![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var i MUC LH F lounge her om dagen, der har de en politi som sjekker passet, og oppbevarte dette mens jeg var i loungen. Dette var i non-shengen etter at man har gått gjennom pass kontroll allerede. Jeg tenkte at da slipper jeg vel å stå i kø for å visa pass ved gaten, men neida måtte det der også. Jeg spurte på gaten hvorfor jeg måtte vise pass i F loungen, og fikk svar at denne kontrollen var for loungen sin egen del. Dette har de da ikke i senator loungen. Noen som vet hvorfor eller hvilken funksjon denne sjekken har?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er en helt vanlig passkontroll, og alternativet er å vise passet i den vanlige kontrollen. Kontrollen som gjøres her er jo av tyske grensemyndigheter. Passjekk ved gaten er flyselskapets egen for å sjekke at papirene dine er i orden og ikke en sjekk i forhold til inn- eller utreise som den andre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå var jo poenget at dette var i F loungen i non schengen delen, der man allerede har vist pass for å komme inn til. Man trenger ikke vise pass i business loungen ved siden av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvor kom du fra? Du vet du kan gå inn i F loungen fra Schengen delen, vise passet når du går inn der, og dermed slippe den vanlige passkontrollen? Gjorde selv det i høst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
F-loungen i MUC er vel den beste grensepasseringen inn/ut av Schengen man kan finne. F-pax kan også benytte den som "snarvei" selv om man ender reisen i MUC, dersom det er mye kø i den vanlige kontrollen.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja det er vel forklaringen. Men jeg så bare en inn/utgang i denne loungen. Og hvorfor spurte de da om passet mitt når jeg kom inn inngangen fra non schengen. Dette var loungen ved H gatene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fordi loungen ligger i Schengen, Schengen-grensen er loungedøra fra Non-Schengen-piren og inn i loungen. Er du i loungen kan du gå ned trapp og ut av loungen i Schengen-piren uten mere dikkedarier
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt gull- og sølvmagasin fra SAS, med lounge pass | Someone | Reiseforum | 20 | 05-12-2011 07:36 |
FRA LH Arrivals lounge / Welcome lounge | LNv22 | Reiseforum | 5 | 27-09-2010 00:45 |
Sjekk inn CO | C-klasse | Reiseforum | 2 | 10-07-2010 22:17 |
SJEKK DENNE! | LN-SSL | Flyforum | 2 | 09-04-2005 20:05 |
OT: Sjekk og telefaks | EB | Flyforum | 18 | 05-04-2005 07:05 |