![]() |
|
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Pax'en pustet lettet ut når de landet:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2502665.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Glad jeg ikke var ombord i det flyet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
There were no passengers on board at the time.
Andre passasjerer ga kabinpersonalet beskjed om at den intens lukten gjorde at de begynte å føle seg fulle. Aftenpostens overs... journalister kan vaere stolte! Dette er et praktverk av en oversetterjobb! ![]() Last edited by LN-MOW; 24-06-2008 at 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hehe, jeg reagerte på det samme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Irriterer meg ofte over manglende språkferdigheter hos mange norske journalister, men denne var såpass kraftig at jeg faktisk har sendt en klageepost til vedkommende som utførte den drittjobben av en oversettelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
sommervikarene har begynt å gjøre sitt inntog i redaksjonene....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Passasjerene begynte å se skeptisk på hverandre og etter hvert begynte de første å brekke seg.
Helt fantastisk, sitter det en litt overivrig journalist og dikter opp ting nede på Posthuset, eller har det vært to identiske episoder med samme selskap, jevnaldrende skippere og mellom de samme byene? ![]()
![]() |
#8 |
OSL Slave
|
![]()
Hmm kanskje sende han en mail og spørre om han liker fiction
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hvis mange nok klager på han derre slurvejournalisten, så kommer det gjerne et oppslag i Aftenposten a la "klagestorm på slurvete journalist".
Jeg er helt enig i at sånne dustete overtramp bør få krasse tilbakemeldinger, men ikke til signerende journalist, derimot redaksjonen. Det svir alltid litt mer når kollegene og sjefen vet det. På den andre siden: Nettjournalistikk hva er nå det? Så vidt jeg vet er hele bransjen store underskuddsforetak for mediahusene. De lever av antall som klikker inn og leverer egentlig en gratis tjeneste. Og gratistilbud er sjelden preget av tung kvalitet. Nettavisene selger på mange måter underholdning og ikke nyheter. De elsker enkeltsaker hvor forbrukere angivelig er blitt herjet med av helsevesenet, offentlig forvaltning eller servicebedrifter. Og de elsker saker med seksuelle over- eller undertoner, som pirrer fantasien. Og alle vi som sitter rundt om på arbeidsplassene og kjeder oss foran pc'en elsker å klikke oss inn. Det kan jo ha hendt noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Det du beskriver er tabloidmentaliteten. Store overskrifter, liten substans. Artikler hvor man slipper aa kaste bort tid paa research. Men desverre er de fleste av oss mennesker bygd slik at vi gladelig absorberer overfladigheten.
Men det er vel slikt overalt .. det gaar i 80/20-faktoren naar det gjelder de fleste produkter. 80% som vil ha det enkle/overfladiske - 20% som vil ha litt mer dybde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
N/A
|
![]()
Skal si journalisten har fantasien i orden... Sånne folk burde ikke få sluppet i nærheten av en avis, selv i sommerferien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Uansett journalistikk så kan vi konkluderte med at turen havnet her:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
He he, tilbake til "skoleavisa" her kanskje..
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og nå kan journalistene legge seg selv til listen av de som bør få språkhjelp. På NRK var det stort oppslag i går at norske politikere var så dårlig i engelsk.
http://www.nrk.no/nyheter/1.6102713
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Masse dritt fra meg;) | Putte | Bilder & foto | 7 | 16-05-2011 07:21 |
Dritten i midten, litt mindre dritt i nye CSeries | Someone | Flyforum | 6 | 03-11-2009 10:18 |
Kjos: Pyramider er noe dritt | tiemand | Flyforum | 5 | 19-11-2008 19:06 |
Språk er noe dritt (iallefall når man er i utlandet) | Dag Viking | Flyforum | 18 | 15-04-2007 06:58 |