![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SnipSnapp SAS enters into agreements with Cityjet for wet lease and sale of Blue1 http://www.sasgroup.net/en/sas-enter...sale-of-blue1/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Som med ATRene, så blir det i hvertfall en slags enhetlig flåte ved at de også går for CRJ-900 her som med Cimber.
Når totalt 8 kommer inn, så er jo det i prinsippet en økning i flåten. Foreløpig ingen info om hvor disse skal baseres, men antar det ikke er CPH siden de har Cimber med 12 CRJ900 fra før der? Ser det også er en opsjon på ytterligere 6 maskiner. Ser de skriver at maskinene skal være nye fra fabrikken (brand new) Last edited by Someone; 01-10-2015 at 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
..og bittelitt trangere enn de som Cimber flyr med nå, de har 88 seter mens de nye får to seter ekstra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Upgrade me....
|
![]()
Kan vi forvente å disse på Norsk innenriks?
Ser for meg at noen av rutene som opereres med 737 kanskje har litt vel mye kapasitet. Tipper 90% av turene mine med SAS er turer hvor jeg har ledig sete ved siden av...... Ikke at jeg ønsker nærkontakt med andre passasjerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Superflyer
|
![]()
Ser ut som de vil variere i hvor de kommr til å sette inn disse flyene ifølge teksten iallefall :
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Spennende nyheter! Ser ut til at SAS har funnet en langsiktig modell for hva de skal gjøre in-house og hva de skal outsource. I tillegg at slik outsourcing ikke skal gjøre at passasjerene opplever at de flyr med et helt annet flyselskap.
Skal Blue1 fortsatt være et finsk selskap med base i Helsinki? Det virker på meg mer naturlig at fly og personale plasseres andre steder med mindre SAS skal utvide mer i Finland. Det ser ut til at de konstruerer hele regionalsegmentet, altså ATR/CRJ, på at de har noen faste ruter, men at det er et overskudd på fly som også brukes fleksibelt over hele rutenettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
JetTime flyr jo ATR innenriks i Norge for SAS så da er det vel like stor sjanse for å fly en CityJet Crj900 en gang i fremtida, mellom TRD, AES, BOO og slike ruter kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan det være derfor reisen min CPH - BGO med CRJ900 i mars plutselig gikk fra operated by Cimber til undefined?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Upgrade me....
|
![]()
For meg som er litt lost på det flytekniske etc.
Har noen en ca passasjerkostnad på 737-6/7/8 kontra CRJ? Ser for meg at på ruter som Kristiansund - Oslo kunne blitt betjent av CRJ , og kanskje økt frekvensen med 1 daglig avgang (kveld/morgen med 737?). Også for å fylle på flyene ut i Europa på en mer fornuftig måte. Tror frekvens og enkelhet kombinert med pris er relativt viktig for kundene for å si det pent. Og det er vel kanskje der SAS nå kan konkurrere mer med Norwegian med denne nye mer fleksible kapasiteten? Ser ett av problemene til SAS her oppe er at en del tar å kjører til Molde for å fly derifra med DY. Mye av grunnen til dette er at vi mangler den avgangen etter arbeidstid som lar folk rekke flyene videre ut i Europa. (tror jeg ja) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Iflg kilder så sies det at de skal settes inn på OSL, ARN og HEL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, ser også irsk media referer til det og ser ut som infoen kommer fra Cityjet selv
http://www.independent.ie/business/c...-31572933.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Check-in.dk skriver...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er jo interessant. Tro om det betyr at Blue 1 flyr 717 frem til CityJet overtar?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, siste dag for Blue1 og B717 er 6. November...
Last edited by Trdfly; 02-10-2015 at 16:21. Reason: 6. November og ikke 5. November... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lurer på om dette gjelder kun disse som de trenger ekstra, eller om dette inkluderer
også de 200 som allerede er i Blue1 i dag; kan fort bli "interessant" ja..
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
vel, her er det checkin.dk som gjetter ... Cred?
Kanskje vår insider kan gi litt bedre info etterhvert som det kommer fakta på bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |