![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen som vet om det finne en oversikt over gebyrer for bestilling for forskjelge reisebyråer? Det er jo endel selskaper som sørger for at de ligger på topp i alle metasøk, men når man skal betale kommer det gjerne et par hundre kroner i gebyrer. Selskapene oppgir ikke hvor mye det er, det får man først vite når man kommer til helt siste punkt i betalingsprosessen.
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Berg-Hansen tar 250,- pr billett når jeg bestiller via vår firmaavtale. Synes det er litt drøyt når jeg ofte ber de booke spesifikke flighter, og da har gjort mye av jobben for dem... Men siden ikke jeg betaler, så...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror Berg-Hansen tar 75,- dersom du bestiller i WebGate. Det er egentlig en fin portal å bestille i, spesielt hvis du vil søke opp separate strekninger på sammenhengende billett samt dersom du ønsker å mixe klasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Joda, men når ett enkelt flyselskap ikke klarer ta meg dit jeg skal så får jeg opp levere priser om jeg for eksempel søker på metasøk som Monondo. Problemet er at jeg da ikke vet hvilke av de forslagene som kommer opp som faktisk er billigst fordi gotogate, SuperSaver, TravelPartner etc. har gebyrer de ikke selv informerer om "før det er for sent".
Finnes det virkelig ingen webside hvor denne infoen er samlet?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kayak har avanserte verktøy for å identifisere gebyrer på sidene sine for de store EU-landene (Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Spania...). Stadig litt på betastadiet virker det som, men gir sannsynligvis en grei oversikt. Testet nå nettopp med Easyjet på LON-PAR og får da mulighet til å velge ønsket betalingskort og antall innsjekkede kolli for prisoversikten. Kayak oppgir £20 i bagasjegebyr mot £22 når man følger linken til Easyjet. Og velger man NOK som valuta blir bagasjegebyret oppgitt til kr 20
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer og spørsmål om online reisebyråer | Discus | Reiseforum | 37 | 10-10-2024 08:31 |
Test av online reisebyråer | DCHalvorsen | Reiseforum | 8 | 11-09-2014 23:00 |
Ny artikkel om flypriser og gebyrer | Dag Viking | Småprat | 27 | 16-05-2013 09:32 |
Reisebyråer som selger SQ billetter | akira | Reiseforum | 8 | 22-07-2010 15:42 |
Gebyrer | Gulboble | Flyforum | 11 | 24-08-2009 18:58 |