![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Rekordforsøk på Hamar 30 april
http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbc...LTUR/489525959 I dag, 19 april fløy fallskjermhopperne LN-AAE (Cessna 175C Skylark) og LN-ODB (Eurocopter AS 350B-2 Ecureuil). Ganske stilig manøvrering av helikopteret. Tok noen bilder men de kommer ikke før om et par dager. Enn så lenge; http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=126810
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 19-04-2008 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
De gutta i HAGL finner stadig på noe kreativt.
For noen år siden så skulle de sette inn en reserve på Cartherud fotball, og reserven kom pr.fallskjermhopper i fullt fotballutstyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Stilig! Jeg visste faktisk ikke før nå at du bor i Ottestad/Hamar-området. Ved nyttår arrangerte en av medlemmene i HaGL en nyttårsfest. På dagen 31.des ble de løftet av LN-TSB og landet på jordet hos han i klubben som arrangerte festen.
-De kan dette med ankomster! - men jeg tror det kreves en helikopterflyger eller cub-flyger for å gjøre et like stilig sorti!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
aha, jeg så helikopteret svirre rundt i lufta over Hamar i dag. Kunne ikke skjønne hva det drev med!
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
C172 og Speedbird var også på Hamar i dag. De fløy LN-ALE tur/retur Gardermoen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ja det høres logisk ut... Snakket med en som pleier å fly LN-TSB og som jobber på handlingen hos Sundt. Det var vel noen greier med LN-TSB slik at de trengte LN-AAE. Virker veldig logisk i alle fall siden det var smekkfullt på parkeringsplassen, veien ned til Stavsbergveien og det stod også biler 50 meter langs veien i begge retninger før og etter avkjøringen til flyplassen.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De hadde 22 helikopter turer igår. LN-TSB er på Rakestad og skal ha ny propel og en service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Fikk melding av deg før kl 6 i dag tidlig, da jeg kom hjem fra byen.. kun derfor jeg svarte så kjapt! MEN SOM JEG GLEDER MEG TIL SENERE I DAG ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Synes i grunn Hamars store rekord er at Stafsberget fortsatt er åpen, jeg. Det er bent ut sagt imponerende slik kommunene og andre har håndtert den flyplassen...
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Trege politikere er ikke alltid så dumt
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De klarer kanskje 80 løft idag på Stavsberg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har de fått fikset helikopteret igjen nå?
Hørte de traspet ett rotorblad inn i hangarporten dagen etter Morten og jeg var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Mikhael Kristiansen fra Elverum og Leif Tanum fra Våler har satt ny norsk og nordisk rekord i antall hopp på en dag. De to fallskjermentusiastene klarte nemlig onsdag å gjennomføre 85 hopp hver. Dett er soleklart mest i Norge noen gang.
Den gamle norske rekorden var nemlig på 40 hopp i løpet av en dag og var satt av Kjell Roar Westbye fra Hønefoss. Den tidligere nordiske rekorden var på 81 fallskjermhopp |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
De benyttet LN-TSB etter hva jeg så
Nettartikkel http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...rken/1.5532138 Video http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ho/verdi/53830
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et mikrofly har styrta nord for Hamar Flyplass | Trdfly | Flyforum | 2 | 15-07-2015 12:41 |
Hamar Flyplass historie | Tertit54 | Flyforum | 5 | 04-01-2009 17:39 |
- Hamar Flyplass 9JUL: LN-TSB, LN-ALU | seilfly | Bilder & foto | 6 | 10-07-2008 16:47 |
Noen bilder fra Hamar Flyplass! | OEriksen | Bilder & foto | 5 | 29-07-2007 21:45 |
(real) Bilder fra Hamar Flyplass | seilfly | Flyforum | 2 | 09-11-2004 20:30 |