![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I forbindelse med fellesbrevet som ble sendt til SAS forrige uke om at "soft block" forsvant for statuskunder (egen tråd her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116135) har vi fått en god dialog med sentrale personer hos SAS.
Foreslår derfor at vi, etter å ha fått et endelig svar om blokkert midtsete, benytter anledningen til å komme med en samlet tilbakemelding over det SAS oftest blir kritisert for her på forumet - og gjerne positive tilbakemeldinger også. Kanskje vi da reelt kan påvirke produktene, i stedet for å sende det til gullmailen/customer relations og få standardiserte svar tilbake. Tenker at vi selvfølgelig må være konstruktiv og poengtert - fokusere på gjentakende og "større" problemer, ikke pirke på detaljer (plast over maten i business ![]() Begynner med noen punkter som ofte går igjen. Skriver litt i stikkordsform, det blir selvfølgelig renskrevet senere:
Fyr løs!
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 22-09-2014 at 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Når det gjelder prioritert bagasje må stuerne på Bgo få skryt av oss, de har blitt utrolig flinke det siste året på dette! Samtidig burde Gold/businesskø overholdes bedre når en må sjekke inn i skranke på Bgo.
Gratis gullkort til ledsager for Diamondkunder settes pris på av kona! Bytte ut plastglass med vinglass i innenriksloungen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra initaitiv!
- Vi ønsker booking av CT award og *A bookinger på nett. - SAS appen på iPhone fungerer svært bra. Håper den blir videre utviklet. - Handtering av prio bag for meg er elendig. Kommer som regel i siste liten dersom ikke sist. Hver og eneste gang i de siste månedene (sist gang var i forrige uke). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Vil også skryte av prioritert bagasje og alt som har med det å gjøre, nå begynner å bli veldig bra.
Får SAS ordnet opp i de punktene du har nevnt over i tillegg til softblocken så er vi veldig langt på vei. Veldig bra initiativ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Vil bare henvise til prioritert bagasje-tråden hvor jeg selv har hatt utelukkende gode opplevelser i det siste. Veldig veldig bra.
Edit: En link har sikkert aldri skadet noen. http://forum.flyprat.no/showthread.p...793#post958793 Edit 2: Det er snakk om BOO altså, både som avreiseflyplass (de setter proaktivt på oransje tag) og ved ankomst (pribags først på båndet)
![]() Last edited by Cecilie; 22-09-2014 at 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Mer seriøst: tok med BOO i forrige innlegg som eksempel på hvor det fungerer. Pribags har generelt blitt mye bedre, og det er bekreftet fra stuere her inne at de har fått nye instrukser. Mangler bare litt på gjennomføringen for å få det konsekvent bra for alle stasjoner.
![]() |
![]() |
#9 |
Joker
|
![]()
Jeg tror det skal være vanskelig å få SAS til å endre stort av produktet, men vi må jo selvfølgelig gi det en sjanse.
Jeg er forøvrig enig med alt du skriver, Peppep - og mange av bunktene kan vel egentlig slås sammen til "Lær dere å kommunisere med organisasjonen, for pokker..." ![]() Jeg vil helst at SAS går bort fra BOB, men dette vil neppe skje, så sansynligvis bedre å være konstruktive på BOB. Sas Plus - Som allerede nevt, kommuniser til oss kunder (i brosjyrer o.l.) hva Plus faktisk inneholder og skriver de “alt er gratis” så la også alt være gratis, også på longhaul. - Garantert ledig midtsete, men dette har de vel mer eller mindre sagt at ikke kommer til å skje. - Oppgradert måltid (jeg ønsker meg sansynligvis businessmat her, og vet det ikke vil skje) - Server “evening meal” (eller tilsvarende) på flighted som er lengre enn 2:30t BOB generelt - Ha et måltid som “alle” liker, det kan gjerne være Pizza/Panini e.l., men ikke Pizza i den tilstanden den er nå. - Jeg synes det finnes litt vel mange salater, og noen av de er veldig spesielle. En ny salat hver mnd istedenfor å rullerere konstant, og også her noe som “alle” liker. Gjerne to alternativer. Lounger - SAS bør oppgradere maten på hjemmebane minst to hakk. Kommer sikkert på noe mer etterhvert... ![]() Last edited by KristianSk; 22-09-2014 at 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hva er viktigst for deg som SAS-kunde? A) God mat og drikke. B) Ledig midtsete. C) At flyet ikke detter ned slik at du dør. D) Champagne før avgang. E) Vet ikke. ...som nesten har vært tilfelle tidligere.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 22-09-2014 at 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Ikke bare nesten. Det var vel faktisk ordlyden på spørsmål 7, 9, 14 og 23 i fjorårets store kundeundersøkelse.
