Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2012, 12:43   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Toll SIN ??

Da vi ankom i går hadde vi carusel 33 med LH. Bagasjen kom og piler viste ei dør og rett ut på gatauten en tollinspektør.. Virket som Singapore nå tilhører EU noen forklaring ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 12:46   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Da vi ankom i går hadde vi carusel 33 med LH. Bagasjen kom og piler viste ei dør og rett ut på gatauten en tollinspektør.. Virket som Singapore nå tilhører EU noen forklaring ?
Fordi du ikke så dem betyr ikke det at de ikke var der og fulgte med
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 13:22   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Toll SIN ??

He, he no way.. To LH fra FRA og MUC inne samtidig. Kun LH bagasje personell tilstede med et lite bord på hjul, 20 meter til døra...Ingen uniformert person ved døra. Klare skilt til døra foe de fra carusel 33-34... Ingen rød-grønn dør... ingen mulighet å deklarere "ulovlige" ting som tobakksvarer etc..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 13:25   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
He, he no way.. To LH fra FRA og MUC inne samtidig. Kun LH bagasje personell tilstede med et lite bord på hjul, 20 meter til døra...Ingen uniformert person ved døra. Klare skilt til døra foe de fra carusel 33-34... Ingen rød-grønn dør... ingen mulighet å deklarere "ulovlige" ting som tobakksvarer etc..
Som jeg sa, at ikke du ser er Singaporianer i uniform betyr det ikke at de ikke følger med. Ikke vet du hva som har skjedd med kofferten din før den kom på båndet, ikke vet du som det er folk i sivil og ikke vet du hva de har har kameraer og andre elektroniske hjelpemidler.

Har ofte sett det har vært tomt i tollboden på OSL også.....men det betyr ikke at de har fri. Og hvis man følger litt med så ser man de ofte i sivilt ved båndene. For ikke snakke om oddsen for å bli tatt inn til ekstra kontroll hvis man går på do før man kommer ned til bagasjehallen
Old 27-01-2012, 14:25   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Mener å huske at det var full gjennomlysing av all bagasje da jeg ankom Sin for ikke altfor mange år siden? Mulig det nå gjennomlyses før det kommer på båndet?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 14:33   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Quote:
Jupp, det er det. Undertegnede var lovlydig og fortollet snusen før man gikk ut og tok seg en drosje.

Gikk til venstre etter at jeg kom fra bagasjebåndet. Ved siden av døra til et tollkontor var det en automat der man betalte toll.

Foruten dette så var det så var en tollsluse for de som måtte gjennomlyse bagasje. Vet ikke om dette var pga av at de hadde med seg "farlige" ting.
Old 27-01-2012, 16:05   #7
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har ofte sett det har vært tomt i tollboden på OSL også.....men det betyr ikke at de har fri. Og hvis man følger litt med så ser man de ofte i sivilt ved båndene. For ikke snakke om oddsen for å bli tatt inn til ekstra kontroll hvis man går på do før man kommer ned til bagasjehallen
Det har jeg faktisk aldri opplevd og jeg har kommet rimelig pissetrengt av et par fly.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 17:49   #8
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
Det har jeg faktisk aldri opplevd og jeg har kommet rimelig pissetrengt av et par fly.

-A
Det har jeg også og aldri blitt stoppet i tollkontroll av den grunn. Jeg er i grunn bare blitt stoppet en gang for ca 27 år siden av en ung tollaspirant. Hun valgte nok meg da jeg var den eneste skumle som gikk av flyet på Sola den dagen. De andre to var britiske pensjonister i 70-åra...

Jeg rakk BU 767 til FBU likevel. Og det var med det selskapet som fløy BGO-SVG-NCL som ingen husker hva het fordi de ikke fløy i internettalderen

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 18:21   #9
Scandinavian
ScanFlyer Gold

Uten å google, Dan air? :P
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules