Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2005, 08:44   #1
LN-HAT
Guest
 
Posts: n/a
Default Bonuspoeng i Norden henger i en tynn tråd



Artikkel fra bt.no

Quote:
Det er bl.a. bonusordningene for ruter mellom de skandinaviske land (for eksempel Oslo-Stockholm, Bergen-København og Bergen-Stockholm) som skal under lupen, fordi de virker konkurransebegrensende, slik statsråden vurderer det.
  Reply With Quote
Old 09-02-2005, 09:01   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Bonuspoeng i Norden henger i en tynn tråd

Bergen-Stockholm?? Der er det jo ingen som flyr, så forbud mot bonuspoeng på den ruten er nok VELDIG viktig! BGO-CPH er det jo KUN SAS som flyr, så å fjerne poengene der er sikkert også veldig konkurransefremmende. BGO-CPH konkurrerer jo egentlig med BGO-AMS om trafikk ut i verden, og et forbud mot bonuspoeng på ruter til CPH og ARN vil jo være til fordel for ikke-nordiske selskaper som feeder pax til sine hubs. Å drive med forbud mot bonuspoeng i avgrensede markeder - var det noen som snakket om Europa som ett marked?? - er jo klart konkurransevridende for de lokale selskapene.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2005, 09:03   #3
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Bonuspoeng i Norden henger i en tynn tråd

Helt enig med CK er. Flyr Finnair forresten BGO-ARN om sommeren...eller er det BGO-HEL? Kanskje det er denne ruten en tenker på.
DY is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2005, 10:05   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Bonuspoeng i Norden henger i en tynn tråd

Jeg er vel i utgangspunktet tilbøyelig til å være enig med CK her. Et forbud mot bonuspoeng innenlands i Norge synes enklere å finne gode argumenter for, mens et forbud om bonus på f.eks. BGO-CPH/OSL-CPH ikke like enkelt kan sies å være konkurransefremmende. BGO-CPH/OSL-CPH er kanskje (uten at jeg kjenner detaljene) i stor grad en feeder rute for trafikk videre ut i Europa/verden, og konkurrerer derfor som CK poengterer med BGO-AMS og OSL-AMS. Fra OSL er det selvsagt også flyginger til andre hubs en direkte konkurrent.

Jeg tror kanskje at KT bør tenke litt grundigere gjennom dette før de gjør noe seriøst med dette....

jy
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2005, 10:56   #5
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Bonuspoeng i Norden henger i en tynn tråd

Gamlejobben skal sikkert fly HEL-ARN-BGO i år igjen. 2004 gikk BGO-ruten veldig bra, så det blir vel en reprise kan jeg tenke meg. Å forby opptjening av Finnair Plus-poeng ville sikkert få en dramatisk innvirkning på konkurransen på ruta.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan ting av og til henger sammen LN-MOW Småprat 5 20-07-2012 12:55
Sky Europe henger i en tynn tynn tråd? storg Flyforum 24 02-09-2009 16:00
Her henger flyet LN-KRF Flyforum 9 13-08-2008 00:10
Historisk Alaska-kaptein henger opp hatten LN-MOW Flyforum 6 05-02-2006 13:33
Hva henger under her ? G-COLE Flyforum 0 29-01-2005 20:21


All times are GMT +2. The time now is 19:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.