![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=188524
Nok en glimrende artikkel i VG! "Ja, nå skriver vi om Widerøe og SAS, men legger ved ett bilde fra Northport og Norwegian innsjekk"
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sommerfuglene i SAS har det godt ja
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har de fortsatt ID90 i SK? Er det kun domestic eller? Trodde dem hadde gått over til ZED på alt, men det kanskje bare var på utenriks, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og hva var poenget med denne artikkelen?
Jeg er 31 år ung og har jobbet på ganske mange steder før jeg slo meg ned i WF, og på absolutt alle plasser har vi hatt "frynsegoder"... Gleder meg til oppfølgerne fra vår journalistvenn Geir Ormseth (Dine Penger). Ansatte i Gilde får kjøpe billig kjøttpålegg, Ansatte hos Byggmakker får kjøpe verktøy til innkjøpspris, ansatte på Rema slipper å betale for bæreposene, he he ![]() Edit: Skriveleifer... Egil B
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt enig Egil,
Hvad er lige idéen med denne artikel? - udover at det lugter af at journalisten er misundelig over dette frynsegode, som rent faktisk er meget svært at benytte sig af i praksis. Med den belægningsprocent der er på flyene idag, så er det ofte ret svært at benytte sig af R2-billetter - og lige så ofte umuligt at blive bekræftet på R1-billetter. Selv køber vi alm. billetter i mere end halvdelen af de tilfælde hvor vi skal rejse, da ID-billetterne sjældent kan bruges pga. pladssituationen. Til journalisten - tør øjnene og stop misundelsen og skriv så ellers nogle artikler der er knapt så tynde og find nogle emner med indhold istedet. Der kan da ikke være mange læsere der er interesseret i artikler som denne. Hvad med følgende emner: Kassedamer i supermarkeder får rabat Togpersonale kører gratis i tog Tjenere spiser gratis Fodbolddommere får gratis entré til stadion Pladeselskabsfolk får gratis cd'er Bagere får gratis brød Dressman-ansatte får rabat på tøj Se det er dybdegående og vigtige emner at tage op - dygtig journalistik ;-(
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjekt tips om sommer-/helge-/kveldsjobb. Jeg kan ikke se at det er noe misunnelse i det hele tatt involvert. Han skriver jo til og med "Billigbillettene er langt fra så attraktive som en fullprisbillett på turistklasse" og skriver om stand-by osv. Grei nok artikkel. Sikkert omtrent like informativ og poengtert som mye av det som skrives i den tabloide dagspressen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da jeg gikk på skole hjemmefra fra 96-99, tok jeg ofte fly hjem fra FBU midt på dagen, på standby / sjansebillett på Braathens....
Eksisterer det slike billetter enda (utfra denne tråden ser det slik ut, men gjelder det alle, ikke dette tilbudet som VG skriver så "varmt" om altså.) ![]() I dag fikk jeg et par timer til overs og tok en "spotter-tur" til Sola. Med sånne billetter må jo være genialt hvis en har noen timer midt på dagen og vil ut og ta seg en spottetur til andre flyplasser i Norge. ![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kom heller til Northport så slipper du "frynsegoder"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med Rudolf i luften og DSB på bakken for å se norges beste iskrigere i klovnebukser. | Norge Rundt På 14 Dager | TripReports | 0 | 20-11-2015 10:42 |
Norges beste flyplasshjemmeside? | Admiral Benson | Småprat | 7 | 18-02-2013 01:20 |
Norges beste hotellfrokost | A346 | Reiseforum | 25 | 24-11-2012 18:26 |
Norges beste flyplass | LCH78 | Flyforum | 1 | 27-04-2008 23:41 |
Norges beste hotellfrokost | MD90 | Flyforum | 12 | 23-10-2004 11:13 |