![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har sittet og ventet på at poengene fra siste helgetur skulle komme inn på United Milage Plus. La nå merke til at billettene var i klasse K som jeg ikke har hørt om før og ser at United gir null poeng for dette. Er vant til at flightene miner er i L eller W så jeg bruker ikke sjekke dette.
Er det mulig å etterregistrere flightene et sted hvor de faktisk gir poeng når United allerede har gitt null poeng for min 13.000 mils helgetur? Ser at også neste langtur med LH er i klasse K. ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 17-02-2012 at 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har en kompis i SIN nå som booket bevisst i K med 100% hos OnePass, men nå plutselig 0% for han også.
Joda han er sur også... Selv var jeg der for et par uker siden i L med 50% , og har fått det fra FRA, siden OSL-FRA er null. Nå er det 100% hele veien. Men fikk jo 50% LH ekstrapoeng... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Der brast drømmen min om å få gullkort i år.
Men er det mulig å etterregistrere flighten på et annet kort når man ikke har fått noen poeng der den først ble registrert?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror ikke det , men året er ungt og alle UA flighter gir 100% uansett. Og mye på LH....SQ i riktig "bokstav" drar på raskt også..
Last edited by SQ 777; 17-02-2012 at 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har sett litt på noen av tilbudene LH har ute nå. Om man skal ha noe annet enn klasse K så må man endre fra "Economy Saver" til "Economy Basic" og da blir billetten dobbelt så dyr.
![]() Jeg kjøper kun skammelig billige billetter.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Begrepet "å spare seg til fant" kan for så vidt brukes i denne sammenheng, dersom ønskedrømmen var et gullkort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
sjekk på flyertalk ang dette. har vært tilfeller der de har kreditert for K hvis den ga miles da du kjøpte billetten. K ga 100% tidligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, bestilte billetten i august. Det kan bli vanskelig å forklare da jeg melde meg på Milage Plus først i desember...
Er ikke K noe helt nytt fra LH?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men klarer man det allikevel så er det jo fint da. Det er ikke det. Men man må regne med at de stenger smutthullene i ny og ne. Har jo selv fått rimelig billig gullkort hos BA, så doblet de plutselig kravet. Men sånn er jo det.
![]() |
![]() |
#12 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Nar det gjelder din tur, sa er vel ikke tidspunkt av bestilling, men derimot tidspunkt av reisen avgjörende...
![]() |
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Hadde jeg switchet til Milage Plus ett år tidligere ville jeg hatt gullkort nå.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da min venn, nå i Singapore , kjøpte billett for noen måneder var K hos CO 100% ( han er Plat OnePass som oss ), tittet jeg på Mileage Plus som jeg regnet det ble fra 1. feb. Da viste MP i fjor at det var 0 poeng i K hos dem, og gryntet det til ham vedr deadline OP blir MP... Han krysset fingrene og tapte. Hadde jeg dratt nå med L og samme lave pris som ham, hadde jeg fått dobbelt så mye... Ja, ja sånn er det. Regner at du bet sammen som oss, vel kr. 3.900.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ja, det var ikke ment som kritikk heller altså. En av grunnene til å følge med her er jo å finne ut av triksene.
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Betalte det samme ja, man hvordan får man L til samme pris som K?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bestiltr vel i juni, tror jeg. Må titte på papirene hjemme, men sikkert før 'K' dukket opp... Kompisen booket lenge etter meg og sikkert etter deg også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har ikke tidsmaskin tilgjengelig så i fremtiden er alternativene mine klasse K eller dobbel pris.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva med UA destinasjoner så kommer gullet ditt av seg selv
![]() Litt enkelt å si for meg siden vi elsker Hawaii. En tur gir 18.000 ... Plus mye annet US.. Men dette har selvfølgelig med ønsker og prioriteringer å gjøre.. Ev til Asia med SQ med en "bokstav" som ikke koster mer enn et par tusen mer en 0 poeng "bokstav" booket hos ER-tours ellen annen. Da drøsser UA inn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og så må jo alle reiser gå via Newark som er et styr med å sjekke bagasje ut og inn og gå gjennom immigration, og det hver vei om destinasjonen er utenfor USA. Begynner allerede å kjenne igjen de som jobber i immigration der... Hawaii er bra, men har allerede vært der. Foretrekker en ny destinasjon for hver tur. ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EuroBonus-poeng Washington -San Francisco i Z-klasse + Lufthansa - spørsmål | 737-405 | Reiseforum | 11 | 08-01-2013 07:48 |
Hvordan få flest mulig EB-poeng for 5000? :) | jcnorway | Flyforum | 11 | 21-06-2008 12:45 |
Endelig mulig å få ekstra bonus poeng på Eurobonus! | Bizflyer | Flyforum | 2 | 18-03-2007 06:28 |