![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Haugesund
Posts: 102
|
![]()
Haugesunds Avis melder om sure passasjerer på HAU når det ikke er plass i TaxFree og bagasjeutlevering til både SAS og Norwegian fra LPA.
Nå lørdag var det DY sine passasjerene som måtte vente selv om SAS ikke var landet. Quote:
At de ikke kan gjøre om på dette etter at det er bestemt hvem som skal først inn høres litt rart ut? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Det er jo litt rart at det måtte til en runde i media for å komme fram til det der, det er jo relativt logisk at det flyet som tar bakken først får komme først "igjennom".
Med mindre den sist ankommende maskinen har et minimalt antall passasjerer, noe som følgelig ikke ville gitt problemet uansett..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 14-01-2013 at 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Trondheim
Posts: 73
|
![]()
Det var neppe så mange på det SAS flyet heller. 20 minutt fra deboard til taxfreen er tom.
Er rart at dette havnet i en avis. Irriterende vil sikkert alle syns det er, men når man går til avisa, det blir mest sutrete og "jeg er verdens navle" case, i mine øyne. Litt som å gå i avisa med "jeg fant en mark i en økologisk blomkål". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Haugesund
Posts: 102
|
![]()
Står jo også at forrige lørdag var det SAS passasjerene som måtte vente.
Virker mer som det er noen som vil i avisa - de biter jo stort sett alltid på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Her er det vel pga de har tilatt 2 "store" få lande med samtidig, som er problemet. Hadde de i første omgang satt slottid til 20 min mellomrom, så hadde situasjoen i bunn og grunn vært løst. Selv om flyene kanskje hadde blitt sluppet ifra LPA samtidig, så hadde de hatt en skikkelig "unnskyldning" å komme med.
Men slik det er i dag, så skulle vel flyplassjef, Lillenes, ha latt flygeleder tatt avgjørelsen, han har vel mye bedre oversikt over når flyene kommer. Spørs jo hvor mange pax SK vs DY hadde, men det får vi nok ikke vite uansett. Neste gang får de ta en spansk en, f.eks; vennligst vent men flyet blir undersøkt for smittsom sykdom ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]() Quote:
__________________
meep meep ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Spørs hvor populært det blir i lengden da. Det er vel heller ikke tårnets oppgave, og det er vel greit å ikke forstyrre under innflyvning?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Som jeg skriver, aner ikke hvorfor planene ikke kan forandres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Jan 2013
Posts: 42
|
![]()
DY flighten på lørdag var faktisk en charter så den var i alle fall sannsynligvis full.. Meget rart at de må vente, når de er først. Da kanskje SAS hadde få pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,415
|
![]()
SAS har vel ikke rutefly til Kanari, så da var vel det en (full?) charter også ..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Ikke en obligatorisk oppgave, men definitivt en service "vi" fint kan utføre hvis det letter jobben for de på bakken. Og det går fint å ta imot en kort telefon med ett fly på innflygning (nå snakker jeg bare for meg selv, men antar det gjelder også de på Karmøy).
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er HAU stengt? | WestAir | Småprat | 1 | 11-07-2013 20:58 |
Norwegian på HAU | stistens | Flyforum | 10 | 25-11-2009 19:00 |
reg HAU-OSL-TOS-OSL-HAU DY/SK | tosfreight | Register- og ATC-Forum | 4 | 23-10-2009 19:43 |
reg HAU-MQN-HAU | tosfreight | Register- og ATC-Forum | 1 | 15-12-2008 10:15 |
Coastair bytter fly type på ruten HAU-TRF-HAU | dash-7 | Flyforum | 4 | 28-03-2007 23:14 |