![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser at Norwegian har flyvning fra Oslo til Bardufoss nå i ettermiddag. DY9074 fra gate 21 kl 1700.
Er dette charter-flyvning for militært personell, eller tester dem ut noe, kanskje flytiden for sommerruten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I følge Avinor sine internettsider er flighten oppført, men ingen avgang med Norwegian fra Bardufoss på et par dager...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
militærcharter etter julepermen? SKBU har ikke nok fly, så nå fikk DY sjansen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS Braathens har kanskje nok fly, men mulig noen har tekniske vansker
![]() Er charterflyvninger for militæret alltid med SAS Braathens? Vet jo at Forsvaret har avtale med SK, men dette gjelder kanskje kun rutefly. Er det en selvfølge at det er SK som skal fly charterflyene også? Vil anta at Norwegian har redusert rutetilbud siden dem har anledning til å fly militære chartrer på en tirsdag. Flyene deres er vel vanligvis ganske så opptatt vil jeg tro, og ikke lett å få til en rundtur til Bardufoss sånn uten videre. Ser forøvrig at Norwegian har ingen innstilte avganger, så er nok redusert flytilbud innenlands denne første uken i 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ah, jeg husker de flyningene til og fra Bardufoss fra tiden i Kongens klaer. Det var hoeytidsstund naar flyet gikk sydover og ikke fullt saa hoey stemning naar flyet hadde snuten nordover. Spesielt god var stemningen naar vi slapp aa fly Hercules, aller best var det naar man fikk fly SAS med rutefly, businesspoeng. Noen av folkene fra Haugesund fikk et lass med poeng siden de alltid floey rutefly da militaerfly ikke kunne lande paa flyplassen i Haugesund og de ikke var mange nok til charterfly.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DY har flydd til BDU og KKN siden 1 Desember.. og dette er nok MIL charter.
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen bonuspoeng aa faa da jeg var paa Saetermoen, gitt ...
Det var alltid BU eller Busy Bee paa meg, unntatt en gang da jeg floey Herc. Og dimmeturen, da - den gikk med en SAS DC-9. Der fikk vi ordentlig frokost, og det var ogsaa foerste gangen det hendte ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De vestlendingene håvet inn boenuspoeng ja, det ver vel ikke uvanlig for dem å bli oppgradert til Silver Wing i løpet av tjenestetiden. (Da jeg var inne var det BU som var hovedleverandør til Forsvaret.) Det var fint lite Herc på den tiden, men mye charter i forbindelse med de store permene. Bl.a. DK 332. Selv om det ikke ble så mange turer på meg da jeg jo var stasjonert på BDU og bodde i Narvik ble det da både Wings og EB poeng på meg også, først til og fra rekruttskolen, og så til og fra Kjevik.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har ikke Norwegian noen maskiner som skal inn til C-check i vinter?
Noen som veit noe mer?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var mange utenlandske millitære på flyplassen, som skulle på "Winter Training" Mulig leid inn DY for å få opp utenlandske soldater?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De har maskiner som skal inn jo, det siste jeg hørte, OM jeg ikke har vært helt på viddene er vel at nå er KKO der? men som sagt - kan være på viddene:smokin
Det er vel og meningen at flere maskiner skal til England i løpet av vinteren..... ref. Sjefa her hjemme (som nå er på jobb) som igjen gjør at jeg ikke kan bekrefte eller avkrefte ![]() Ha en strålende kveld, nattevakt igjen her ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
NATO-øverlse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Retur fra juleperm
![]()
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Og i morgen (4/1) kommer både Nowegian og Sterling(Blue) til Kirkenes fra Osl
DY kl 1710 og NB kl 2100 (73G) |
![]() |
![]() |
#15 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jøss, ingen av miltrans-flyvningene som går med NK-prefiks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
Bardufoss | baselutvann | Reiseforum | 15 | 09-01-2011 21:14 |
VC-10 Take Off @ Bardufoss | gilera | Bilder & foto | 1 | 16-03-2009 18:28 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
KC-10 på Bardufoss | gilera | Bilder & foto | 19 | 03-11-2008 23:17 |