![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Haugesunds Avis melder om sure passasjerer på HAU når det ikke er plass i TaxFree og bagasjeutlevering til både SAS og Norwegian fra LPA.
Nå lørdag var det DY sine passasjerene som måtte vente selv om SAS ikke var landet. Quote:
At de ikke kan gjøre om på dette etter at det er bestemt hvem som skal først inn høres litt rart ut? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Det er jo litt rart at det måtte til en runde i media for å komme fram til det der, det er jo relativt logisk at det flyet som tar bakken først får komme først "igjennom".
Med mindre den sist ankommende maskinen har et minimalt antall passasjerer, noe som følgelig ikke ville gitt problemet uansett..
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 14-01-2013 at 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var neppe så mange på det SAS flyet heller. 20 minutt fra deboard til taxfreen er tom.
Er rart at dette havnet i en avis. Irriterende vil sikkert alle syns det er, men når man går til avisa, det blir mest sutrete og "jeg er verdens navle" case, i mine øyne. Litt som å gå i avisa med "jeg fant en mark i en økologisk blomkål". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Står jo også at forrige lørdag var det SAS passasjerene som måtte vente.
Virker mer som det er noen som vil i avisa - de biter jo stort sett alltid på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er det vel pga de har tilatt 2 "store" få lande med samtidig, som er problemet. Hadde de i første omgang satt slottid til 20 min mellomrom, så hadde situasjoen i bunn og grunn vært løst. Selv om flyene kanskje hadde blitt sluppet ifra LPA samtidig, så hadde de hatt en skikkelig "unnskyldning" å komme med.
Men slik det er i dag, så skulle vel flyplassjef, Lillenes, ha latt flygeleder tatt avgjørelsen, han har vel mye bedre oversikt over når flyene kommer. Spørs jo hvor mange pax SK vs DY hadde, men det får vi nok ikke vite uansett. Neste gang får de ta en spansk en, f.eks; vennligst vent men flyet blir undersøkt for smittsom sykdom ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spørs hvor populært det blir i lengden da. Det er vel heller ikke tårnets oppgave, og det er vel greit å ikke forstyrre under innflyvning?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som jeg skriver, aner ikke hvorfor planene ikke kan forandres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
DY flighten på lørdag var faktisk en charter så den var i alle fall sannsynligvis full.. Meget rart at de må vente, når de er først. Da kanskje SAS hadde få pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har vel ikke rutefly til Kanari, så da var vel det en (full?) charter også ..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke en obligatorisk oppgave, men definitivt en service "vi" fint kan utføre hvis det letter jobben for de på bakken. Og det går fint å ta imot en kort telefon med ett fly på innflygning (nå snakker jeg bare for meg selv, men antar det gjelder også de på Karmøy).
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er HAU stengt? | WestAir | Småprat | 1 | 11-07-2013 20:58 |
Norwegian på HAU | stistens | Flyforum | 10 | 25-11-2009 19:00 |
reg HAU-OSL-TOS-OSL-HAU DY/SK | tosfreight | Register- og ATC-Forum | 4 | 23-10-2009 19:43 |
reg HAU-MQN-HAU | tosfreight | Register- og ATC-Forum | 1 | 15-12-2008 10:15 |
Coastair bytter fly type på ruten HAU-TRF-HAU | dash-7 | Flyforum | 4 | 28-03-2007 23:14 |