![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Skal flytte på meg over nordsjøen i løpet av høsten, det er møblert der jeg skal inn så jeg lurer på om det er like dumt å sende alt av løst småtterier som blir igjen etter en kraftig opprydning avgårde med flyfrakt. Noen som veit hva pris på dette i forhold til å sende det med bil/båt?
Uten at jeg har begynt å pakke vil jeg anslå at det snakk om 8-10 små flyttekasser, planlegger å ta med en del bortover når jeg flakser frem og tilbake likevel med min rause baggasjekvote. Er flyfrakt priset ut fra en volum/vekt kombinasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bonusjeger
|
![]()
Har du prøvd UPS sin kalkulator? Slo inn helt tilfeldig 10 flytteesker i Jula-størrelse på 10kg hver fra Bergen til en by i Skottland, og det kom på rundt 5000,-.
![]() |
#3 |
EBD
|
![]()
Flyfrakt regnes etter volumvekt.. Dvs du må betale enten for vekt eller volum, alt etter hva som er størst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bekjent sendte flyttekontainer fra Gran-Canaria til Oslo for 2000 Euro. 10.000 kr for å kjøre kontaineren fra kaia...(30 min)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Det gjelder all frakt vil jeg tro..... Ikke bare flyfrakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi hadde dette “dilemmaet” da vi emigrerte til Midtøsten og fant ut at ved å redusere fra 20” container til ca 10” med flyfrakt så kom totalregnestykket greit ut. Da var det bedre å handle møbler her nede og få alt det andre stasjet etter en uke.
Det som tok helt av var regningen for pakkingen – fire hyggelig norske gutter pakket for oss en hel dag og det kom på mer enn all frakt og utpakk til sammen.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om å sende ting med flyfrakt | nick5000 | Reiseforum | 9 | 13-06-2018 02:01 |
Dårlege tider for flyfrakt-avdelinga til AF? | roger | Småprat | 2 | 25-09-2013 14:03 |
Trenger bistand til Amadeus og Flyfrakt! | JetBlue | Flyforum | 7 | 16-11-2008 15:08 |
Rimelig flyfrakt fra USA | putzmeister | Flyforum | 3 | 22-06-2008 23:58 |
Overvektsbagasje som flyfrakt | PW14 | Flyforum | 7 | 01-06-2005 10:17 |