna med 15% | FBU | Flyforum | 20 | 30-01-2005 11:05 |