![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Etter minnet jeg har i hodet etter min første Long-Haul flyvning med skjermer ombord i flyene (DC10) med Premiar rundt 1997 så husker jeg hvor fascinert jeg var av å se flyet på skjermen med kart over hvor vi var. Nå en god del år senere så mener jeg at det er den samme layout/programet som jeg ser når jeg bl.a flyr SK. Er dette noe som stemmer? Er dette noe standard opplegg som er for fly som har dette i seg? På f.eks United/Continental så har jeg sett at flight info har et mye bedre kart med detaljer som ikke det andre flight info har. Noen som vet noe om dette? : ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er en integrert del av de fleste IFE-systemene og kartene vil vel variere noe etter hvilken leverandør de bruker. Utviklingen styrer vel de fleste i retning Google Earth også ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
De nyeste systemene jeg har sett er på Swiss sin A320, som jeg mener bruker Panasonic. Der var det NASA Landsat-bilder, muligens også noe Blue Marble, på oversiktsbilder og et ganske grovt kart på lenger ned. Jeg er usikker på kilden, men de var ikke mer detaljert enn at de kan komme fra 1:10m-serien til Natural Earth.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
Aegan bruker google earth.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flight info please | Rossiyskie Avialinii | Register- og ATC-Forum | 1 | 20-02-2008 10:58 |
Flight Info | Spanair | Register- og ATC-Forum | 2 | 04-01-2008 21:37 |
Flight info | Oggi | Flyforum | 2 | 23-04-2007 15:08 |
Flight info | Mulle28 | Flyforum | 7 | 17-01-2006 07:19 |
Flight info | Savipix | Flyforum | 5 | 10-12-2005 13:48 |