Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2012, 16:42   #1
amiri
Newcomer

Default Booking via Gotogate med Thai

Hei . Lurer på om det er noen av dere som har opplevd det samme.
Jeg booket tur med Thai via Gotogate. Bra pris 4300 t/r. Jeg la merke til at vi fikk booking klasse W, som jo er economy restricted. Valgte å ikke bet 295 pr.pers.for service pakke hos Gotogate(gebyr for å booke sete) da jeg vet at man kan kontakte Thai direkte å få dette gratis.
Som sagt så gjort, mailet Thai og fikk meg en liten overraskelse

"Prisklasse W gir kun tilgang på seter fra rad 51 og bakover." Skriver Thai.
Sjekket da på Seatguru og ser at alle seter fra rad 51 har et drawback, dvs.det er tranger fra rad 51.

I tillegg får vi heller ingen bonuspoeng på denne reisen.

Alright, det var en meget billig bill. men blir forsatt litt overrasket over total mangel på kundeservice fra Gotogate sin side.
Jeg ble litt overrasket over dette.

Kontaktet da Gotogate og spurte hvorfor de ikke opplyser om restriksjoner ved bestilling av av rabatterte bill. Prøvde først å ringe, man la på etter 37 min og sendte en mail,der jeg spurte om de hadde mulighet for å ringe meg opp.

Og her er svaret:
"Vi har ingen möjlighet att ringa till dere. Vi har lång telefonkö pga att Spanair och Malev har gått i konkurs.

När man bokar biljettern genom en resebyrå har vi ingen information om bonuspoäng via flygbolagen. När man bokar på en internet resebyrå bokar man den billigaste biljetten på marknaden. Det menas att man oftas inte får bonus på biljetterna.

Läggan man till servicepakke kan vi hjälp till emd seating. Den information står på våran hemsida. Nu kan ni läsa under frågor och svar."

Er det slik at reisebyrå på nett ikke har noe opplysnings plikt for produktet de selger?

Jeg hadde forstått svaret hvis jeg måtte bekrefte/ lese at det var spesielle betingelser som gjaldt for denne billetten. Men ikke et sted under bookingen kom det frem at det var seating restriksjoner eller ingen bonuspoeng.
Er det noen av dere som har samme erfaringer, eller vært med på det samme?

Amiri
amiri is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 17:10   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Booking via Gotogate med Thai

Helt normalt , seat24 og supersaver det samme. De tar ikke tlf, men tjener vel på lang kø på 815 nummer. Mail tar opptil et par uker ... De skylder nå på Malev og Spanair. Resten av året andre unnskyldinger. Men ofte ef par tusen under direkte til selskapet..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 17:16   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Jag hoppas att det inte var ett direkt citat ur mailet för i så fall är det skrivet på USEL svenska...
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 18:00   #4
amiri
Newcomer

Det var direkte sakset ut fra mailen.
amiri is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 18:44   #5
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Hvis du tar en dummy booking så får du vel frem bookingklassen der, slik at du kan sjekke opp den mot flyselskapet før du tar den endelige bookingen.
Kundeservicen du fikk er jo rett og slett helt tragisk
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 18:51   #6
panerai
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Hvis du tar en dummy booking så får du vel frem bookingklassen der, slik at du kan sjekke opp den mot flyselskapet før du tar den endelige bookingen.
Kundeservicen du fikk er jo rett og slett helt tragisk
Sikkert dumt spørsmål, men hva er dummy booking?
panerai is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 19:12   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by panerai View Post
Taster deg frem helt til betalingen - en eller annen plass i sekvensen kan man ofte få sett bookingklassen.

Old 07-02-2012, 19:16   #8
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by panerai View Post
Man begynner på en booking, men avbryter før den er fullført

Lyder forøvrig kjent at de billigste bookingklassene hos Thai kun lar en velge sete fra rad 51 og bakover. Har reisebyrået gjennom servicepakken mulighet til å tilby bedre enn dette?
På Seatguru er forøvrig ikke DEF-setene markert med samme drawback. Thai har óg ganske bra pitch fra før av, så "less pitch" trenger ikke nødvendigvis bety dårligere enn det som er vanlig hos konkurrentene. Men dette bør jeg vel strengt tatt overlate til som har erfaring med Thai å uttale seg om.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 19:32   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Har aldri sett bookingklassen hos disse firmaene under bookingprosessen. Når en får refen til aktuelle flyselskap ETTER kjøpet finner man ut. Derfor booker jeg kun UA(CO) hos disse firmaene. To ganger siste år til HNL mye lavere enn direkte. Men der er det uansett 100% opptjening.
Old 07-02-2012, 19:36   #10
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Har aldri sett bookingklassen hos disse firmaene under bookingprosessen. Når en får refen til aktuelle flyselskap ETTER kjøpet finner man ut. Derfor booker jeg kun UA(CO) hos disse firmaene. To ganger siste år til HNL mye lavere enn direkte. Men der er det uansett 100% opptjening.
Ofte vil man ikke en gang få oplyst bookingklassen på bekræftelsen efterfølgende.

Man får hvad man betaler for. Disse online-bureauer har billige priser, men det er selbetjeningsløsninger, hvor man ikke skal forvente andet end det. Derfor kan de sælge billetterne lidt billigere end hos andre.

Har man til gengæld lidt flere krav til serviceniveau eller specielle ønsker, så skal man finde et andet sted at købe sin billet - og dermed også betale lidt mere for den service.

men man skal ikke forvente at få i både pose og sæk..

Desuden er det helt korrekt at der er begrænsning på både seating og EB-point på de billigste Thai-billetter. Det er dog muligt at spørge efter andre sæder ved check-in - såfremt der er nogle ledige længere fremme i kabinen. Jeg har set flere eksempler på bookinger i disse klasser, hvor alle sæder fra række 51 og op har været optagede, hvilket betyder at man så ikke kan reservere sæde, men får tildelt et længere fremme ved check-in.

At betale for servicepakken hos disse online-bureauer kan ihvertfald kun meget sjældent betale sig. Serviceniveauet er uanset meget lavt - også selvom man har betalt for denne "pakke".

Last edited by FlyHi; 07-02-2012 at 20:00.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 19:54   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Korrekt FlyHi, har aldri fått bookinklasse på bekreftelsen heller. Men det er greit for oss som vet hva vi skal gjøre. Siste tur var det mye rot som de brukte evigheter på. Jeg ringte UA på 800 nummer og slt ordnet seg
Old 07-02-2012, 20:10   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Supersaver, Gotogate og Seat24 er vel essensielt det samme byrået, eies av det samme konsernet iallefall.
Brukte en gang Supersaver og da booket jeg feil. Jeg heiv meg på epost med engang og fikk svar innen en time at jeg fikk refundert alt. Det er bra service.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 20:35   #13
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Supersaver, Gotogate og Seat24 er vel essensielt det samme byrået, eies av det samme konsernet iallefall.
Brukte en gang Supersaver og da booket jeg feil. Jeg heiv meg på epost med engang og fikk svar innen en time at jeg fikk refundert alt. Det er bra service.
Det var helt klart fin service, men det skal du nok ikke forvente sker hver gang. Det er ikke ualmindeligt at der kan gå flere dage inden de svarer en e-mail... Det er som udgangspunkt en selvbetjeningsløsning - hvor man skal se på al form for service som en bonus...
Old 07-02-2012, 20:43   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det var helt klart fin service, men det skal du nok ikke forvente sker hver gang. Det er ikke ualmindeligt at der kan gå flere dage inden de svarer en e-mail... Det er som udgangspunkt en selvbetjeningsløsning - hvor man skal se på al form for service som en bonus...
Ja det var nesten for fin service. Av og til er SAS.no like greit da de har 24 timers angrefrist. Jeg bruker som oftest å booke direkte fra selskapet bare så det er sagt, ser egentlig ikke fordelen med å booke på de stedene. Widerøe skulle vel dekke det meste innenfor avanserte routinger.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules