![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God kveld igjen,
Reisebyrået er i tenkeboksen igjen og vurderer en påsketur. Vil gjerne en tur til Frankrike, men prisene er for min del for høye... Dog har jeg sett at Norwegian har t/r Oslo - Grenoble til under tusenlappen. Jeg for min del bryr meg ikke så voldsomt om hvor i Frankrike det er, men har noen vært i denne nærliggende alpebyen og erfart noe fra det? Det er selvsagt ski som står i fokus når man drar til denne byen, men jeg vil bare vekk en tur til et nytt land og bryr meg forsåvidt ikke om ski denne gang. Overnattingsmuligheter ? Eller er det andre steder som anbefales og med samme flypriser som ovennevnte...? Takk for all hjelp! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Grenoble er i gokk (helt flatt, du ser vel knapt fjell fra Grenoble), fly til Geneve i stedet hvis du skal til de franske alper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Men du vil ikke bo i Grenoble hvis du skal på ski, så finn evt. et sted i nærheten og sjekk transport/leiebil. Tror ikke Grenoble som by er veldig spennende om vinteren hvis du ikke skal stå på ski. Grenoble har grei tog-forbindelse mot Lyon og TGV til Paris så man kommer seg fort andre steder enn fjellet.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 28-01-2012 at 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har flydd til Grenoble to ganger for å dra på ski i de franske alper. Det gjør jeg ikke flere ganger. Geneve-Chamonix: 1:15 Grenoble-Chamonix: 3:00 Flyplassen i Grenoble er dessuten en typisk charterflyplass, med alle de ulemper det medfører. Geneve er også et utmerket utgangspunkt til de sveitsiske alper, og har gode togforbindelser. Men igjen, det kommer an på hvor man har tenkt seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rapport: SAS MD-87 tailstrike i Grenoble | Skipskatta | Flyforum | 7 | 13-10-2011 23:06 |
Grenoble/Lyon | BGO | Flyforum | 2 | 24-02-2007 15:03 |