![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå som støvet fra a380n endelig har lagt seg, så tenkte jeg å vise et par-tre bilder som jeg har "gjort gamle". Jeg lurer på hvordan dere synes det ser ut, så jeg setter pris på tilbakemeldinger om hva som kan gjøres bedre - for det er jeg SIKKER på at det er
![]() Nok om det, her kommer bildene. ![]() Spitfire Retro by Halvor S.N., on Flickr ![]() War by Halvor S.N., on Flickr ![]() Retro by Halvor S.N., on Flickr
![]() |
#2 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Ikke at jeg er noen spesialist, ideen er veldig bra og bildene er fine, men tror de hadde blitt mye finere om de ikke var så "kornet" og kansje hadde vært mere som ett svart/hvitt bilde, det er min mening
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk. Grunnen til at jeg legger til såpass mye støy er fordi det skal representere det piksler gjør idag, og at det er tatt med en litt dårlig film med høy ASA-verdi. Men igjen det er min oppfattning, så jeg setter stor pris på tilbakemeldingen Torben - jeg skal se hva jeg kan gjøre uten mye korn videre
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Aces High
|
![]()
Synes bildene var ganske stilige jeg
![]() ![]() ["konstruktivt"]Ellers, vet ikke når farge-foto kom, men ser hvertfall i bilde 1 og 2 at det er litt farger gjemt inni der, så kanskje svart-hvitt hadde gjort seg ennå mer?[/"konstruktivt"] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fargefoto var blasst men tilstede for de som hadde penger selv i '30-åra. Derfor er det et par bilder med blasse farger, men interessant å høre - absolutt! Hva med tinten på bilde 3? Burde det være ren S/H eller mer et bittebittelite gulpreg på fremtidige bilder?
![]() |
#6 |
Aces High
|
![]()
For min del så er jo noe av det som kjennetegner gamle familiebilder osv hjemme at de er blitt en smule gule, pga tidens tann! Så sånn sett så vil det kanskje være en fin effekt
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]()
Digital støy har kanskje en tendens til å bli en smule pikselert så personlig foretrekker jeg å simulere "god gammeldags fiskegr..eeeh, filmstøy"
![]() Bilde #2 synes jeg begynner å ligne, men vignetteringen er jeg litt usikker på. Ellers synes jeg b&w gir det beste visuelle inntrykket. Bildene under er et forsøk på å simulere filmstøy ved først å tilføre noise (gaussian) for deretter å kjøre litt gaussian blur. Siste bildet har i tillegg fått litt sepiatone(#704214) Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for tips! Mulig om den sepiatonen blei litt rød? Men for all del, jeg liker begge bildene
![]() ![]()
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Kjørte opacity alt for lavt, men vedlegger et nytt bilde som jeg tror er en smule bedre (skal ikke så mye til, det da ![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
der ja! Forbinder gjerne sepia med gul- og ikke rødtoner, hehe
![]() ![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turtle goes retro! | Turtle | Bilder & foto | 14 | 30-11-2011 18:50 |
Lufthansa A321 retro + KLM 737 Retro + Amsterdam Airlines A320 på OSL NÅ! | SK917 | Spotteralerts | 1 | 13-07-2011 15:56 |
Retro på retro.... | Someone | Flyforum | 7 | 13-07-2009 23:33 |
Retro CO? | sk931 | Flyforum | 6 | 26-02-2009 04:16 |
Retro | salmon-air | Flyforum | 5 | 21-09-2006 09:06 |