Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-02-2012, 17:06   #1
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
Default DC-8 enthusiast flight 26. mai

En svært sjelden, og sannsynligvis siste mulighet til å få flydd med DC-8; ATI stiller etter sigende med en ex. SAS DC-8-62, en combi med plass til 32 passasjerer.
De eneste, små ulempene må ev. være prisen, og at en må over til California..

http://classicjettours.com/DC8.html
http://www.facebook.com/pages/Classi...29061013842383
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 18:36   #2
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: DC-8 enthusiast flight 26. mai

Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 18:43   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
Default Re: DC-8 enthusiast flight 26. mai

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?
Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 08:09   #4
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: DC-8 enthusiast flight 26. mai

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.
Kjenner godt til det der, i Norge holder heldigsvis Norsk Museumstog kroken såvidt..
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 08:36   #5
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
Default Re: DC-8 enthusiast flight 26. mai

Denne er allerede utsolgt, det åpnes for en (kortere/billigere ?) ekstra-tur samme ettermiddag hvis etterspørselen er stor nok, sånn i tilfelle noen av dere skulle være på de kanter.
Eirik is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo Aviation Enthusiast Fair LN-KOG Småprat 7 27-03-2018 01:02
The aviation enthusiast SpeedbirdConcordeSST Bilder & foto 6 15-05-2014 12:56
SAS DC-8-62 sin siste flight i dag, 17.mai 2013 Eirik Flyhistorisk forum 4 23-05-2013 17:43
TRD Primera Air B738, 7. mai, 8.mai og 22.mai Trdfly Spotteralerts 0 04-05-2013 16:39


All times are GMT +2. The time now is 16:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.