Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2012, 12:40   #1
T.A.K
ScanFlyer Blue

Default Toronto, Nashville eller Minneapolis?

Har endelig fått benyttet meg av amex companion ticket og endte opp med Chicago som destinasjon. Har 6 dager der i oktober, men tenkte kanskje å ta en svipptur vekk i to dager for å få opplevd litt mer. Noen som har en klar foretrukket favoritt blant disse 3? Noen som ikke anbefales whatsoever? Er ikke noen annen grunn til å dra noen av stedene annet enn at jeg/vi ikke har vært der før og tenker å utnytte turen litt og de er innen grei lengde flymessig. Under 2 timer til samtlige
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 16:31   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Toronto, Nashville eller Minneapolis?

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Har endelig fått benyttet meg av amex companion ticket og endte opp med Chicago som destinasjon. Har 6 dager der i oktober, men tenkte kanskje å ta en svipptur vekk i to dager for å få opplevd litt mer. Noen som har en klar foretrukket favoritt blant disse 3? Noen som ikke anbefales whatsoever? Er ikke noen annen grunn til å dra noen av stedene annet enn at jeg/vi ikke har vært der før og tenker å utnytte turen litt og de er innen grei lengde flymessig. Under 2 timer til samtlige
Minneapolis er god shopping og også billig å fly til fra Chicago. De har 0% sales tax (moms) der og har verdens største shoppingsenter der. Mange gode restauranter og hoteller, men kanskje ikke akkurat verdens navle.

Toronto er en mer "europeisk" by og grunnet høye flyskatter, det dyreste stedet å fly til, noe som gjør det til ett mindre attraktivt weekendsted for mitt vedkommende. Jeg trives godt der. Mange gode restauranter og hoteller, mye å finne på.

Nashville har jeg ikke besøkt, men derimot Memphis med flott partystemning, excellent BBQ og Casa Elvis gjør den byen besøksverdig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 16:36   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ville også vurdert Austin. Litt lenger vekk men en strålende by for å henge rundt, drikke pils og høre på musikk,
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 17:42   #4
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Kan legge inn en stemme for Nashville og Memphis, hvor jeg selv har trivdes veldig godt. Mye bra kultur, ting å se og høre på!
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 17:56   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Stemme for Nashville og Memphis.. Graceland er verd et besøk...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 10:36   #6
hellbilly
ScanFlyer Blue

hellbilly's Avatar

Besøker Nashville et par ganger i året. En flott by. Masse bra musikk og honky-tonks. Men du trenger slett ikke være Countryfrelst for å få konsertbehovet ditt dekket der. Nashville har et bra og variert musikkmiljø.
En tur på Coyote Ugly er også verdt et besøk.

Er jo også mulig å ta en dagstur til the Smoky Mountains for å se flott natur (og kanskje en bjørn eller to). Anbefales på det sterkeste
Jack Danielsdestilleriet ligger i Lynchburg ca 1.5t kjøring unna Nash.
02mai EWR-BNA
07mai BNA-EWR
08mai EWR-OSL-TRD
hellbilly is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 11:52   #7
kblaur
ScanFlyer Blue

Ville tage Toronto, dejlig "europæisk" by med museer, god mad og der er også udsigtstårnet der er et varetegn for byen. Endvidere kan man jo køre til Niagara Falls og se det, når man nu er i området...
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2012, 17:04   #8
T.A.K
ScanFlyer Blue

Takker for gode innspill.

Er tydeligvis mange gode grunner til å gi alle steder et besøk, men kun en kan bli valgt for denne turen.

Shopping i Minneapolis frister, men samtidig er jo det plenty bra shopping i Chicago regner jeg med? Fordelen er jo klart 0% sales tax. Men usa er jo generelt billig etter min erfaring så det er ikke nok grunn alene. Nashville eller memphis frister meg egentlig hakket mer enn de andre sålangt med sin musikkhistorie og forhåpentligvis southern hospitality + barbeque.
Toronto hadde vært kult, om så bare for å få et canadisk stempel i passet. Men prismessig kan det være det ikke blir aktuelt. Er litt på budsjett, tiltross for business seter til og fra. Men de er jo betalt for med poeng. Austin virker jo som en sjarmerende by og en skikkelig texas biff frister sterkt. Var ikke mer enn 2,5 t dit fra ORD så burde være gjennomførbart på en 2 dagers tur.

Ellers noen andre byer innenfor en ca 2 timers radius fra Chicago som noen vil reklamere litt for? Regner med vi tar avgjørelse på hvor i løpet av våren.
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 17:16   #9
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Minneapolis er god shopping og også billig å fly til fra Chicago. De har 0% sales tax (moms) der og har verdens største shoppingsenter der. Mange gode restauranter og hoteller, men kanskje ikke akkurat verdens navle.

Toronto er en mer "europeisk" by og grunnet høye flyskatter, det dyreste stedet å fly til, noe som gjør det til ett mindre attraktivt weekendsted for mitt vedkommende. Jeg trives godt der. Mange gode restauranter og hoteller, mye å finne på.

Nashville har jeg ikke besøkt, men derimot Memphis med flott partystemning, excellent BBQ og Casa Elvis gjør den byen besøksverdig
Er lenge siden Mall of America var verdens største shoppingsenter. De er ihvertfall overgått av West Edmountain mall, og muligens også et i China. Men ikke helt sikker på den i China.

Men uansett et gigantisk kjøpesenter, hvor du for det meste.

Hvis de ikke har stoppet for sesongen kan det jo annbefales en tur med hjuldamper på Missisippi. Da vil jeg isåfall annbefale St Paul som utganspunkt da de har båter med skovlhjul bak. (Slik man ser i gamle filmer for eks) mens båtene som har Minneapolis som utgangspunkt har skovlhjul på siden.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 17:26   #10
hellbilly
ScanFlyer Blue

hellbilly's Avatar

Appropo hjuldamper, General Jackson cruiser Cumberland River 2 ganger daglig. Lunch og middagscruise med underholdning (musikk, stand-up...). Har base like oppe ved gamle Opryland i Nashville
02mai EWR-BNA
07mai BNA-EWR
08mai EWR-OSL-TRD
hellbilly is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 12:18   #11
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Ellers noen andre byer innenfor en ca 2 timers radius fra Chicago som noen vil reklamere litt for? Regner med vi tar avgjørelse på hvor i løpet av våren.
Pittsburgh er en undervurdert by ca halvannen times flytid fra Chicago. Pen utsikt over sentrum og elvene fra Mount Washington, som man kommer seg opp på med en fløybane-lignende sak. Mange bratte gater (brattere enn i San Fransisco) og fin baseball-stadion rett over elva fra downtown.

http://wikitravel.org/en/Pittsburgh
WF-380 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules