![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En av de desidert største fordelene ved å være stasjonert av jobben i Kathmandu og ikke et mer øde sted av landet er den enkle muligheten for å kunne komme seg ut av landet på.
Nepal er et utviklingsland og det merkes godt. Det er slitent og møkkete. Du kan gå dagevis uten vann i springen, bensin og gass er vanskelig å få tak i vi har mellom 12 og 16 timer uten strøm daglig. I tilegg til javn sosial uro. Er ikke alltid bare glamor å være "aidworker". Det som er en fordel her er at det er mange offisielle høytidsdager. Så en helg for noen uker siden fikk vi 4 dager fri fra kontoret. Min roomie skulle til Dubai med kjæresten. Så passet seg ikke helt at jeg dro dit. Mitt alternativ ble derfor en oval helg(5 dager) til India. Med Delhi som hovedmål. Fikk bestilt meg biletter følgende: Ut: KTM-DEL Jet Airways 738 9W 261 Pris 350 NOK alt inkludert Inn: DEL-KTM Kingfisher Airlines A320 IT 65 Pris 300 NOK Om jeg var skeptisk til å booke IT slik situasjonen er nå? Ja det var jeg. Men var billig. Samt at jeg hadde en ganske god opplevelse med de i januar når jeg fløy LHR-DEL-KTM med de og fikk en ufrivillig oppgradering til biz. Så tenkte at jeg skulle gi de en ny sjanse og håper at Vijay klarte å holde de flytende en liten uke. Bilettene ble bestilt på søndag med avreise på kommende lørdag. Det betyr at jeg har en uke på meg til å ordne visum til india på. Det gikk akkurat når jeg leverte søknaden grytidlig mandag morgen og tre besøk senere den uken kunne jeg hente pass med visum om kvelden på fredagen. Det er også my billigere for nordmen å skaffe seg visum til india i Kathmandu, jeg betalte bare 150 nok for mitt turistvisum her. ![]() ![]() Henge på indiska ambassen grytidlig for å levere visumsøknad er noe jeg har måtte gjort mye i det siste. Lørdagen sto jeg tidlig opp for å gjøre unna litt arbeid. Da starter man med litt frokost. Delikat yeah? ![]() Så etter en liten time på kontoret hadde jeg enda tid til å møte noen venner på farmers market som er hver lørdag på en restaurant midt i byen. Hvor vi kan spise litt mat som minner om hjemme. I veldig koselige omgivelser. ![]() ![]() Slik luksus som dette er uken høydepunkt! Hadde det ikke vært for at jeg skal sette meg på et fly om 4 timer. Etter en liten stund der var det bare å løpe hjem, pakke sekken og komme seg ut til flyplassen. Last edited by jalig; 15-03-2012 at 08:31. |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air India får ikke mere drivstoff i India. | Trdfly | Flyforum | 3 | 09-03-2012 21:10 |
Finne billetter OSL DEL i biz | NordicMaster | Reiseforum | 5 | 01-08-2011 20:12 |
India tar grep i Air India | CK | Flyforum | 4 | 28-05-2011 14:35 |
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? | torestabell | Reiseforum | 7 | 09-07-2010 15:00 |
Air India + Indian Airlines = Air India | CK | Flyforum | 6 | 24-05-2007 07:54 |