Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2012, 17:01   #1
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
Thumbs down Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Ved en feil hadde SAS/EB satt inn for mange eurobonuspoeng på min konto. Jeg hadde noen poeng fra før og la ikke merke til dette da jeg bestilte EB-billetter til en verdi av 20000 poeng.

To uker etter at bestillinga er gjort, får jeg e-post om at jeg må ringe og ta kontakt, fordi jeg har fått for mange poeng, og har brukt i underkant av 8000 poeng mer enn det jeg hadde.

Når jeg ringer får jeg beskjed om at reisa slettes, fordi det egentlig ikke var poeng nok til den. Vel, vel tenker jeg og sier at det tross alt er SAS/EB som har gjort en feil her, men om de i alle fall kan la være å kansellere en del av strekningene (det var 4 innenlandsstrekninger) som jeg hadde poeng nok til (det vil si 2 av 4 strekninger). Det var ifølge vedkommende ikke mulig, men jeg ville få poengene mine tilbakeført umiddelbart, slik at jeg skulle kunne gjøre den samme bestillinga på ny. Dette var ikke all verden til kundeservice tenkte jeg, men slo meg til ro med det og at det tross alt bare tar 5min å bestille billettene på nytt.

Når jeg umiddelbart forsøker å bestille bilettene på nytt, finnes ikke de samme eurobonus-billettene, så jeg må eventuelt ta til takke med vanlige seter som har blitt mye dyrere sia sist.

Jeg ringer tilbake til SAS/EB og gjør oppmerksom på det nevnte (ovenfor), og spør om det er mulig å gjøre noe med dette problemet. Til svar får jeg bare at "vi kan ikke reservere noe der det ikke er ledige seter". Jeg prøver å forklare situasjonen på et par andre måter, i tilfelle noe var uklart, men vedkommende viser ingen forståelse og bare gjentar nokså snurt at "vi kan ikke reservere noe der det ikke er ledige seter" til jeg ganske enkelt legger på (fordi jeg nærmer meg å bli så provosert at jeg kunne ha blitt ufin tilbake).

Jeg har tidligere opplevd SAS(inkuldert bonussystem) som et selskap med god service, de gangene jeg har hatt et problem av noe slag. Det endra seg brått i dag. Jeg reiser nokså mye, har foretrukket SAS, men kommer etter denne utrivelige opplevelsen til å foretrekke hovedkonkurrenten. Mange har skrevet mye om Norwegians kundeservice, men personlig har jeg ikke opplevd noe negativt med den. Noe annet gjelder for SAS, som nå går fra å være et selskap jeg var villig til å betale litt mer for å fly med, til å bli et selskap jeg benytter viss de på enkeltreiser er mye billigere enn Norwegian.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:12   #2
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Det er vel et av probleme med at SAS har outsourcet 05400. De må følge regelboka til punkt og prikke. Altså ikke så mye rom for skjønn.

Jeg ville prøvd å få hjelp på facebook, be de sende deg en PM. Eventuelt send en mail til customer care. Det siste tar jo gjerne 2-3 uker å få svar på, så kanskje ikke den beste løsningen.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:17   #3
Skyhigh
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

En tidligere kollega fikk for endel år siden, i fbm lønn, en litt større sum på konto enn lønnslippen tilsa.
Han spøkte litt med dette, men banken ringte etter et par dager og beklaget feilen. Da han for moro skyld ba om å få bruke noen av disse til diverse innkjøp, all den tid det vil komme penger inn på konto ved neste lønn, ble han høflig avvist. Eksempelet tok jeg fordi man kan ikke bestille reiser for poeng man i utgangspunktet ikke har for så å skylde på, i dette tilfelle SAS, når feilen blir rettet opp.
Eller tar jeg feil?
Skyhigh is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:24   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Hvem har de outsourcet dette til... ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:35   #5
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Hvem har de outsourcet dette til... ?
http://forum.flyprat.no/showthread.p...ght=callsenter
Dash is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:41   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by Skyhigh View Post
En tidligere kollega fikk for endel år siden, i fbm lønn, en litt større sum på konto enn lønnslippen tilsa.
Han spøkte litt med dette, men banken ringte etter et par dager og beklaget feilen. Da han for moro skyld ba om å få bruke noen av disse til diverse innkjøp, all den tid det vil komme penger inn på konto ved neste lønn, ble han høflig avvist. Eksempelet tok jeg fordi man kan ikke bestille reiser for poeng man i utgangspunktet ikke har for så å skylde på, i dette tilfelle SAS, når feilen blir rettet opp.
Eller tar jeg feil?
Dersom du foelger regelboka har du 100% rett.

Men det er jo selvsagt mulig aa bruke skjoenn for aa yte god kundeservice.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:53   #7
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by Skyhigh View Post
En tidligere kollega fikk for endel år siden, i fbm lønn, en litt større sum på konto enn lønnslippen tilsa.
Han spøkte litt med dette, men banken ringte etter et par dager og beklaget feilen. Da han for moro skyld ba om å få bruke noen av disse til diverse innkjøp, all den tid det vil komme penger inn på konto ved neste lønn, ble han høflig avvist. Eksempelet tok jeg fordi man kan ikke bestille reiser for poeng man i utgangspunktet ikke har for så å skylde på, i dette tilfelle SAS, når feilen blir rettet opp.
Eller tar jeg feil?
Dette har jeg heller ikke sagt noe på. Det jeg sier noe på, er folk som yter absolutt 0 service og som ikke engang klarer å la meg beholde den delen av "varen" jeg tross alt hadde poeng til, når jeg spør om dette.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:56   #8
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Bare så det er nevnt, jeg har snakket med KLMs callsenter i India og de var mye mer hjelpsomme og forståelsesfulle enn de to norske jeg snakka med i dag.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 17:58   #9
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Jaja... Plutselig økte saldoen med over 50%...Det er lov å prøve seg, men det virker noe patetisk å sutre når man blir tatt på fersken...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 18:07   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by IL-2 View Post
Bare så det er nevnt, jeg har snakket med KLMs callsenter i India og de var mye mer hjelpsomme og forståelsesfulle enn de to norske jeg snakka med i dag.
Dersom du hadde kjoept en t/r med KLM og ville endre til en enveis, hvordan tror du Bangalore hadde reagert paa det? Hvordan vet du hvordan de hadde reagert dersom det poppet inn poeng ved en feil paa Flying Blues kontoen din og du brukte disse til en tur/retur som du ikke hadde nok poeng til og vil endre hele billetten til en enveis?