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Star Alliance only.
|
![]()
Mine viktigste punkter som diamantmedlem:
- Prioritert bagasje: Dette MÅ alle ansatte kunne. Nå mener jeg de største problemene er ved innsjekk: En sløv ansatt i SGS på OSL satt ikke på pri-tag da jeg sjekket inn i skranke. Både Plus og EBD. For dårlig. Dette har også skjedd flere ganger med venner som har fløyet Plus. (Men prio-bagasje har begynt å fungere ved ankomst, hvertfall!) - Prioritert boarding: Dette må de også bare få til. Dette er jo en del av Star Alliance-regler - er det ikke? - SAS Plus: Bedre service. Synes opplegget er greit innen Europa, men kunne forventet litt bedre service. At de kommer rundt flere ganger, tilbyr snacks og drikke etc. (tilpasset etter flyvningstid). Er så dr*ttlei av å ringe på bjella for alt mulig. De kabinansatte er også gretne hver gang det ringes. (I sommer fløy jeg OSL-LIS, flytid 4:00. De kom én gang med salat og drikke. Gjemte seg bak gardinen. Ringte på bjella 1 time før landing: "Unnskyld, kunne jeg fått en sjokolade?". Et kjempesurt blikk fra flyvertinnen. Kom tilbake 5 minutter senere, la sjokoladen på bordet og kjeftet ut: "Nå får det være nok!". WTF? En salat, cola og en sjokolade på en fire timers flyvning. Rydd opp ASAP, SAS! Jeg var ordentlig skuffet etter denne flyvningen.) - SAS Gold Lounge Oslo: Kun for gullmedlemmer og diamant! Sett opp automatiske porter, akkurat som på innlandsloungen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg ønsker meg oppgradering på poeng som bekreftes straks. Når man må vente til under 24 timer før flight risikerer man jo at man ikke får det setet man ønsker.
Betaler man hele reisen i pluss eller business med poeng så får man jo straks bekreftelse og kan reservere sete, så hvorfor kan de ikke klare det samme om man blander penger og poeng? Slik burde logikken vært: Bonusplasser tilgjengelig ved booking: mulig å booke Plus/Biz på poeng og å oppgradere på poeng med bekreftelse med en gang. Ingen bonusplasser tilgjengelig ved booking: Ikke mulig å booke Plus/Biz på poeng, oppgradering for poeng kan ikke bekreftes før like før flight
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal ikke avskrive/utelukke det, men endring i "struktur" for oppgraderinger på longhaul tror jeg dessverre er et stykke utenfor vår rekkevidde i denne omgang. Det samme om fjerning av BOB, garantert midtsete osv. For all del, ingen her er uenig, men tror det fort blir "takk for tilbakemeldingen, vi tar det med oss videre", før det havner bortgjemt i en skuff. Skal ikke forskuttere hva som blir og ikke blir tatt med enda, det er en stund til det blir sendt, men tror vi bør være nøktern og realistiske i hva vi melder tilbake for å ha et håp om å kunne påvirke. F.eks. inkonsekvent gjennomføring av Plus - det krever "bare" bedre kommunikasjon internt hos SAS for å utbedre det, og i utgangspunktet ingen kostnader.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 23-09-2014 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Uansett, men det er mange gode forslag tror jeg denne har begrenset verdi. Primært fordi jeg tror det vil øke turn-around tid da jeg tror det vil bremse boardingen litt og resultatet vil bli dårligere punktlighet hvilket er en kostnad. Jeg er også usikker på hvor mange flere kunder de tjener på det, kontra antall de eventuell risikerer og skremme vekk som lar seg irritere over det, da det viser seg at prioritert boarding kanskje ikke passer i Skandinavia Dessuten ta en morgenfly fra Bergen til Oslo: hva er poenget med prioritert boarding når over halvparten av flyet enten reiser i Plus eller har gullkort? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Bedret og mer systematisert oppgraderingsmulighet på intercont-rutene, evt også med 1-2 SWU sertifikat for hhv EBG/EBD.
UA håndterer dette bra ved gate synes jeg, med kontinuerlig oppgraderingsstatusdisplay; dette gjør også at man slipper å henvende seg til gatepersonellet og frigjør deres tid. Spin-off effekt av dette igjen kan være at passasjerer som ikke vanligvis er SK-lojale får et mer konkret eksempel på at det KAN lønne seg å ha status hos SK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det kan sikkert diskuteres i en annen tråd, men det viktige er jo at det praktiseres likt over alt. Da vil de reisende bli vant til det og det blir en større aksept for ordningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO | Robert | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2017 13:16 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS | VC-10 | Flyforum | 1 | 03-09-2009 12:35 |
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF | Someone | TripReports | 8 | 08-10-2008 12:56 |