![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg trodde man uansett naa maatte ha crew for 'antall seter' og ikke 'antall pax'? Hvorfor kunne DY gjoere dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
...du kom meg i forkjøpet, ja. Kan det være at de har satt inn en 733 som erstatning for en 738?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er Norwegian i ferd med å gå i samme fella som blant annet Easyjet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
mitt inntrykk er at det er null problem å få disp.!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Å få disp. for å fly tilbake til base (ARN) er vel vanligvis ikke noe problem.
Men fløy de med -1 CC til Luleå også ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå står det i artikkelen at det var pga sykdom blant personalet. Det er kanskje ikke så enkelt å diske opp med en ekstra CC på kort varsel om en blir syk når man er i Luleå? Men det kan vel godt være at det er annen informasjon som kaster lys over dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, de har sikkert ikke reserver i Luleå, så hvis en blir dårlig på veien nordover eller under nattstopp, er det lite man kan gjøre. Og da er det selvfølgelig rimelig at man skal få disp til å fly med redusert bemanning.
Jeg var bare nysgjerrig, ettersom det jo var en del kontrovers når Tilsynet satte ned foten for planlagt redusert crew for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Reglene er slik at man kan gå redusert fra utestajon, men fra hjemmebase eller basestasjon, så er det betydelig vanskeligere å få disp.
Når det reduseres så må også antall pax reduseres. Vært med på dette et par ganger. Men heldigvis ikke ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er jo 1 CC pr 50 passasjer..:S
Så det å fly med 50 pax tilbake til ARN burde ikke vært noe problem da de er nok personale til angitte pax ombord. Så noe er det som har brista der ja, noe som ikke er helt til å bli klok på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() "Vid Norwegians incheckningsdisk fick han beskedet att de inte kunde ta ombord fler passagerare. Då stod fortfarande ett 50-tal och väntade på att få checka in. - De sa att de på grund av sjukdom i personalen av säkerhetsskäl bara kunde ta ombord hundra passagerare. Och det hade de redan gjort, säger Wattman-Lundstig. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Åja, jeg som var litt småtrøtt..hengte ikke med..:P
Men hvis det var 3 stk cc, så skulle det gått greit med 150 pax.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sverige sänker säkerhetsavgiften för flygpassagerare | Savipix | Flyforum | 0 | 01-11-2005 22:41 |
Landningar paa AMS stoppade p.g.a bombfynd | Savipix | Flyforum | 1 | 06-10-2005 19:40 |