![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En venn av en venn var ute på tur, og hadde booket billetter på Internett selv. Hjemreisen skulle gå til Rygge. Litt forvirring med språk gjorde at flybilletten ble bestilt til feil flyplass.
Min venn fikk telefon: "Hjelp meg, jeg skulle vært på Rygge, men er i Riga" Den var ny!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ouch. Den der er lei. Skjønte han ikke at noe var fryktelig galt på flyplassen han reiste fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde jeg opplev noe slik. Så hadde jeg nok blitt fryktelig forbannet og frustrert på situasjonen, men får han ikke igjen på reiseforsikring når slikt skjer.?
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tipper hun ikke hadde anelse om at noe var galt. Har en annen afrikansk bekjent. Han skulle fra Sierra Leone til Norge via Brussel og London. På uforklarlig vis kom han seg ikke fra Brussel til London, men ringte og ba om hjelp fra Paris! Ikke fatter jeg hvordan det er mulig, og selv har han ikke noen ide om hva som gikk galt....
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nei. Reiseforsikring dekker neppe at man har bestilt billett til et sted man ikke skulle reise til. Passasjeren er afrikansk, og trodde kanskje Rygge skrives Riga.
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Andre har bommet mer.. til Sydney i Canada for eksempel:
http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/s...n-3247446.html
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har hørt om noen som skulle till Venice, men istedet fikk utstedt billett til Umeå. Hvordan er da dette mulig. Jo, Umeå er nærmeste flyplass til Vännäs...
Om det faktisk stemmer aner jeg ikke, men jeg er litt skeptisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Finns gamle historier om Auckland og Oakland...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og det svenske paret som trodde de skulle til Reykjavik, men da de kom på Gardermoen viste det seg at de hadde bestilt billetter til Rijeka i Kroatia.
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/07/26/541860.html Jeg likte spesielt godt at de var sporty nok til å dra dit allikevel, og de hadde hatt en kjempefin ferie! Last edited by Solvi; 13-05-2012 at 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har hørt historier om folk som skulle til KRS og endte opp på KSU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Selv om det er riktig skrevet er det vanlig at brev feilsendes her så man skriver vanligvis Kristiansand S og Kristiansund N.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
.. Eller han som med bred nordlandsdialekt skulle til Portland, men holdt på å havne på Sortland ... Han ble 'reddet da han overrasket utbrøt 'Ka farsken! Æ visste ikke at Widerøe fløy på Statan!' da han ble presentert reiseruten ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nevnt før men siden vi er i reprisemodus: Skulle fra Stockholm til Sveg, og ble litt paff når damen på SAS ga meg en rute via CPH. (EVG vs SVG)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Hørte om en franskmann som skulle til Bordeaux med DY som havnet i Bodø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når man snakker om sola
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har selv opplevet å bli misforstått i et reisebyrå før internett tok over det meste av mine bestillinger. Jeg skulle til Genève, men billetten ble utstedt til Genova. Jeg tror flyplasskodene ligner ganske mye. Jeg oppdaget det i tide go reisebyrået vedgikk feil og endret billetten uten kostnad da de fikk se andre bestillinger jeg hadde gjort i forbindelse med reisen.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA3271 - Skulle til Dusseldorf, fløy til Edinburgh | Someone | Flyforum | 9 | 06-04-2019 10:09 |
De skulle bare fra Kastrup til Sola ... | Kenneth | Småprat | 15 | 25-07-2014 10:08 |
Skulle til Romania, havnet i dar Es Salaam | C130 | Småprat | 12 | 02-10-2013 13:13 |
Skulle egentlig ikke til Svalbard, men .... | SQ 777 | TripReports | 9 | 30-09-2009 20:10 |
Skulle til SVG - havnet i KSU | CK | Flyforum | 12 | 03-10-2007 22:14 |