![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sitter og ser litt på en tur til Tokyo. Fra London kommer Etihad ganske ok ut i pris.
Er det noen her som har erfaringer med Etihad? De ligger i samme priskategori som Emirates, og jeg vil gjerne ha noen tips om hvilket selskap jeg bør velge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Anbefales på det varmeste. God service, bra fly, bra avod, bra mat. Ingenting å nøle med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dubai er en bedre flyplass enn Abu Dhabi, med tanke på transfer. Har ikke fløyet med Etihad selv, men har hørt om flere som ikke er så begeistret for deres økonomiklasse. Emirates sitt økonomiklasse-produkt er en av de beste, etter min mening (bortsett fra på deres Airbus 330-200 maskiner, som ikke har AVOD).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vist du velger å fly via midtøsten til Tokyo, så ta du en rute som er minst 50% lenger en med en del ruter fra nord Europa, det er ganske mange ekstra timer på flyet.
Vist du først skal dra fra England, vil jeg heller anbefale Virgin Atlantic, men Aeroflot og Finnair flyr kortest rute.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LH flyver jo med A380 til NRT...prøv den istedet
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Etihad er bra, bortsett fra at de har fotstøtte installert og den er bare i veien om du er høy. Hadde valget vært mitt så hadde jeg gått for Emirates.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er en trip report som sammenligner Emirates og Ethiad.
http://www.airliners.net/aviation-fo...thiad#ID122578 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Etihad kan absolutt anbefales! Bra service, nye fly, hyggelig betjening !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Personlig synes jeg Etihad er mye bedre enn Emirates. Selv om fotstøtteene er i vegen virker det som om det er mye bedre plass i Etihad sine fly enn i Emirates - for eksempel har Etihad 9 seter i bredden paa 777'en mot Emirates 10 (med unntak av den siste 777'en Etihad fikk som ogsaa har 10 i bredden.)
Flyr du fra Manchester er det 777, flyr du fra LHR er det 333 eller 346 som regel til Abu Dhabi, 332 til Tokyo. AVOD'en til Etihad er ikke like bra som Emirates sin, utvalget av filmer er noe daarliger, men mer enn godkjent, skjermene er minst like store eller stoerre, og de tilbyr ca 800 timer med underholdning, saa det burde holde for de fleste ![]() Terminalen er kjedelig, ja, men hvilken terminal er ikke det? I tillegg vanker det en gratis halvliter / kopp kaffe om jeg er paa jobb naar du er i transit og du foeler for aa treffe forumets utskremte Midt-Oesten medlem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I tillegg vanker det en gratis halvliter / kopp kaffe om jeg er paa jobb naar du er i transit og du foeler for aa treffe forumets utskremte Midt-Oesten medlem
Ja det er noget trækker via AUH....Har faktisk selv haft tanken, med henblik på en med Etihad, bare for at prøve....og hvordan er det så at komme med på ID, Chaos ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Fløy med Etihad i fjor til KL. Flyet fra Abu Dhabi til KL bar tydelig preg av hasterydding, toalettet var ikke rengjort i det hele tatt. Servicen var upåklagelig, så lenge det var arabere som flyverter. På retur var bestningen hel europeisk, noe service bar preg av.
Alt i alt var vi fornøyde med Etihad, og prisen var særs hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
sk931, ID er jeg ikke sikker paa, desverre jobber jeg ikke for Etihad, saa har ikke tilgang til billige reiser selv
![]() Men det virker som om belegget paa de fleste rutene er serdeles godt, jeg tror jeg har til gode aa fly med Etihad med mindre enn 95% belegg, med unntak av en tur jeg hadde til Bangkok for et par uker siden da vi bare var 83 pax om bord i en 777... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har flydd et par rundturer med Etihad, LHR-AUH-KTM og FRA-AUH-BKK, og de kan absolutt anbefales. Meget bra servicenivå. På turen fra LHR til AUH fløy vi en helt ny A330-300, og fikk oppgradering til biz. Absolutt den beste turen jeg har hatt i biz (sammen med Cathay)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slenger med noen bilder fra Etihad:
Beinplass paa 777'en: ![]() ![]() AVOD: ![]() Frokost: ![]() 88 tommers pitch i business: ![]() Mat i business: ![]() Og ikke minst ny-taarnet i Abu Dhabi. Skal etter planen flytte inn der i oktober, men jeg renger med at vi blir noen maaneder forsinket... Blir man ikke alltid det? Men det ser jo uansett pent ut utenfra ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Etihad er vel noe av det beste jeg har reist med, og jeg har faktisk vært mye på farten og vet hva jeg snakker om.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
EK's A332 har de gamle setene (hvertfall i økonomi), som jeg syns er mye mer behagelige enn de nye. Dog har de kun PTV som sagt, og jeg syns skjermene er ekstremt dårlige. Var bl.a ikke vits i å se på Watchmen. Noe gikk dog bra.
Jeg er veldig fornøyd med EK. Men vet ikke om Etihad er bedre. Etter hva min erfaring tilsier, så skal de være superbra. Emirates, Etihad og Qatar Airways må jo være noe av det beste en kan fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har flydd med Etihad og kan trygt anbefale det (generelt så er EK og EY ikke så ulike at det har vesentlig betydning), men AUH er en av de tristere terminaler å tilbringe lengre tid på, så skal du vente mer enn en-to timer vil jeg heller gå for noe annet. Det er lite sitteplasser, lite servering (selv OSL er bedre stilt) men det er klart om Chaos Controller kan ordne noe mer så må jo det også vurderes.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og Etihad med codeshare | RIBRO | Flyforum | 3 | 14-08-2017 11:00 |
Etihad med nytt fargeskjema | Trdfly | Flyforum | 19 | 07-09-2015 18:58 |
Etihad med logojet | Someone | Småprat | 4 | 17-02-2011 10:23 |
Etihad også med Suites | Someone | Reiseforum | 5 | 17-12-2010 00:09 |