![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har endelig fått benyttet meg av amex companion ticket og endte opp med Chicago som destinasjon. Har 6 dager der i oktober, men tenkte kanskje å ta en svipptur vekk i to dager for å få opplevd litt mer. Noen som har en klar foretrukket favoritt blant disse 3? Noen som ikke anbefales whatsoever? Er ikke noen annen grunn til å dra noen av stedene annet enn at jeg/vi ikke har vært der før og tenker å utnytte turen litt og de er innen grei lengde flymessig. Under 2 timer til samtlige
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Toronto er en mer "europeisk" by og grunnet høye flyskatter, det dyreste stedet å fly til, noe som gjør det til ett mindre attraktivt weekendsted for mitt vedkommende. Jeg trives godt der. Mange gode restauranter og hoteller, mye å finne på. Nashville har jeg ikke besøkt, men derimot Memphis med flott partystemning, excellent BBQ og Casa Elvis gjør den byen besøksverdig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ville også vurdert Austin. Litt lenger vekk men en strålende by for å henge rundt, drikke pils og høre på musikk,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan legge inn en stemme for Nashville og Memphis, hvor jeg selv har trivdes veldig godt. Mye bra kultur, ting å se og høre på!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Stemme for Nashville og Memphis.. Graceland er verd et besøk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Besøker Nashville et par ganger i året. En flott by. Masse bra musikk og honky-tonks. Men du trenger slett ikke være Countryfrelst for å få konsertbehovet ditt dekket der. Nashville har et bra og variert musikkmiljø.
En tur på Coyote Ugly er også verdt et besøk. Er jo også mulig å ta en dagstur til the Smoky Mountains for å se flott natur (og kanskje en bjørn eller to). Anbefales på det sterkeste ![]() Jack Danielsdestilleriet ligger i Lynchburg ca 1.5t kjøring unna Nash.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ville tage Toronto, dejlig "europæisk" by med museer, god mad og der er også udsigtstårnet der er et varetegn for byen. Endvidere kan man jo køre til Niagara Falls og se det, når man nu er i området...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for gode innspill.
Er tydeligvis mange gode grunner til å gi alle steder et besøk, men kun en kan bli valgt for denne turen. Shopping i Minneapolis frister, men samtidig er jo det plenty bra shopping i Chicago regner jeg med? Fordelen er jo klart 0% sales tax. Men usa er jo generelt billig etter min erfaring så det er ikke nok grunn alene. Nashville eller memphis frister meg egentlig hakket mer enn de andre sålangt med sin musikkhistorie og forhåpentligvis southern hospitality + barbeque. Toronto hadde vært kult, om så bare for å få et canadisk stempel i passet. Men prismessig kan det være det ikke blir aktuelt. Er litt på budsjett, tiltross for business seter til og fra. Men de er jo betalt for med poeng. Austin virker jo som en sjarmerende by og en skikkelig texas biff frister sterkt. Var ikke mer enn 2,5 t dit fra ORD så burde være gjennomførbart på en 2 dagers tur. Ellers noen andre byer innenfor en ca 2 timers radius fra Chicago som noen vil reklamere litt for? Regner med vi tar avgjørelse på hvor i løpet av våren.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men uansett et gigantisk kjøpesenter, hvor du for det meste. Hvis de ikke har stoppet for sesongen kan det jo annbefales en tur med hjuldamper på Missisippi. Da vil jeg isåfall annbefale St Paul som utganspunkt da de har båter med skovlhjul bak. (Slik man ser i gamle filmer for eks) mens båtene som har Minneapolis som utgangspunkt har skovlhjul på siden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Appropo hjuldamper, General Jackson cruiser Cumberland River 2 ganger daglig. Lunch og middagscruise med underholdning (musikk, stand-up...). Har base like oppe ved gamle Opryland i Nashville
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://wikitravel.org/en/Pittsburgh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada rouge med Toronto - Bergen - Toronto 07/08SEP18 | Trdfly | Flyforum | 6 | 09-09-2018 20:52 |
Til Toronto og tilbake på to dager eller være en uke? Hjelp mottas med takk! | oskarflekkefjord | Reiseforum | 7 | 07-10-2014 21:58 |
Nashville og NYC i oktober | Andrev | Reiseforum | 26 | 01-11-2009 15:09 |
Nashville | Andrev | TripReports | 7 | 31-10-2008 16:28 |
Gonsdag fra Nashville! | LN-MOW | Flyforum | 8 | 03-08-2005 13:47 |