![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,648
|
![]()
Såg en Loganair (Flybe) Twin otter med destinasjon Tiree rygge uten assistanse på GLA i stedet for pushback. Hvordan skjer dette, er det ved vridning av propellbladene for å skape reverse thrust?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,648
|
![]()
Svaret er kort: Ja.
De aller fleste vestlige turbopropmaskiner kan gjøre dette, eneste unntaket jeg kjenner til er fly med RR Dart, som f.eks. F27 og BAe748. Men de er jo et sjeldent syn etter hvert.. Østlige turbopropmaskiner som An24 etc vet jeg ikke nok om til å uttale meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Northwest drev også med det med Dc-9:
http://www.youtube.com/watch?v=ID3jfc39x3E
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Dette var vel ganske vanlig i USA, var med på dette flere ganger med DC-9 over there på midten av åtti-tallet!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder av Twin Otter | Twin Otter | Flyhistorisk forum | 6 | 14-09-2014 00:58 |
En Twin Otter på vei... | L1011-500 | TripReports | 18 | 10-11-2011 23:21 |
Twin Otter | Concorde | Flyhistorisk forum | 5 | 23-03-2010 12:00 |
Twin Otter-landing | Desk pilot | Flyforum | 12 | 16-02-2007 23:24 |
Driftskostnader Twin Otter. | storg | Flyforum | 9 | 09-03-2006 23:36 |