Jeg har endret hundrevis av bonusbilletter i mitt liv og naar man endrer fra en t/r til en enveis, kansellerer man billetten og bestiller en ny kun enveis. Det gjelder garantert for KLM ogsaa. Bangalore har etter min erfaring minst empowerment til aa bryte selskapenes regler.

Det eneste SAS har gjort "feil" her etter min mening var at de kunne vaert greie og gjort deg oppmerksom paa at det var utsolgt paa bonus paa de avgangene du trengte. Du kunne jo feks kjoept bonuspoengene du trenger og toppet opp kontoen din for aa unngaa problemet.

Det er klart at SAS kunne vaert mer fleksible, men sannheten er at du selv er skyld i problemet som oppstaar her. Jeg forstaar at du er frustrert, men jeg sliter med aa gi mye mer sympati her
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 18:14   #11
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jeg har endret hundrevis av bonusbilletter i mitt liv og naar man endrer fra en t/r til en enveis, kansellerer man billetten og bestiller en ny kun enveis. Det gjelder garantert for KLM ogsaa. Bangalore har etter min erfaring minst empowerment til aa bryte selskapenes regler.

Det eneste SAS har gjort "feil" her etter min mening var at de kunne vaert greie og gjort deg oppmerksom paa at det var utsolgt paa bonus paa de avgangene du trengte. Du kunne jo feks kjoept bonuspoengene du trenger og toppet opp kontoen din for aa unngaa problemet.
Det høres ut som jeg krever gratis flyreiser og himmel og jord i kompensasjon. Det gjør jeg ikke, jeg etterlyser jo bare nøyaktig det du sier. Og en ting til, at de som har den jobben oppfører seg.
Edit: og positive eller negative svar: De jeg snakka med i India, oppførte seg i alle fall.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 18:26   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by IL-2 View Post
Det høres ut som jeg krever gratis flyreiser og himmel og jord i kompensasjon. Det gjør jeg ikke, jeg etterlyser jo bare nøyaktig det du sier. Og en ting til, at de som har den jobben oppfører seg.
Edit: og positive eller negative svar: De jeg snakka med i India, oppførte seg i alle fall.
Jeg oppfatter SAS som rimelig fleksible, saa jeg ville kontaktet dem via Facebook
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 18:49   #13
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Jeg ser i utgangspunktet ingen problemer med avgjørelsen til SAS. De har bare fulgt egne regler. En eurobonuskonto blir å regne som en hvilken som helst annen konto. Man har selv ansvar for å orientere seg om at saldo og innskudd stemmer. Problemet her er kanskje heller hvordan trådstarter følte seg behandlet i telefonen av kundebehandleren. Det er mange måter å si ting på. Som kundebehandler i en servicebedrift bør man alltid være høflig og respektfull overfor kunden. Jeg tviler på at trådstarter ville opplevd dette som like traumatisk hvis han hadde fått et høflig og godt begrunnet avslag samt en beklagelse for et det ble overført for mange poeng til kontoen hans.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 19:31   #14
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by Fellowplane View Post
Jeg ser i utgangspunktet ingen problemer med avgjørelsen til SAS. De har bare fulgt egne regler. En eurobonuskonto blir å regne som en hvilken som helst annen konto. Man har selv ansvar for å orientere seg om at saldo og innskudd stemmer. Problemet her er kanskje heller hvordan trådstarter følte seg behandlet i telefonen av kundebehandleren. Det er mange måter å si ting på. Som kundebehandler i en servicebedrift bør man alltid være høflig og respektfull overfor kunden. Jeg tviler på at trådstarter ville opplevd dette som like traumatisk hvis han hadde fått et høflig og godt begrunnet avslag samt en beklagelse for et det ble overført for mange poeng til kontoen hans.

Det er korrekt
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 21:16   #15
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Å klage sin nød med fullt navn på Facebook er - dessverre - den eneste måten å nå frem til SAS om dagen. Prøv det!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 21:36   #16
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
Default Re: Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Å klage sin nød med fullt navn på Facebook er - dessverre - den eneste måten å nå frem til SAS om dagen. Prøv det!
Det er litt latterlig ja... men det fungerer svært bra.
view is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Steder med elendig kollektivtrafikk til/fra flyplass Hypern Reiseforum 61 04-02-2025 14:48
Litt kudos til SAS kundeservice fluxie Reiseforum 6 07-09-2013 17:56
Elendig resultat fra Continental LN-TIB Flyforum 1 17-07-2008 17:40
Totalt kollaps i kundeservice til SAS i kveld LN-KGL Flyforum 70 02-01-2008 15:59


All times are GMT +2. The time now is 08:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.