![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg skal bestille bill. til TOS ifra Oslo, og i den forbindelse så jeg at fullflex bill. til DY er dyrere fra RYG(2135,-) enn det de er fra OSL(1999,-), mens lavprisbill. er jo billigere som seg hør og bør.
Noen som vet hvorfor? Datoene jeg har søkt på er: 03.10 og 04.10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og med tanke på at en fleksibelbillett fra RYG til TOS ikke er spesielt fleksibel når man ser på antall avganger så blir det rett og slett en dårlig vits....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Etterspørsel og pris hører sammen kompis
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det var det jeg også trodde.
Edit: kan jo legge til at det er prisdifferansen få FULLFLEX jeg stusser på, ikke forskjellen mellom fullflex og lavpris. ![]() Last edited by Happyflyer; 02-11-2009 at 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Avstanden mellom OSL og TOS er da mye mindre enn RYG og TOS og det tilsvarer 92 km på storsirkelen. Da blir utregningen følgende:
1211 km / 1119 km x kr 1999 = kr 2163 Med andre ord har RYG-TOS fått en rabatt på kr 28 og dermed er vel diskusjonen i denne tråden død.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forskjell i avgifter på billetten er kr. 9, så det er bare kr. 19 i diff - case closed.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forklaringen kan være ganske naturlig hvis man ser på avstanden og prisen uten avgifter:
692nm vs 752 nm = faktor på 0.920 1755 kr vs 1900 kr = faktor på 0.923 Så faktisk ikke noe hokus pokus her (fullpris minus avgifter for 13. nov,avstand iflg. http://gc.kls2.com/)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det ikke lavere landingsavgift på Rygge da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå koster FullFlex 1999 fra OSL til alle steder fra BDU og nordover, så det er nok andre momenter inne i bildet også, ikke bare utflydd distanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, det er jo åpenbart at det ikke bare er distanse som spiller inn på fastsettelsen av billettpris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du ser i lavpriskalenderen på avganger i november mellom RYG-SVG og mellom OSL-SVG så er OSL billigere nesten hver eneste dag. Trodde at RYG alltid skulle være rimeligere enn OSL jeg...
OSL - SVG: 249.- RYG - SVG: 358.- |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men det er jo fordi du har oppgitt kampanjeprisen fra Gardermoen og startprisen fra Rygge. Startprisen er 92 kr. billigere fra Rygge enn Gardermoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uansett om det er startpris eller kampanjepris så kommer OSL billigere ut i november. Og forklar meg forskjellen på startpris og kampanjepris, for jeg klarer ikke å se forskjellen på dem på bookingsiden til norwegian. Begge står oppført som "lavpris"
Stavanger - Oslo-Gardermoen Tirsdag 10. nov 2009 kl. 06:45 Rute DY521 - Lavpris 1 Voksen 249 kr ----------------------------------- Stavanger - Oslo-Rygge Tirsdag 10. nov 2009 kl. 20:40 Rute DY2725 - Lavpris 1 Voksen 379 kr Last edited by Andre1980; 03-11-2009 at 16:15. Reason: pris kom ikke med på stavanger-oslo(rygge) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Men du bør også sammenligne tider på døgnet.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Norwegian kjører akkurat nå en innenrikskampanje på blant annet Oslo-Stavanger med billetter til 249 kr. Vanligvis koster billigste billett 450 kr. fra Gardermoen og 358 fra Rygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
DY har monopol på innenriks fra RYG. Det kan kanskje være en faktor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Et monopol er ikke nødvendigvis lovbestemt, og når ingen andre enn Norwegian flyr innenriks fra Rygge så er det et monopol. Se ymse forklaringer fra TOS i tidligere tråder.
(Det er forresten også noen få lovbestemte monopol på flyruter i Norge. Anbudsrutene har ikke andre enn den som vinner anbudet lov til å fly.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje noen kan sammenligne WF TRF-TRDmed SK/DY OSL-TRD?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har det kanskje noe med bakkestopp i BOO? Kanskje DY sender avgiftene til kunden. Man vet jo aldri..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dyrere leiebil i Norge for norske kunder enn for utenlandske | A346 | Reiseforum | 15 | 05-08-2015 12:24 |
DY FullFlex rimeligere enn LowFare? | veos | Reiseforum | 4 | 04-02-2014 20:25 |
Vann dyrere enn øl.. | Martin | Flyforum | 24 | 02-09-2009 18:22 |
Economy dyrere enn Econ Extra...? | TOS | Flyforum | 3 | 30-05-2007 23:07 |