![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]()
Bare en teaser men kan vi ha en tråd her som samfatter de beste(og med mest flaks), i god mening, pilot "skills" som tar flyet ned på en el annen rullebane el annet(men det er kritisk)?
GIMLI GLIDER piloten(e)synes jeg er dyktigere en Hudson River pilotene. Gimli cpt hadde gammel seilfly "skills" inntakt og overførte dette til en AC B767 og hadde ikke mange timer bak "stikka" på den da rel nye b767. La seg i mot vinden da alt annet sviktet for å redusere speed(grab angel):-). Sistnevnte(Hudson)hadde flaks da det ikke var den minste bølge på elva en dagen. Alltid vært lettere å lande med motorer bak ved "hale seksjonen" da vi prater "ditching". "Underwing engines" vil stort sett medføre at flyet brekker opp ved vingene..
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. Last edited by Skuggenheimer; 20-08-2018 at 03:18. |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dette må man kalle "flaks" | Soft | Småprat | 3 | 23-04-2017 18:43 |
Mest punktlig også i februar | FlightDeck | Flyforum | 3 | 09-03-2010 05:51 |
SAS har ikke bare kinesiske kabinpersonell, men nå også indiske | Utflyttet | Flyforum | 5 | 06-06-2008 18:01 |
Flaks på short final | bearnick | Flyforum | 10 | 27-01-2008 20:48 |