![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Alvorlig nestenulykke i Østersund og passasjerene var for fete mener havarikommisjonen
![]() http://www.adressa.no/nyheter/utenri...cle1060235.ece Man kan lure på om dette har mye større omfang enn vi aner!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ergo SAS' ønsker om å veie passasjerene, som er omtalt i en annen tråd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Expressen sine artikler:
Charterplan nära katastrof i Östersund Charterplanet nära haverera - passagerarna för feta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Nå var vel egentlig ikke problemet at passasjerene var fete, men at regelverket for utregning ikke tar høyde for passasjerenes snittvekt anno 2008
![]() Så denne saken allerede i går, men lot være å formidle den videre da jeg synes vi "litt kraftige" blir nok mobbet i dagens samfunn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
At cockpit ikke beregnet med vindkomponenter, samt at en god del bagasje ikke var med i bergningen har vel bidratt vel så mye som det denne obesofobe (nytt ord, jeg fant det på nå) journalisten konkluderer med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Det med vindkomponent får vel stå for Cockpit sin regning, men når det gjelder hva som er lastet ombord er de jo prisgitt rett informasjon fra bakkepersonellet. Både hvor mye som er lastet, og ikke minst HVOR i flyet det er lastet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Air Midwest flight 5481 http://en.wikipedia.org/wiki/US_Airw...ss_Flight_5481 gav vel noen ha-ha opplevelser for FAA , selvom det her som mange ganger ellers er en kjede av hendelser som fører til ulykken . Sett på Discovery sist helg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
P.A. Viking... sikker at det ikke var NGC?
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Og noen ganger går det galt, slik som denne
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=30001 http://www.ngcnorge.com/watch/progra...d_program=4442
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En mann truer med å begå selvmord og styrte et seilfly like ved en flyplass i Danmark | sail4fun | Flyforum | 0 | 10-05-2010 10:41 |
Ville kapre og styrte fly på Heathrow | TG923 | Flyforum | 0 | 22-06-2006 16:13 |
SAS-fly nær kollisjon | N-3PB | Flyforum | 24 | 07-06-2006 12:15 |
Styrte mot parkert fly på Flesland | MountainDew | Flyforum | 6 | 17-03-2006 13:23 |
Widerøe-fly nær kollisjon | DY | Flyforum | 3 | 19-07-2005 16:28 |