![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 8
|
![]()
Hei . Lurer på om det er noen av dere som har opplevd det samme.
Jeg booket tur med Thai via Gotogate. Bra pris 4300 t/r. Jeg la merke til at vi fikk booking klasse W, som jo er economy restricted. Valgte å ikke bet 295 pr.pers.for service pakke hos Gotogate(gebyr for å booke sete) da jeg vet at man kan kontakte Thai direkte å få dette gratis. Som sagt så gjort, mailet Thai og fikk meg en liten overraskelse "Prisklasse W gir kun tilgang på seter fra rad 51 og bakover." Skriver Thai. Sjekket da på Seatguru og ser at alle seter fra rad 51 har et drawback, dvs.det er tranger fra rad 51. I tillegg får vi heller ingen bonuspoeng på denne reisen. Alright, det var en meget billig bill. men blir forsatt litt overrasket over total mangel på kundeservice fra Gotogate sin side. Jeg ble litt overrasket over dette. Kontaktet da Gotogate og spurte hvorfor de ikke opplyser om restriksjoner ved bestilling av av rabatterte bill. Prøvde først å ringe, man la på etter 37 min og sendte en mail,der jeg spurte om de hadde mulighet for å ringe meg opp. Og her er svaret: "Vi har ingen möjlighet att ringa till dere. Vi har lång telefonkö pga att Spanair och Malev har gått i konkurs. När man bokar biljettern genom en resebyrå har vi ingen information om bonuspoäng via flygbolagen. När man bokar på en internet resebyrå bokar man den billigaste biljetten på marknaden. Det menas att man oftas inte får bonus på biljetterna. Läggan man till servicepakke kan vi hjälp till emd seating. Den information står på våran hemsida. Nu kan ni läsa under frågor och svar." Er det slik at reisebyrå på nett ikke har noe opplysnings plikt for produktet de selger? Jeg hadde forstått svaret hvis jeg måtte bekrefte/ lese at det var spesielle betingelser som gjaldt for denne billetten. Men ikke et sted under bookingen kom det frem at det var seating restriksjoner eller ingen bonuspoeng. Er det noen av dere som har samme erfaringer, eller vært med på det samme? Amiri |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Helt normalt , seat24 og supersaver det samme. De tar ikke tlf, men tjener vel på lang kø på 815 nummer. Mail tar opptil et par uker ... De skylder nå på Malev og Spanair. Resten av året andre unnskyldinger. Men ofte ef par tusen under direkte til selskapet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]()
Jag hoppas att det inte var ett direkt citat ur mailet för i så fall är det skrivet på USEL svenska...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 8
|
![]()
Det var direkte sakset ut fra mailen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Hvis du tar en dummy booking så får du vel frem bookingklassen der, slik at du kan sjekke opp den mot flyselskapet før du tar den endelige bookingen.
Kundeservicen du fikk er jo rett og slett helt tragisk ![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
|
![]()
Sikkert dumt spørsmål, men hva er dummy booking?
__________________
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
Taster deg frem helt til betalingen - en eller annen plass i sekvensen kan man ofte få sett bookingklassen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Man begynner på en booking, men avbryter før den er fullført
![]() Lyder forøvrig kjent at de billigste bookingklassene hos Thai kun lar en velge sete fra rad 51 og bakover. Har reisebyrået gjennom servicepakken mulighet til å tilby bedre enn dette? På Seatguru er forøvrig ikke DEF-setene markert med samme drawback. Thai har óg ganske bra pitch fra før av, så "less pitch" trenger ikke nødvendigvis bety dårligere enn det som er vanlig hos konkurrentene. Men dette bør jeg vel strengt tatt overlate til som har erfaring med Thai å uttale seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Har aldri sett bookingklassen hos disse firmaene under bookingprosessen. Når en får refen til aktuelle flyselskap ETTER kjøpet finner man ut. Derfor booker jeg kun UA(CO) hos disse firmaene. To ganger siste år til HNL mye lavere enn direkte. Men der er det uansett 100% opptjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Man får hvad man betaler for. Disse online-bureauer har billige priser, men det er selbetjeningsløsninger, hvor man ikke skal forvente andet end det. Derfor kan de sælge billetterne lidt billigere end hos andre. Har man til gengæld lidt flere krav til serviceniveau eller specielle ønsker, så skal man finde et andet sted at købe sin billet - og dermed også betale lidt mere for den service. men man skal ikke forvente at få i både pose og sæk.. Desuden er det helt korrekt at der er begrænsning på både seating og EB-point på de billigste Thai-billetter. Det er dog muligt at spørge efter andre sæder ved check-in - såfremt der er nogle ledige længere fremme i kabinen. Jeg har set flere eksempler på bookinger i disse klasser, hvor alle sæder fra række 51 og op har været optagede, hvilket betyder at man så ikke kan reservere sæde, men får tildelt et længere fremme ved check-in. At betale for servicepakken hos disse online-bureauer kan ihvertfald kun meget sjældent betale sig. Serviceniveauet er uanset meget lavt - også selvom man har betalt for denne "pakke".
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 07-02-2012 at 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Korrekt FlyHi, har aldri fått bookinklasse på bekreftelsen heller. Men det er greit for oss som vet hva vi skal gjøre. Siste tur var det mye rot som de brukte evigheter på. Jeg ringte UA på 800 nummer og slt ordnet seg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,227
|
![]()
Supersaver, Gotogate og Seat24 er vel essensielt det samme byrået, eies av det samme konsernet iallefall.
Brukte en gang Supersaver og da booket jeg feil. Jeg heiv meg på epost med engang og fikk svar innen en time at jeg fikk refundert alt. Det er bra service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Det var helt klart fin service, men det skal du nok ikke forvente sker hver gang. Det er ikke ualmindeligt at der kan gå flere dage inden de svarer en e-mail... Det er som udgangspunkt en selvbetjeningsløsning - hvor man skal se på al form for service som en bonus...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,227
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alta-Lisboa med SAS og TAP (Gotogate) | Skipskatta | Reiseforum | 5 | 11-02-2013 12:29 |
Dyrere med direkte søk på ebookers, seat24 og gotogate enn via andre portaler? | Someone | Reiseforum | 3 | 28-07-2011 19:19 |
Thai booking.. | SQ 777 | Reiseforum | 12 | 24-04-2010 19:00 |
Icelandair og gotogate | Southwind | Reiseforum | 4 | 21-01-2009 08:09 |