![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Posts: 10
|
![]()
Hei jeg lurte på om noen viste hva slags Maskin sas brukte på sin rute SK902 og SK901 i slutten av Februar 1988/ Begynnelsen av Mars 1988 og hvor disse rutene gikk fra / Til . vet at de gikk fra Oslo og til New york og så tilbake men lurer på om det var fornebu,gardermoen, osv. Fant noen gamle biletter i en eske når jeg pakket og der står det SK901/SK902 og destinasjon New york (901) og Oslo(902) og billettene går fra sete 24A til og med sete 26G
Takk for all hjelp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Må enten ha vært 742 eller DC-10. Interessant spørsmål. Venter i spenning på fasiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
|
![]()
noen måneder senere var det i allefall DC-10...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Hei!
I 1988 gikk SK901/902 med DC-10, og fra Gardermoen. (747 gikk siste gang på den ruta i september 1986). Som nevnt i en annen tråd her, så ble New York ruta flyttet til å gå med 767-300 fra FBU til EWR 1.mai 1989
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
SAS' nestsiste 747 ble pensjonert 18. februar 1988, saa paa den tiden var det kun en 747 igjen (N4502R). Den mener jeg aa huske gikk fast paa SK911/912 (CPH-JFK). Regner det som temmelig sikkert at det dermed var DC-10.
Paa den tiden gikk 901/902 ARN-GEN-JFK vv. FBU ble ikke brukt foer 767'ene kom da banen paa FBU ikke tillot effektiv nyttelast for en DC-10 paa langtur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
|
![]()
Fløy også en gang mellom CPH-GEN med DC-10...i 1987 eller 1988.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Har det forekommet at SAS's rute fra Oslo til NYC gikk fra FBU med teknisk stopp i CPH pga. for kort rullebane på FBU? Og når det gjelder ruta til NYC, den eksisterte vel fortsatt når FBU ble lagt ned og overført til OSL, men når ble den nedlagt der? Var det i forbindelse med 11 september 2001. Husker at SAS åpenet den på nytt igjen rundt 2003-2004, mulig jeg tar feil for var liten gutt da, husker en reportasje på nyhetene i forbindelse med dette da SAS gjenopptok ruten til New York fra OSL med Airbus A330, når ble den forresten nedlagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Det hendte at GEN var stengt (tåke, vær), og da havnet tieren på FBU. Som regel opererte den nonstop med redusert payload, men kan huske at det ble stopp i Bergen for fuelling et par ganger.
747 kunne ikke bruke FBU, så da måtte man finne andre løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 97
|
![]()
Var det ikke en drama/krim serie på TV som utspandt seg ombord på SK901? Minnes å huske noe sånt... Med bl.a Rolv Wesenlund...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 97
|
![]()
Googlet det. Serien het "SK 917 har nettopp landet". Vet dette er veldig OT. Sorry...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=39435
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 101
|
![]()
Fant frem en rute fra 1988 og frem til 23.april var routingen følgende:
SK901: Mandag+ Fredag CPH-GEN-JFK Lørdag+ Søndag GOT-GEN-JFK Tirsdag+Onsdag+Torsdag ARN-GEN-JFK Avgang GEN alle dager 1335 og ankomst JFK 1425(lokal) SK902: Torsdag+ Søndag JFK-GEN-CPH Fredag+ Lørdag JFK-GEN-GOT Mandag+Tirsdag+Onsdag JFK-GEN-ARN Avgang JFK alle dager 1650 og ankomst GEN 0710(lokal) Alle flygninger med DC10 Last edited by CV440; 02-09-2010 at 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,837
|
![]()
Jeg havnet på Flesland med den gode gamle 747en på grunn av tåke, Og da "reiste jeg alene". Madre skulle plukke meg opp på GEN men måtte snu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Ja, når den kom fra USA var det vanlig å stoppe i BGO og hive av paxen der. Så satte man opp en ekstra nier eller to til FBU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Torghattenulykken 6. mai 1988 | Egil | Flyforum | 27 | 07-05-2018 23:40 |
14 mai 1988... | T J Johansen | Flyhistorisk forum | 10 | 22-11-2015 21:33 |
SK901? | Chris1 | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-05-2014 16:44 |
WF296 og SK901 | darkcho | Register- og ATC-Forum | 1 | 26-06-2013 12:31 |
En gammel Aftenposten fra 1988 | gustavf | Flyhistorisk forum | 8 | 22-07-2010 21:31 |