![]() |
|
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() ![]() Artikkel fra bt.no Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bergen-Stockholm?? Der er det jo ingen som flyr, så forbud mot bonuspoeng på den ruten er nok VELDIG viktig! BGO-CPH er det jo KUN SAS som flyr, så å fjerne poengene der er sikkert også veldig konkurransefremmende. BGO-CPH konkurrerer jo egentlig med BGO-AMS om trafikk ut i verden, og et forbud mot bonuspoeng på ruter til CPH og ARN vil jo være til fordel for ikke-nordiske selskaper som feeder pax til sine hubs. Å drive med forbud mot bonuspoeng i avgrensede markeder - var det noen som snakket om Europa som ett marked?? - er jo klart konkurransevridende for de lokale selskapene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Helt enig med CK er. Flyr Finnair forresten BGO-ARN om sommeren...eller er det BGO-HEL? Kanskje det er denne ruten en tenker på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er vel i utgangspunktet tilbøyelig til å være enig med CK her. Et forbud mot bonuspoeng innenlands i Norge synes enklere å finne gode argumenter for, mens et forbud om bonus på f.eks. BGO-CPH/OSL-CPH ikke like enkelt kan sies å være konkurransefremmende. BGO-CPH/OSL-CPH er kanskje (uten at jeg kjenner detaljene) i stor grad en feeder rute for trafikk videre ut i Europa/verden, og konkurrerer derfor som CK poengterer med BGO-AMS og OSL-AMS. Fra OSL er det selvsagt også flyginger til andre hubs en direkte konkurrent.
Jeg tror kanskje at KT bør tenke litt grundigere gjennom dette før de gjør noe seriøst med dette.... jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Gamlejobben skal sikkert fly HEL-ARN-BGO i år igjen. 2004 gikk BGO-ruten veldig bra, så det blir vel en reprise kan jeg tenke meg. Å forby opptjening av Finnair Plus-poeng ville sikkert få en dramatisk innvirkning på konkurransen på ruta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan ting av og til henger sammen | LN-MOW | Småprat | 5 | 20-07-2012 12:55 |
Sky Europe henger i en tynn tynn tråd? | storg | Flyforum | 24 | 02-09-2009 16:00 |
Her henger flyet | LN-KRF | Flyforum | 9 | 13-08-2008 00:10 |
Historisk Alaska-kaptein henger opp hatten | LN-MOW | Flyforum | 6 | 05-02-2006 13:33 |
Hva henger under her ? | G-COLE | Flyforum | 0 | 29-01-2005 20:21 |