![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
VAR, som er den ene av to lufthavner paa Bulgarias svartehavskyst, stenger denne vinteren f.o.m November pga av oppussig og oppgradering.
http://www.varna-airport.bg/Home/tab...S/Default.aspx Austrian, Malev og S7 Airlines flytter sine ruter som vanligvis gaar fra VAR til VIE, BUD og DME over til Burgas (BOJ). Bulgaria Air, som flyr SOF-VAR 4x dagelig fortsetter aa fly til BOJ som vanlig, BOJ-SOF skal fortsatt flys 3x dagelig, altsaa ingen oekning der. Vi kan med sikkerhet konstantere at visse bulgarske buss selskaper kommer til aa oppleve gode tider den kommende vinteren ![]() Wizz Air skal fly BOJ-London 3x ukentlig i vinter, mot 2x forrige vinter. De flyr vanligvis ogsaa fra VAR til London, men jeg tror ikke oekningen fra BOJ har noe med dette aa gjoere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Trafikken synker vel uansett dramatisk om vinteren, vil jeg tro? Og det er da ikke så fryktelig langt til BOJ heller.
Og bussene VAR-SOF går regelmessig og er av bra standard, selv om det tar tid. Sist jeg reise SOF-VAR var det halvfullt fly, neste mandag får jeg se hvordan det er igjen. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Innenriks bruker stort sett Bulgaria Air BAe-146 og A319, selvom andre flytyper brukes av og til. Bulgaria Air skal visstnok ha sagt at de er svaert fornoyde med utviklingen paa innenriksrutene. Last edited by Boeing_fan; 08-08-2011 at 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sikkert fornuftig å stenge en periode. Taxebanen er ellendig, skulle tro flyet hadde firkanta hjul
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da er den splitter nye terminalen på VAR åpnet, og den gamle terminalen er nå nedlagt, etter 41 års drift.
http://www.novinite.com/view_news.php?id=153236 Fløy min siste tur fra den gamle (og nedslitte) terminalen i juli, og den vil ikke bli savnet. Den nye terminalen vil også kunne ta unna passasjerveksten i årene fremover. Fra vinteren starter Air Serbia helårsrute til BEG. Det ryktes også om at Wizz Air skal åpne ny base i VAR, noe som ikke hadde vært veldig overraskende, da Varna er Bulgarias nest største by, og trolig har et stort vekstpotensiale. Wizz Air har jo etterhvert fått et stort antall baser i Romania. Det finnes også rykter om at Bulgaria Air vil starte ny innenriksrute til Plovdiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gratulerer til min favortittby!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ved min ankomst på VAR i juni tok det 45 min før bagasjen kom på båndet...rett og slett pinlig med tanke på at det var bare var vårt fly som hadde landet! Den gamle terminalen fremstod rimelig shabby, og dessuten var den alt for liten.
Jeg håper og tror den nye terminalen i VAR er bedre enn skandalen Sofia Terminal 2! Snart åpner også en splitter ny terminal i BOJ. I Sofia skal gamle T1, som idag brukes av lavprisselskaper som Wizz Air, easyJet, Vueling etc. rives og erstattes av en helt ny terminal som vil tredoble kapasiteten til SOF. Og når den er ferdig, vil alle bulgarske lufthavner (SOF, PDV, BOJ, VAR) være nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Her er noen bilder...
http://blog.boiana-mg.com/flights-to...-new-terminal/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Solsikkeflyplassen! Man skal ikke reise så langt ut i landskapet før man ser gigantiske områder med solsikker. Originalt og morsomt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg var der dagen etter at den nye terminalen aapnet og det var en katastrofe. Vi faar vel kalle det innkjoeringsproblemer, men bagasjebaandene streiket, problemer ved gatene og til syvende og sist hadde de problemer med aa printe ut loadsheet siden printeren streiket...
Men det blir vel bedre etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor har ikke Kristiansund Lufthavn Charter reiser til Kanariøyene om vinteren. | Tarzan | Småprat | 1 | 20-08-2017 01:08 |
Bulgaria Air starter Varna-Stockholm-København-Varna | Trdfly | Flyforum | 3 | 06-02-2015 20:49 |
Få endringer til vinteren på Stavanger Lufthavn | Vede | Flyforum | 8 | 23-09-2008 22:45 |
Namsos Lufthavn stenges i fire dager fra torsdag | LN-KGL | Flyforum | 0 | 13-08-2008 18:11 |
Når skal/bør en lufthavn stenges? | DY | Flyforum | 6 | 31-01-2005 22:31 |